بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 17 مرداد 1390 ـ  8 آگوست 2011

 

شهروند خوش حساب

فدوی در پیوند با ترکیب "شهروند خوش حساب" تا آنجا که به یاد می آورد و البته متعلق به دوران جوانی او ست، چیزی در این حدود بود که شهروند خوش حسابی که مالیاتش را به موقع بپردازد، فلان مبلغ یا تخفیف را جایزه می گیرد.در جامعه ی شکوهمند اسلامی ما اما، چنین ملاحظاتی به ضرس قاطع مطرح نیست مگر این که به مسائل مورد علاقه حکومت برگردد و "خوش حساب"  تبدیل شود به واژه ی غریبه ی "خوش حجاب"!؛ از این قرار:

 «سردار حسن کرمی فرمانده انتظامی اصفهان نيز در اين جلسه اجرای طرح امنيت اخلاقی در اين استان را با دو رويکرد تذکر زبانی و اعطای هديه عنوان کرد و افزود: در طول يک ماه از ابلاغ طرح تشديد امنيت اخلاقی در کلانشهر اصفهان علاوه بر تذکر به 55 هزار و 72 نفر از افراد بدپوشش! به سه هزار و 478 نفر نيز از افراد خوش حجاب هديه داده شده است».(پارسینه)

"تو خود حدیث مفصل بخوان از این" مُهمل!

 

جوانی ممنوع!

قاصم الجبارین واژگان و مفاهیم چند پهلو را از برادران نگیرد؛چرا که واژگان گشاد ، کشدار و قابل تفسیر،هرجا که باشند، از قانون مثلاً اساسی گرفته تا ارتباطات روزمره ی گزمگان وضابطین حکومتی  با مردم گرفتار ایران  سابق،خوراک برادران در خلق محدویتها،اعمال تضییقات،شکنجه و در صورت لزوم و بعون الله ،قتل و تجاوزاند!

واژگان مذکور یکی دوتا هم نیستند و به تعداد برادران (بسیج- لباس شخصی - نیروی انتظامی- سربازان امام زمان عج و ...) گوناگونند. از آن جمله اند: "اعمال غیر متعارف /خلاف شئونات اسلامی /  هنجار شکنی" که برای برادر رئیس پلیس بیکار تهران و گزمگان او اخیراً  مبالغی کار بشرح زیر تولید کرده است :

«رييس پليس پايتخت از برخورد قاطعانه با افرادي كه با انجام اعمال غيرمتعارف و خلاف شئونات اسلامي،  نظم جامعه  را بر هم زده بودند خبر داد. سردار حسين ساجدي‌نيا عصر يكشنبه در اين خصوص در گفت‌وگو با ايسنا گفت که متاسفانه در ادامه وقايع بوستان آب و آتش شهر تهران، روز يك‌شنبه تعدادي از پسران و دختران جوان در يكي ديگر از بوستان‌هاي پايتخت اقدام به انجام اعمال خلاف شئون اسلامي كردند كه ماموران پليس پس از اطلاع از اين امر، سريعاً در محل حاضر و تمامي اين متخلفان و هنجار شكنان را دستگير و تحويل مراجع قضايي كردند. وي افزود: قطعاً پليس تهران در صورت مشاهده اين‌گونه موارد قاطعانه با بر هم زنندگان نظم و امنيت اجتماعي و هنجارشكنان برخورد مي‌كند.»(تابناک)

فدوی تردید ندارد که اگر شرح "اعمال خلاف شئون اسلامی" ای را که جوانان دستگیر شده مرتکب شده اند، به مسابقه بگذارد، جایزه ی نفیسی که قرار است به برنده ی خوشبخت تعلق گیرد، پس از مدتها معطلی، به ضرس قاطع، روی دستش خواهد ماند!.. چرا که "فقط بیک مثل بیک می نویسد" یعنی، ذهنیت حضرات آیات عظام و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین، ویژه ی خودشان است و بعقل هیچ ذی شعوری نمی رسد!

باری- فدوی بیش از این تصدیع نمی دهد و بجای اینکه خوانندگان محترم ضد انقلاب را دنبال نخود سیاه که آن هم دیگر گیر نمی آید بفرستد!، پاسخ چیستان را خودش به زبان خوش می دهد!...

این اعمال هولناک خلاف شئون که دختران و پسران جوان بابت آن به اسارت رفته اند، باورتان بشود یا  نشود، آب بازی ست!

اگر هنوز به صحت عرایض فدوی تردید دارید، مورد مشابه دیگری را که اخیراً رخ داده است، ملاحظه کنید:

«هنجار شکنی در پارک مریم مقدس تهران. تعدادی از دختران و پسران جوان ظهر یکشنبه با حضور در پارک حضرت مریم مقدس حوالی پل کریمخان تهران اقدام به آب بازی کردند! به گزارش شبکه خبر به نقل از ایرنا به دنبال حضور پلیس و دادن تذکر به این جوان ها آنان متفرق شده و به این بازی مضحک در ملاء عام پایان دادند. چند روز پیش هم تعدادی از دختران و پسران با حضور در پارک آب و آتش به این کار اقدام کردند که به دلیل نادیده انگاشتن هنجارها و رعایت نکردن پوشش اسلامی از سوی گروه های مختلف مردمی مورد اعتراض قرار گرفتند. به نظر می رسد تکرار این مواردطرحی جدید برای مقابله با عفت عمومی و طرح هایی است که با اقدامات ضد امنیت اخلاقی و اجتماعی انجام می شود».

ادامه ی خبرها اما حاکی ست که "آب بازی" در جمهوری شکوهمند اسلامی ما، اینک دیگر تبدیل به یک "اپیدمی" شده و تمامی دستگاهای حکومت را از صدر تا ذیل، اگر نگوئیم سرِکار گذاشته، دست کم بکار گرفته است! سایت الف نوشت:

«حسین ابراهیمی رئیس هیأت داوری فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر برخورد جدی با متخلفین گفت: نیروی انتظامی و قوه قضائیه وظیفه دارند تا نسبت به این موضوع برخورد قانونی و هنجار‌شکنان را مجازات کنند. البته دستگاه‌های فرهنگی هم باید فرهنگ‌سازی کرده و با هماهنگی هم جلوی ترویج مفاسد را بگیرند. وی با بیان اینکه مبارزه با بد‌حجابی و بی‌حجابی باید از خود دولت شروع شود، اظهار داشت: وضعیت قبل از انقلاب جامعه ما بسیار زننده بود اما مردم متدین انقلاب کرده و خون‌های زیادی ریخته شده و رواج بی‌حجابی و اینگونه مسایل در جامعه ما مایه ننگ است. نماینده بجنورد در مجلس آب بازی مختلط دختر و پسر را یک موضوع با اهمیت برشمرد و گفت: این مسأله باید پیگیری و بعنوان مظاهر فساد از سطح جامعه جمع شود.

«موسی غضنفرآبادی، عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان روحانی مجلس، با تاکید بر اینکه هیچ تردیدی نیست که رواج پدیده آب‌بازی و آب‌پاشی در بین جوانان برنامه‌ریزی برخی برای دور کردن جوانان از ارزش‌های اسلامی و فرهنگ جمهوری اسلامی است، گفت: ممکن است جوانی که وارد این باز‌ی‌ها شده خودش از هیچ‌چیز خبر نداشته باشد اما وقتی منشا و سرآغاز این کارها را کنکاش کنیم متوجه می‌شویم که برنامه ریزیهایی شده است تا جوانان از فرهنگ اسلامی، فرهنگ عفاف و حجاب و ارزشهای دینی و مذهبی عقب بمانند».

 

و نیز : «جانشین فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با تایید تجمع تعدادی از جوانان و انجام آب بازی گفت: شکی در اینکه تجمع از قبل اطلاع‌رسانی شده بود نیست. عباس خدادادزاده با تایید خبر بازداشت تعدادی از جوانان که در یک اقدام هماهنگ شده از قبل در ساحل پارک غدیر اقدام به برگزاری جشن آب بازی کرده بودند بیان داشت: هیچ شکی در اینکه این تجمع از قبل اطلاع‌رسانی شده بود نیست».

زیاده عرضی نیست.

 

خبر ناگوار

فدوی که در اثر مساعی طاقت فرسای مؤمنین و مؤمنات کثرالله امثالهم مطمئن شده بود که "ظهور نزدیک است"، و به عنوان منتظرالظهوری شیفته، داشت خودش را برای زیارت حضرت بقیة الله الاعظم حضرت امام غایب(عج) ارواحنا روحی فداه بزک می کرد، امروز، در مرور جراید شریفه ی دارالخـُرافه مع الاسف دریافت که خیر! هواپیمای آن حضرت(عج)  طبق برنامه ی پیش بینی شده، مجدداً  تأخیر داشته و ظهورشان طبق معمول، به بعد موکول شده است! به نقل از آفتاب ملاحظه کنید:

«آیت‌الله جوادی آملی: هرگاه فریب و دغل پیدا شود ظهور نزدیک نیست!»

از مرورادامه فرمایشات استاد که در پی می آید، چنین مستفاد می شود که در صورت ظهور، رفتار امام زمان (عج) با اُمّت، معاذالله، مانند رفتار "اکی بنائی" با شنوندگان ترانه معروفش درسال های پیش از انقلاب خواهد بود؛ آنجا که می گفت:  "فهمت بره بالا"!... ملاحظه کنید:

«در روایات ظهور حضرت هست که "وضع الله یَدهُ علی رئوس الأعلام فَیَکمُل بها عقولهم" به برکت حضرت دست روی سرِ مردم کشیده می‌شود فهم و عقل مردم بالا می‌آید!..»

از اینجا به بعد فرمایشات حضرت استادی، البته قدری ترسناک هم می شود:

«این مرجع تقلید اضافه کرد: الآن اگر حضرت ظهور بکند، هفت میلیارد بشر وجود دارد، مگر اینها را می‌کشد؟ بر فرض چهار میلیارد را بکشد!..»

که فدوی  رجاء واثق دارد که به استناد پیشینه ی نسبتاً مکتبی خود که لابد منظور خواهد شد، جزو آن چهار میلیارد مردم بخت برگشته نباشد!.. الهی آمین.

فدوی که دیگر در باب ظهور، افزون بر آن که به قول عوام  شدیدا "confused" شده، حوصله اش نیز پاک سر رفته و حاضر نیست که هزارو چهار صد سال دیگر برای ظهور آن حضرت(عج) صلوات دود کند؛ یعنی، بین خودمان باشد، گوش برادران کر!، افزون بر جان و طاقت، احساس می کند که عمرش را نیز ندارد!...

باری ـ  به راستی چه می شود کرد؟... وقتی که الله جل جلاله، با آن یال و کوپالش "نشسته با ابی چای می نوشد"!،  وضعیت ظهور آن حضرت آیا، از این  بهتر می شود؟

 

شجره ی طیبه ی استبداد!

این مرتضوی ها پنداری در هر کسوتی که باشند، به قول مقامات، پنداری یک چیزی شان می شود!.. نام سعید جان مرتضوی! فی المثل، که خـُب، معرف خاص و عام هست و نامش، به سبب معاونت و مشارکت در سرکوب و قتل شهروندان بیگناه ایرانی که در منظر ایران و جهان، از سوی مقام معظم رهبری دام الذله سامان داده شد، نه تنها در بخش تاریک تاریخ ایران، بلکه در بخش تیره و تار تاریخ جهان نیز بعون الله، خواهد آمد... فدوی پیش از این البته، در مناقب آن حضرت سروده است :

افسوس هدر مایه و عمر فدوی شد

عیناً بهمان گونه که مال ابوی شد

تنها نه ز ما گشت تلف عمر گرامی

کاین لطمه نصیب همه حتا اخوی شد

ایام عزیزی که دگر باز نیاید

هیهات که پامال وحوش بدوی شد

این جمله مپندار که امشب شده نازل

کاین فاجعه آغاز زمان اموی شد

زائید سپس گاو من و تو به زمانی

کاین غائله تشدید ز دور صفوی شد

نام تو بدل گشت ز بیژن به محمد(ص)

سهراب ُمبّدل به جناب علوی شد

کردند تلف وقت عزیز من و ما را

این ُمهمل و آن یاوه حدیث نبوی شد

شد دولتی از جمله ی اوباش فراهم

بر ضد و علیه همه حتا رجوی شد !

بر خانه ی این ملت دربند ُمسلّط

گه ناطق نوری و زمانی نبوی شد

بد تر زهمه ُمجری دیوان عدالت

آن قاضی ضد بشر مرتضوی شد

آنقدر کتاب و قلم و مطبعه سوزاند

کاین بنده دچار صدمات ریوی شد

هم قافیه تنگ است و هم راه تنفس

ناچار ز تکرار قوافی فدوی شد

باری- «صولت مرتضوی» نیز یکی دیگر از عمله جات محترم استبداد است که در کسوت معاون سیاسی وزیر کشور که او نیز به نوبه ی خود، از عمله جات طراز اول استبداد است، علیه مردم، انجام وظیفه می فرماید. فدوی بخشی از فرمایشات اخیر وی را در نیافت و این لابد، به علت تصرف غیرمجازی ست که برادران، در حوزه ی زبان، انجام داده اند، آنجا که فرمود:

«معاون سياسی وزير كشور گفت در آينده از تشكيل احزاب خانوادگی و فولكس واگنی! جلوگيری خواهد شد.* (کیهان چاپ دارالخـُرافه ـ دوشنبه 10 مرداد 1390- شماره 19988)

فدوی از خوانندگان محترم ضد انقلاب، ممنون خواهد شد اگر وی را در فهم عبارت فوق، یاری کنند!

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

ششم آگوست الُمعّرق سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

تا درودی دیگر، بدرود

 

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630