بازگشت به خانه

چهارشنبه 19 مرداد 1390 ـ  10 اگوست 2011

 

آقای خاتمی! شما خود سمبل قصاص هستید!

شهلا نوری

روز یکشنبه 31 ژوئیه، آمنهء بهرامی به قانون قصاص (چشم در مقابل چشم) نه گفت. انسان های بی شماری طی این چند سال زندگی پر از درد و رنج آمنه را دنبال کرده بودند به این امید که عمل های جراحی بتواند فقط بخشی از زندگی و زیبایی او را ترمیم کند. بسیاری در حالی که با تمام وجود موقعیت  آمنه را درک می کردند انتظار این را هم داشتند که آمنه به دامان احکام جنایتکارانه اسلامی نیفتاد. حتی رسانه های خارجی هم این خبر را دنبال کرده بودند. تصمیم شجاعانه و انساندوستانهء آمنه سرتیتر بسیاری از رسانه شد. مردم جهان از نزدیک با چهرهء آمنه آشنا شدند و با چشمان خود دیدند که جوانان بزرگ شده در حکومت اسلامی نه تنها به خواست جنایتکاران اسلامی پاسخ منفی می دهند بلکه احکام اسلامی شان را نیز به تمسخر می گیرند.

در این میان، یکی از سمبل های حکومت اسلامی، رئیس جمهور سابق، محمد خاتمی با مردرندی اسلامی خود تلاش کرد که صف خود را از دیگر جنایتکارانی که در رسانه های رژیم از آمنه می خواستند که طلب قصاص کند، جدا کند. او در پیام خود به آمنه از بزرگواری، مهربانی و بزرگ منشی او تقدیر می کند و همانجا با تلاشی بس مردرندانه می پرسد: «آیا در عرصهء سیاسی و اجتماعی نیز نمی توان از آمنه آموخت و بحران را با آرامش و تنش را با احترام به یکدیگر و پاس داشت حق و حرمت انسان و دوری از غرور- بخصوص آنان که قدرت بیشتری دارند- سودا کرد؟»

جناب سيد خندان خاتمی! البته برای شما با این کارنامه روشن ضد انسانی آن هم در دو دوره ریاست جمهوری نظام اسلامی، مرزبندی و ژست مخالفت با قانون قصاص اسلامی زيادى عجیب است. چه کسی نمی داند که شما خود سمبل خشونت هستید؟ چه کسی خاطرهء کشتار سال 78 در دانشگاه را فراموش می کند؟ چه کسی سخنرانی های ضد انسانی شما را در دانشگاه ها فراموش کرده است؟ در سال 78 شما رئیس جمهور این نظام بودید. شما و امثال شما فرمان را صادر می کردید و چماقدارن خیابانی هم آن را اجرا می کردند. شما و دوستان شما آمران و عاملان 32 سال جنایت، اعدام، سنگسار، فقر و فحشا هستید. باور کنید همان دوستان سابق صف اصلاح طلبان حکومتی هم شما را جدی نمی گیرند. مشغلهء واقعی شما نه مخالفت با احکام اسلامی و خدایی تان بلکه نجات اسلام و حکومت اسلامی سرمایه است. این افاضات حتی با عمامه و عبا و چهرهء خندان شما هم جور در نمی آید. شما و امثال شما سال هاست که تناقض عمیق ایدئولوژی اسلامی تان را با خواست های مردم سرنگونی طلب تشخیص داده اید. از همین رو به دوستان خود که امروز قدرت بیشتری دارند هشدار می دهید.

شما و تمام سردمداران این حکومت از جمله خامنه ای، رفسنجانی، موسوی، کروبی، احمدی نژاد، لاریجانی، صانعی، جنتی، مرتضوی و صدها قاتل دیگر باید به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوید. عمر حکومت ننگین و سراپا جنایت اسلامی شما بدلیل تناقض عمیق نظام اسلامی تان با تمایلات مردم به سر رسيده است. تنها پس از سرنگونی نظام اسلامی سرمایهئ شماست که مردم ایران می توانند قتل و جنایت، اعدام و قصاص را از جامعه ریشه کن کنند. باور کنید راه نجاتی برای شما و امثال شما متصور نیست. برادران خود را با آمنهء بهرامی مقایسه نکنید! آمنهء بهرامی سمبل انسانیِ آزاد از قیود قوانین ضد بشریِ نظام اسلامی شما است و شما خود سمبل قصاصيد!

11  مرداد 1390

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com