بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

 دوشنبه 16 خرداد 1390 ـ  6 ژوئن 2011

 

در باب وقایع اتفاقیه

فدوی نمی داند که آیا هنوز گروه، دسته یا طایفه ای در ایران سابق یافت می شود که مشمول  رأفت اسلامی حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، نگردیده و دست کم

به حبس و داغ و درفش شدیداً مفتخر نشده باشد؟ خوانندگان محترم ضد انقلاب اگر سراغ دارند، فدوی  را هم خبر کنند که ثواب دارد و جای دوری نمی رود! قتل و اعدام قبول نیست چرا که قابلی ندارد و بمثابه تفریحات سالم برادران است و جلوی یک بچه ی مکتبی هم بگذارید، قهر می کند!... باری- تا از شما خبری می شود، فدوی برای اینکه حساب از دستش در نرود، عجالتا ً فقرات جدید را که عزت ا..! و هاله سحابی باشند، به آمار بالا بلند پیشین، علاوه می کند. و در این رابطه البته، ابدا حیرت هم نمی کند؛ چرا که وقتی برادر لاریجانی سوم! یعنی- محمد(ص) جواد(ع مشاور قوه قضائیه، در تبیین زیبائی قصاص، شیهه کشان می فرماید:

«مبحث دیگری که غربی‌ها با ایران مشکل دارند بحث قصاص است در حالیکه قصاص بسیار زیبا و مهم است! و به نوعی از حقوق افراد جامعه دفاع می‌‌کند!»

طرفه اینکه حضرت شان، جسارت است، دبیر ستاد حقوق بشر قوهء باه (قضائیه- م) نیز هست!

جهت مزید استحضار خوانندگان محترم ضد انقلاب اضافه می کند که آن رشک اندیشمندان حقوق بشری جهان، مهملات داهیانهء فوق را، در نشست تخصصی! حقوق بشر ایراد فرموده است .

و نیز وقتی نمایندهء محترم حکومت در مجلس، علی(ع) مطهری، فرزند خلف آیت الله مطهری(ل) میان دعوای لباس شخصی های گرامی و تشییع کنندگان، برای حضرت ابوی نرخ تعیین و  اعلام فرموده که مرحوم مقتول عزت ا..سحابی از قتل خود خشنود بوده، دیگر چه جای شکایتی ست؟!..

فدوی بدینوسیله روح پر فتوح حضرت امام (ل) را شاهد می گیرد؛ و اگر باورتان نمی شود، جان مقام اعلیحضرت العظما بن علی(ع) دام الذله را نیز ضمیمه می کند که عبارت بالا، ساخته و پرداختهء دستگاه طنز او نیست و عین فرمایشات آن فرزند خلف است. بنقل از پارلمان نیوز ملاحظه کنید تا بعرض فدوی برسید:

«شاید اگر آیت ‌الله مطهری که تاکید فراوان روی آزادی بیان داش(!) به آن زودی شهید نمی‌شد

 افرادی مانند مهندس سحابی با رضایت بیشتری از جمهوری اسلامی به جهان ابدی سفر می‌کردند!»

همانطور که ملاحظه می کنید، در مراتب رضایت عزت ا.. سحابی از قتل خود، تردیدی

نیست بلکه تنها میزان رضایت ایشان، مورد اعتراض آن مدافع سرسخت حقوق بشر است!..

بر این پایه، فدوی نیز بطریق اولی، تردیدی ندارد که اگر مرحوم سحابی هنوز به زور به بهشت

فرستاده نشده بود، مراتب خشنودی مبسوط خود را از قتل دخترش، بیگمان ابراز می کرد!

زیاده جسارت است ...

 

نسخهء بدل

فدوی در مراتب مهارت شگفت انگیز برادران در ارائه ی معانی دور از ذهن- بی ارتباط با

موضوع و مأخذ- و نیز تهی کردن واژه گان از مفاهیم مألوف / اصیل و تزریق محتوای دلخواه و ... به تکرار اذعان داشته و  در تبیین این پدیدهء شریف نیز، مطالبی را پیش از این نگاشته و دیگر مکرر  نمی کند. این تصدیع مختصر اما، فقط به افزودن یک فقرهء دیگر به مهارت های پیشین تعلق  دارد که همانا استعداد در خور اعتنای برادران در نقیضه و نقیضه سازی ست که در حوزهء ادبیات طنز است و لامحاله کار آسانی هم نیست؛ لکن عملکرد حضرات در این عرصه نیز، مانند سایر عرصه ها، بعون الله، شدیداً قرین توفیق بوده است....

باری، در نقیضه یا، به قول خاج پرستان، «پارودی»، کار نویسنده / شاعر به اجمال و اختصار به تعبیر فدوی، ارائهء کاریکاتوری از اثر اصلی ست یعنی، همان کاری که فی المثل سوزنی سمرقندی،

 در قرن ششم با سنائی می کرد!..

          نمونه ی معاصر در پیوند با برادران اگر بخواهید،موضوع تحریم های پیاپی خاج پرستان است که به هزینه ی ملت یک لاقبا، اعمال شده و می شود؛ این هم نقیضه ای که برادران در این راستا ساخته اند:

«كاظم جلالي كه رداي نمايندگي(!) مردم شاهرود در خانه ملت را نيز بر تن دارد، در بخش ديگري از گفت ‌و گوي خود با خبرنگاران از تصويب طرح تحريم و تعقيب برخي مقامات آمريكايي به اتفاق آراء در اين جلسه كميسيون متبوعش خبر داد و گفت: اسامي كامل افراد تحت تعقيب و تحريم به شرح ذيل اعلام مي‌شود *

الف) مقامات ناقض حقوق‌بشر (در داخل و خارج از آمريكا)

 ب) حاميان فعاليت‌هاي تروريستي، ناقضين حقوق‌بشر و دخالت در قاچاق مواد مخدر».

برادر مذکور زیر این دو بند، مبالغی اسم نیز آورده است که فدوی بمنظور احتراز از اطاله ی کلام

از ذکر آن در می گذرد ...

کیهان چاپ دارالخُرافه نيز در دوشنبه 9 خرداد 1390 خبر را با این تیتر آورده است:

«اسامي 26 مقام آمريكايي ناقض حقوق بشر تحت تحريم ايران»!

 

 

لکن در صدر اسلام هم سکورالیزم بوده!

فدوی با سهم شگفت انگیز مؤمنین در پدیده های جهان امروز، به قدر کفایت آشناست. فی المثل می داند که نخستین خلبان در صدر اسلام و بلکه جهان همانا برادر جعفر طیّار و نخستین قمری که در تاریخ می شود سراغ گرفت، باز متعلق به جهان اسلام و همانا قمر بنی هاشم است؛ لکن اطلاعات فدوی در باب سهم مؤمنین پیرامون دمکراسی و سکورالیزم بسیار اندک است؛ اما می داند که مؤمنین در این راستا نیز بدون تردید شدیداً سرآمد بوده و نخستین سنگ بنای دمکراسی و سکورالیزم را، بسیار پیش از خاج پرستان، کار گذاشته اند. این معنا را فدوی، از فرمایشات اخیر آیت الله مصباح یزدی، متخلص به تمساح یزدی، دریافت، هرچند که حضرتشان بر حسب شیوه ی مرضیهء آخوندی، با دست پس و با نعلین پیش کشیده است؛ به این تیتر بنقل از جراید شریفه یدارالخُرافه توجه کنید:

«آیت‌الله مصباح یزدی: دموکراسی دینی و سکولاریسم رهاورد سقیفه است. گروه طراحان سقيفه، اولين كساني بودند كه بناي دموكراسي اسلامي را گذاشتند و گفتند: اين مردم  هستند كه بايد براي پيغمبر (ص) جانشين تعيين كنند. عده اي گمان مي كنند كه دموكراسي ارمغان غرب براي ما است؛ اما اين مسأله ابتكار امروز نيست، بلكه ارمغان شوم طراحان سقيفه است! پيغمبر (ص) فرمود: خدا علي(ع) را تعيين كرده، آنها گفتند: ما مي خواهيم خودمان حاكم تعيين كنيم! به اين ترتيب، اساس "دموكراسي" در سقيفه گذاشته شد!...

 

ترجیح

بنظر می رسد چاقو بر آن شده که دستهء خودش را ببرد؛ ملاحظه کنید: «دبیر سیاسی هفته ‌نامه پرتو سخن، با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله مصباح یزدی، از احمدی ‌نژاد خواست هشدارهای او را جدی بگیرد»>[آفتاب]

فدوی اگر جای برادر احمدی نژاد بود، در اسرع وقت آفتابه داری ِ مسجد شاه را به چنین  ریاست جمهوری ای ترجیح می داد!.. خوانندگان محترم ضد انقلاب را البته نمی داند!

 

اندرز

فدوی هرچه به اهل شبکه نصیحت کرد که از آگهی های حکومت شکوهمند اسلامی

بگذرند،نشد که نشد؛ تا اینکه سرانجام بشرح زیر خسرالدّنیا والآخره شدند:

«مديركل دفتر تبليغات و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از ممنوعيت سفارش

 تبليغات به شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي ‌زبان و برخورد با اين دسته از سفارش ‌دهندگان خبر داد».

بقول ابوی فدوی، بنقل از آن شاعر ضد انقلاب :

هرکه گریزد ز خراجات شاه

بارکش ِ غول ِ بیابان شـود!

 

رونویسی

فدوی اصلاً نمی دانست که انشای عشایر عزیز وطن سابق، به جائی رسیده است که

 اعلامیه های بالا بلند دولتی، که بخش اندکی از آن بنقل از سایت وابستهء تابناک در پی می آید را هم صادرمی کنند:

«تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره): ارزش های والای انقلاب اسلامی و اطاعت کامل از ولایت مطلقهء فقیه و رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای از محورهای اصلی منشور عشایر کشور اعلام شده است».

          عشایر گرامی در این اعلامیه، البته از علائق حکومت در بحرین نیز غافل نبوده اند:

«در بخش دیگری از این منشور، عشایر کشور از خیزش های مسلمانان در کشورهای اسلامی بویژه بحرین حمایت قاطع کرده و کشتار مسلمانان را در کشورهای اسلامی به شدت محکوم کردند».

متولی این مسجد "سردار حجازی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح"! بوده است.

باری، فدوی اینجورش، یعنی "اخذ اقاریر لازم" در خارج از زندان را دیگر، ندیده بود! و نیز نمی داند که چرا دوباره یاد جد اعلای خود افتاد؛ آنجا که فرمود :

یک حرف و دو حرف بر زبانم

الفاظ نهاد و گفتن آموخت !

 

والله الموفق والمعین

 چهارم جون المُکیف سنه ی 2011 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

 

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630