بازگشت به خانه

جمعه 17 تير 1390 ـ  8 جولای 2011

 

یک اصلاح طلب سابق دیگر جنبش سبز، کروبی و موسوی را محکوم کرد

سايت انقلاب اسلامی

رسول منتحب نیا، دبیر کل سابق حزب اعتماد ملی که زمانی از نزدیکان مهدی کروبی به شمار می رفت، در آستانه ی انتخابات مجلس، به صف توبه کنندگان پیوست و در گفتگو با سایت بولتن نیوز، جنبش سبز، موسوی و کروبی را مورد حمله قرار داد.

او در این مصاحبه در برابر برخی پرسش ها، چنین پاسخ هایی را داده است:

* بر اساس همین مواردی که مطرح کردید جنبشی که در سال ٨٨ با نام جنبش سبز خود را مطرح کرد را در چه موضعی می بینید و چگونه آن را تحلیل می کنید؟

جنبش موسوم به سبز با اقدامات سوال برانگیز و نامتعارف آقای میرحسین موسوی و تحرکات ساختار شکنانه برخی از اطرافیان وی، رفته رفته به صورت جریانی درآمد که طیفی از آن را نیروهای درون نظام و پیروان خط امام (ره)، اصلاح طلبان و منتقدان به عملکرد کابینه و دولت آقای احمدی نژاد تشکیل می داد و در سوی دیگر طیف شامل گروهک های اپوزیسیون، معارضان، براندازان و ضد انقلابیون و سلطنت طلبان غرب نشین می گردید. قدر مشترک بین آنان- حداکثر- انتقاد و اعتراض به پاره ای از مسئولان است ولی وجوه افتراق بحدی است که تباین و تضاد فی مابین آنها کاملاً مشهود و غیر قابل انکار است. همچنین نظریه پردازان خود خوانده این جنبش نیز از روی تعمد هیچ تعریف روشن و ملموسی ارائه نکردند تا هر فرد یا گروهی از ظن خود به توصیف آن بپردازد. و بالاخره چه در جریان اصلاحات و چه در جنبش سبز علیرغم حضور افرادی به عنوان نخبه و محور لکن امر ادره امور بر عهده افرادی است که نه واجد شرایط و سوابق لازمند و نه منتخب مردم، نخبگان و یا حتی احزاب مربوط هستند.

 

* تحلیلتان در مورد جنبش سبز و طیف عناصر تشکیل دهنده آن جالب بود. ارزیابی شما از حوادث و فتنه پس از انتخابات چیست؟

تحرکات ساختار شکنانه، فتنه انگیز و ضد انقلابی پس از انتخابات و به طور کلی هرگونه ساختار شکنی، هرج و مرج طلبی، هتک حرکت و حیثیت افراد و مسئولان نظام مردود و محکوم است. این نوع رفتار هتاکانه و آشوبگرایانه را ماهیتاً قبول ندارم و آنرا بر خلاف اصول و قواعد اخلاقی و مضر به مصلحت اسلام، انقلاب نظام، ملت و کشور می دانم. اساساً کدامین وجدان بیدار، عقل سلیم و آزاداندیشی را می توان یافت که توهین، افترا، هتک حرمت و همچنین ساختار شکنی و فتنه انگیزی رسانه های استکباری غرب و عوامل آنان را بر تابد یا آنرا تأیید و ترویج نماید؟

با این مقدمه، اینجانب به صراحت در سخنرانیها و مصاحبه ها، تمامی اغتشاشات علی الخصوص حوادث تلخ و تأسف آور عاشورای سال 88 و 25 بهمن ماه سال 89 را قاطعانه محکوم کرده ام. چنین فتنه انگیزی هایی را مغایر شرع و قانون دانسته ام و پیوسته خواستار مقابله حکیمانه و همه جانبه با مجرمان ساختار شکن و عناصر منفور و مطرود ضد انقلاب، و در نتیجه وفق قوانین و مقررات بوده و هستم.

                                                  

* به قانون و مجازات فتنه گران بعد از انتخابات اشاره کردید، به نظر شما در این خصوص باید چه موضعی اتخاذ کرد؟

به منظور اقامه عدل الهی و استقرار نظم و پیشرفت پایدار، باید قانون و اخلاق اسلامی، محور و تنظیم کننده ارتباطات اجتماعی و مدار و مبنای استنباط و استنتاج ما و قضاوت در برخورد با متهمین، متخلفین و مجرمین باشد. از این رو اتخاذ چنین موضعی نیز در مورد هر گروه و جریان و تحت هر عنوان و منزلت اجتماعی و با هر گرایشی، یکسان، الزام آور و خدشه ناپذیر است.

 

* بگذارید صریح تر باشیم! برخی افراد در مورد تفکرات شما درباره نظام، ولایت فقیه و اطاعت از مقام معظم رهبری شبهاتی را ایجاد کرده اند. نظرتان را در این خصوص چیست؟

درباره اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)- از ابتداء تا کنون- نظرم بر ضرورت حفظ و پاسداری، تقویت و اطاعت و تبعیت بوده است. هم اکنون نیز آنها را میراث امام،شهدا و بزرگترین سرمایه ملت می دانم. به عقیده اینجانب هر کس امام و مردم را قبول دارد، باید این نظام مقدس را که محصول مجاهدت آنها است، بپذیرد و همیشه در تقویت و صیانت نهضت اسلامی کوشا باشد و هر کس نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را قبول دارد و آن را پذیرفته است لزوماً باید به ولایت مطلقه فقیه معتقد و ملتزم باشد. از روز انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای (حفظ الله) به رهبری تا کنون، همواره عقیده داشته و دارم که معظم له در طول تاریخ مربوط به علمای شیعه در جامعیت کم نظیرند و در میان چهره های مطرح بهترین گزینه هستند.

                                

* از اختلاف نظرتان با آقای کروبی فرمودید. آیا موارد اختلافی و نقدها را از باب امر به معروف و نهی از منکر به ایشان متذکر میشدید؟

در پی موضعگیری آقای کروبی، طی چند مصاحبه بطور رسمی و صریح اعلام داشته که اتخاذ چنین مواضعی تصمیم و نظر شخصی وی بوده و هیچگونه ارتباطی با حزب اعتماد ملی ندارد. هنگام ملاقات حضوری هم به آقای کروبی تذکر دادم. وی نیز پذیرفت که هرگز تحت عنوان دبیر کل حزب سخن نمی گوید و موضعگیری نمی کندو موضع گیری هایش شخصی است .

 

* برویم سراغ آخرین روز فتننه. در مورد حرمت شکنی های روز 25 بهمن شما چه موضعی داشتید؟

اولاً، اینجانب پیوسته و مشفقانه از آحاد ملت عزیز ایران برای حضور پرشور و با شکوه در راهپیمایی سراسری سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دعوت به عمل آورده ام. در بهمن ماه سال 89 نیز مطابق همین رویه معمول و سنت حسنه چنین درخواستی را مطرح نمودم و تصریح کردم که فقط راهپیمایی 22 بهمن ماه 89 را مشروع دانسته، به رسمیت شناخته، از آن حمایت می کنم و در آن حضور می یابم.

ثانیاً، در 24 بهمن ماه 89 - و پس از کسب اطلاع مفاد اظهارات آقای گرامی مدم مبنی بر درخواست حزب اعتماد ملی برای برگزاری راهپیمایی در مورخ 25 بهمن ماه 89 - بلافاصله و طی انجام یک مصاحبه با خبرگزاری ایرنا بطور رسمی و در مخالفت با برپایی تظاهرات در 25 بهمن ماه 89 اعلام نمودم که از آنجایی که حزب اعتماد ملی در حالت تعطیلی بسر می برد و بالطبع جلسه ای برگزار ننموده است، لذا حزب اعتماد ملی هیچگونه برنامه ای برای راهپیمایی در 25 بهمن ماه 89 ندارد. افزون بر این آقای گرامی مقدم که عنوان سخنگویی حزب را دارا بوده است تنها موظف است تا نسبت به اعلام تصمیمات متخذه حزب موافق اساسنامه و مرامنامه حزب اعتماد ملی اقدام نماید و از بیان دیدگاهها و تصمیم های شخصی خویش تحت عنوان حزب اجتناب کند. مع الأسف سحام نیوز هم که قرار بود یکی از مراکز اطلاع رسانی و تریبون رسمی حزب باشد تبدیل به رسانه ای به جهت تشریح دیدگاههای فردی گردیده است و امروز هم به محلی برای ادامه فتنه انگیزی ها تبدیل شده است . این در حالی است که آقایان می توانستند سایت شخصی و اختصاصی خویش را دائر و از آن بهره برداری کنند.

 

* این نظرات محدود به اتفاقات روزهای عاشورای 88 و 25 بهمن 89 بوده است؟

اعلام مخالفت بنده با تحرکات مشکوک، ساختار شکنانه و آشوب طلبانه محدود به موارد بر شمرده نیست. حتی پس از وقایع تأسف آور روز 25 بهمن و در اوائل اسفندماه سال 89 نیز در مصاحبه ای با صدا و سیماضمن هشدار در مورد نیتهای شوم بنگاه های سخن پراکنی غربی و اهداف پلید شبکه های استکبار جهانی و با یادآوری حوادث تلخ روز 25 بهمن ماه نسبت به تحرکات ضد انقلابی و اغتشاشگرایانه موضعگیری منفی خویش را بیان داشتم.

http://enghelabe-eslami.com/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/13379--l-r----------.html

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com