بازگشت به خانه

چهارشنبه 27 مهر 1390 ـ  19 اکتبر 2011

 

در حال فرو پاشی اما اعلام جنگ در دو جبهه

حمیدرضا برهانی

گزارشگر ویژهء حقوق بشر سازمان ملل متحد، آقای احمد شهید، سندی را به عنوان ارزیابی های نخستین خویش ارائه داده است. ایشان به دلیل کمبود زمان و همچنین عدم همکاری مسئولین حکومت اسلامی ایران ابراز داشته اند که در گزارش های آینده وضعیت حقوق بشر ایران سند  مفصل تری را انتشار خواهند داد.  این سند در بخش حقوق بشر با شش فصل و با عنوان کردن نام های آشنای رهبران فعالان مدنی خاطر نشان ساخته است که حکومت اسلامی  ایران به کرات و سلسله وار قوانین بین المللی را در مورد شهروندانش زیر پا گذشته و آنها را مراعات ننموده است. این شش فصل عبارتند از:

1- نحوه رفتار با فعالان جامعه مدنی

2- آزادی اجتماعات

3- حقوق زنان

4- اقلیت های ملی و مذهبی

5- مجازات اعدام

6- حبس به خاطر ارتباط با نهاد های خارجی

از سوی دیگر دادگستری ایالات متحده رسماً حکومت ایران را به همکاری در ترور نافرجام سفیر عربستان در واشنگتن متهم نموده است. حکومت اسلامی ایران اما این اتهام را شدیداً محکوم نموده و ادعای بیگناهی می کند. در زبان دیپلماسی،  می توان اینگونه پنداشت که حکومت ایران از طرفی با گردن کشی و قلدری اعلام جنگ به شیطان بزرگ داده است و از سویی با مظلوم نمایی در مقابل جهانیان اینگونه وانمود می سازد که با مدیریت اسلامی توانایی جنگی خارج از مرز ها بدون رد پا گذاشتن را دارا می باشد. در داخل کشور، قانون گذاران با تصویب  قانون ضمیمهء "نظارت بر نمایندگان مجلس"، تمامی تلاش مردمان ایران زمین از ستارخان تا کنون برای داشتن مجلسی مستقل را ناگهان بر هیچ شمرده اند و  با تصویب چنین قانونی تصور می کنند مجلس را فرمایشی تر از گذشته نشان دهند تا انتخابات نمایشی را با حداقل استقبال و با پرداخت کمترین هزینه سپری سازند. فساد اقتصادی و بانکی حکومت اسلامی که با اختلاس بزرگ آشکار شد را نیز تلاش داشتند به کارمندان بی لیاقت خود نسبت دهند؛ اما عمق این فساد بانکی و تورم موجود بر اقتصاد ایران چگونه سونامی خاصی را به همراه خواهد داشت هنوز آشکار نیست.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز جزییات بیشتری از ماهیت برنامه هسته ای ایران ارائه داده است و این گزارش احتمالاً در صورت انتشار رسمی به تشدید فشارها بر حکومت اسلامی منجر خواهد شد.

 تنها چند روز بعد از اتهامات دادگستری ایالات متحده علیه حکومت ایران، آقای خامنه ای در دو گفتگوی رسمی و جداگانه ابتدا نارضایتی خویش را از نهاد دولت، که مسولیت اجرایی قوانین حکومتی را بعهده دارد، ابراز داشته است و اضافه نموده است که در صورتی که مدیران این نهاد نتوانند نیازهای حکومت اسلامی را اجرا سازند بر کنار خواهند شد.

در گفتگوی دیگر، ایشان هر شخص یا جمعیتی را که بخواهد در مقابل" آرزوهای انقلاب" (بخوانید "آرزوهای حکومت شیعه") مخالفتی  داشته باشد با بسیج مسلح شده تهدید نموده است. به عبارتی دیگر ایشان می گوید نهاد ولایت فقیه گروهی از جوانان ایرانی  را مسلح ساخته، منابع اقتصادی در اختیار این اشخاص قرار داده است، آنها را توسط متخصصین سپاهی سازماندهی نموده و با این پشتوانه به مردم ایران که مخالف جنگ با دیگر کشور ها و همچنین اجرای قانونی حقوق  شش فصلی درج شده در سند گزارشگر  سازمان ملل هستند اعلام جنگ میدهد. 

رژیم آیت الله ها با پشتوانه دلارهای فروش نفت، مواد مخدر و قاچاق انسان اجازه ورود به  قمارخانه اقتصاد جنگلی را از آن خود ساخت اما حکومت دیکتاتوری در پشت میز قمار  بعد از باختن تمام امانت های داده شده به آنها ( دیوانسالاری ایران) توهم  سوزاندن قمار خانه را در سر می پرورانند.

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com