بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

 دوشنبه 9 خرداد 1390 ـ  30 ماه مه 2011

 

نتیجهء اخلاقی

فدوی در تأملات رسانه ای خود، به جمله ای ُمحیّرالعقول برخورد: «دیوارهای دفتر این مرجع ولایی نیز این صفات نیکو را فریاد می‌کردند! برفی که روز گذشته آمده بود، آب می‌شد و سقف آزردهء بیت را سوراخ می‌کرد و بر کف اتاق می‌چکید و ما ناباورانه در این اندیشه بودیم که مگر می‌شود بیت یک مرجع تقلید به این سادگی باشد؟!» (روز ـ به نقل از فارس ـ در بارهء آیت الله نوری همدانی)

فدوی از صنایع بدیعی بکار رفته در اثر درخشان فوق، از جمله تشبیه محسوس به نامعقول(!) عجالتاً می گذرد، لکن از نتیجهء اخلاقی مأخوذ از آن، نمی گذرد: «هرکس سقف اش چکه کند، مرجع تقلید است  و می تواند بجان مردم بیفتد!...»

 

کبوتر با کبوتر، باز با باز!

فدوی گاه از برادران حیرت می کند که چیزی را که باید پنهان فرمایند چرا برملا می کنند؟ فی المثل، در این لحظه از زمان و مکان، برادر بشار اسد که جای خود دارد، ُمخبط الاسلام والمسلمین، برادر قذافی نیز، در شرایطی نیست که بشود به او افتخار کرد لکن برادران پنداری خودی و غریبه سرشان نمی شود و نامبرده اگر تتمه ی نفوس ولایت خود را نیز به رگبار ببندد، فرقی نمی کند و برادران ما از او بشرح زیر، ذکر خیر می کند:

«اولین یادنامه‌ٔ استاد شهید مرتضی مطهری، دو سال پس از شهادت وی در شهریور 1360 منتشر شد. به گزارش پارسینه، این کتاب که زیر نظر دکتر عبدالکریم سروش تدوین شده بود، شامل بعضی از آثار علمی و عرفانی بود که برای اولین بار انتشار می‌یافتند؛ از جمله: رسالهٔ «معراج السالکین و صلوة العارفین» نوشتهٔ امام خمینی (ره)، رسالهٔ «حیات پس از مرگ» نوشتهٔ علامه طباطبایی، و رسالهٔ «لب‌ّ اللباب» نوشتهٔ علامه حسینی طهرانی. کتاب اول از این مجموعه در تیراژ 50 هزار جلد و توسط سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی به نشر رسید. از جمله محتویات آغازین این کتاب، متن پیام‌های تسلیت مقامات نظام در شهادت استاد مطهری، از جمله آیت‌الله منتظری، مهندس مهدی بازرگان، آیت‌الله طالقانی و شورای انقلاب اسلامی است. هم‌چنین متن پیام‌‌های یاسر عرفات، جهبه آزادی‌بخش ملی مورو، حرکت اسلامی افغانستان و نیز پیام تسلیت سرهنگ معمر قذافی در این کتاب منتشر شده است». (پارسینه ـ 12 ارديبهشت 1390)

فدوی در باب اظهارات ضد ایرانی مطهری پیش از این بارها سخن گفته و دیگر مکرر نمی کند.

 

ریشه

فدوی در تأملات خویش که مبتنی بر پاره ای مسائل روانشناسی ست، دریافت که بسیاری از معضلات امروز ما، ریشه در ایام کودکی دارد که عمدتاً از آن به "کودک درون" و به قول عوام به inner child 

یاد می کنند. فدوی اما در این ارتباط نیز، ذهن و زبان خودش را دارد و با اجازه ی علمای روانشناسی، چون قضیه به مقام معظم رهبری دام الذله مربوط می شود،از آن بعنوان "هیولای درون" نام می برد! که بولتن نيوز از آن بعنوان " خاطراتی ناب و زيبا " نام برده است! میزان زیبائی اش را دیگر، اگر زحمت نیست، خوانندگان  محترم ضد انقلاب،خودشان اندازه بگیرند!: بولتن نيوز نوشت:

«در مورد دوران كودكی رهبر انقلاب كمتر سخن گفته شده است. برای همين در ذيل خاطراتی ناب و زيبا از دوران كودكی ايشان را از زبان خودشان نقل می‌كنيم: ما نان گندم نمی‌توانستيم بخوريم، نان جوگندم ‌می‌خورديم چون نان گندم گران‌تر بود. البته يك دانه نان گندم می‌خريديم برای پدرم فقط، ما نان جو گندم می‌خورديم، گاهی هم نان جو... وضعمان خيلی خوب نبود و اتفاق می‌افتاد شب‌هايی اتفاق می‌افتاد در منزل ما كه شام نبود. مادرم با زحمت زيادی كه حالا بماند آن زحمت چگونه انجام می‌شد، برای ما شام تهيه می‌كرد. آن شام هم كه تهيه می‌شد و با زحمت تهيه می‌شد، نان و كشمشی بود.» و در ادامه: «آن وقت‌ها، از لحاظ مالی در فشار بوديم، يعنی خانواده‌مان، خانواده مرفهی نبود. پدرم يادم هست روحانی معروفی بود، اما خيلی پارسا و گوشه‌گير بود، لذا زندگی‌مان خيلی به سختی ‌می‌گذشت. در دوران كودكی با زحمت بسيار برای ما كفش خريده بود كه تنگ بود. پدرم ديگر قادر نبود كه اين‌ها را عوض بكند يا كفش ديگر بخرد، آمدند گفتند كه خوب اين كفش‌ها را می‌شكافيم، اندازه می‌كنيم و برايش بند می‌گذاريم. يك عالمه خوشحال شديم كه كفش‌هايمان بندی شد. آمدند شكافتند و بند گذاشتند بعد زشت شد، چون بند‌هايش خيلی فرق داشت با كفش‌های ديگر، خيلی زشت و ناجور درآمده بود. چقدر غصه خورديم و خلاصه چاره‌ای نداشتيم».

مقام معظم رهبری در مورد بازی کردن هم، البته آنگاه که مقام مختصر رهبری بودند، لکن مقام عظمائی در ناصیه شان پیدا بود، فرمودند: «بازی‌های غيرورزشی آن وقت، "گرگم به هوا" و بازی‌هايی بود كه در آن‌ها خيلی معنا و مفهومی نبود؛ يعنی اگر فرض كنی كه بعضی از بازی‌ها ممكن است برای بچه‌ها آموزنده باشد و انسانِ با تفكر، آن‌ها را انتخاب كند، اين بازی‌هايی كه الان در ذهن من هست، واقعاً اين خصوصيت را نداشت؛ ولی بازی و سر گرمی بود!»

خب، با این ترتیب، الان قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

 

ترک عادت...

فدوی در سی سال نخستین عمر خود،بناگزیر، آنقدر کوشید و تمرین کرد تا سرانجام با استعانت از نیاکان ورجاوند خود، آموخت که برای همه چیز، پسوند شاهنشاهی بگذارد! لکن دیری نپائید که دریافت که حال باید، دومین سی سال عمر بیحاصل را، صرف ترک آن عادتِ قبلی کند! و، ازین پس بکوشد که برای همه چیز، پسوند اسلامی بگذارد! باری، چنین بود که فدوی در سی سال دوم عمر بر باد رفته، به انجام این مهم چندان همت گماشت که در این راستا، کارش به جائی رسید که دیگر به طور اتوماتیک و ناخودگاه، برای هر چیزی، پسوند اسلامی می گذارد: شوربای اسلامی- مجلس اسلامی - لحاف اسلامی- حجاب اسلامی- گربهء اسلامی - دانشگاه اسلامی ـ حقوق بشراسلامی- ساندویچ اسلامی- جمهوری اسلامی و قس علیهذا...

فلذا فدوی، برعکس شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، آنگاه که در متن خبری، ناگهان به دو واژه ی مانعة الجمع " گاز اسلامی"! که در آن، به قول اهل نقد، حس آمیزی عجیبی بکار رفته، می رسد، هیچ حیرت نمی کند؛ چرا که در این راه، شدیداً استخوان خورد کرده است!..

باری- فدوی، البته می تواند شیطنت کرده، خوانندگان ارجمند ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل را همین طور ارّه به ماتحت رها کرده و نگوید که منظور از "گاز" در ترکیب مذکور، گاز گرفتن ِ اسلامی ست یا گاز ماشین یا موتور یا گاز معده و یا گاز طبیعی ست!.. لکن چه کند که بقول استاد سخن:

بیت

چگونه شکر این نعمت گزارم

کـــه زور مــردم آزاری نــدارم!

فلذا عین خبر را می گذارد تا دوستان لذتش را ببرند: «راه اندازی خط لوله گاز اسلامی. معاون وزیر نفت با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه گازی ایران، عراق و سوریه تا 30 روز آینده از توافق تهران - دمشق برای راه اندازی خط لوله اسلامی گاز خبر داد و گفت: ایران و سوریه برای راه اندازی این خط لوله جدید گاز یک سند همکاری امضا کرده اند» (پارسینه، بنقل از مهر)

باری، فدوی قاصم الجبارین را شدیداً شکر می کند که سی سالِِ سومی در کارنیست که عمر، به ترک دو پسوند پیشین، و پیوند پسوند سوم به چیزی دیگر، بگذارد!

 

راهکار

فدوی می پنداشت که ملت بلحاظ  شرایط پیچیدهء امروز است که در باب ازدواج مشکل دارند لکن در مرور خبرهای دارالخُرافه در یافت که خیر، مؤمنین از 14 قرن پیش تا به امروز در این مورد شدیداً اشکال دارند و از عهده ی حل آن نیز پس از 1400 سال به سبک و سیاق البته اسلامی، هنوز بر نیامده اند. بنقل از پارسینه بخوانید: «ابابصیر می‌گوید که امام صادق علیه‌السلام به من فرمود: زمانی که یکی از شما می‌خواهد ازدواج کند، چه می‌کند؟ گفتم نمی‌دانم»(!)

البته اینگونه نیست که حضرت متقاضی را همینطور ارّه به ماتحت رها کرده و تکلیفش اش را معلوم نکند؛ ملاحظه کنید: «فرمود: زمانی که همت کرد تا ازدواج کند، پس باید دو رکعت نماز بخواند و خدا را حمد گوید و سپس اینگونه دعا کند: «خدایا من می‌خواهم ازدواج کنم»!!

داستان بهمین سبک و سیاق ادامه دارد؛ مشکل فدوی که پیرامون ازدواج حل شد خوانندگان محترم ضد انقلاب را، نمی داند!...

 

اندر معایب ذهنیت انتقادی

فدوی، بعلت ذهنیت انتقادی، در خواندن برخی عناوین بطور اتوماتیک و ناخودآگاه، دچارلغزش هائی از این قبیل می شود: «زمان پرتاب مصباح مشخص شد!» (سايت فردا: این ماهواره که با همکاری یک کشور خارجی طراحی و ساخته شده است تا سال 1392در مدار 600 کیلومتر قرار می گیرد).

ذهن فدوی نمی داند چرا به اینسو رفت که پنداشت برادران،این بار استثنائاً می خواهند به جای دانشجویان، آیت الله مصباح یزدی، متخلص به تمساح یزدی را،  از طبقهء سوم خوابگاه به پائین پرتاب فرمایند!.. که البته چنین نبود و منظور برادران ماهواره ای ست که به نام نامی آن حضرت نامگزاری شده است.

یا این تیتر، از سايت گزارشگران، به نقل از روزنامه ی اقتصادی "له زه کو" فرانسوی: «رهبران ایران پول های خودرا ازکشور خارج می کنند.»

که به نظر فدوی ضعف تألیف دارد و باید به اینصورت نوشته می شد: «رهبران ایران پول های مردم را از کشور خارج می کنند!

 

انصاف

فدوی با آنکه چندان هم با عملکرد برادران موافق نیست، لکن این دلیل نمی شود که پا روی حق گذاشته، تلاش های خدا جویانهء آنان را نادیده انگاشته و به آنان بابت مساعی شان در تحکیم بنیان خانواده، آفرین نگوید. از نمونهء درخشان لایحهء حمایت خانواده که بگذریم، که طی آن خواهر افتخاری نمایندهء محترم حکومت در فراکسیون زنان در مجلس در حذف لزوم کسب رضایت زن برای ازدواج های بعدی، مجاهدت ها کرد، اقدام اخیرشان در حفظ پیوند خانواده، حتا در شرایط دشوار حقیقتاً مثال زدنی ست.

بیت

دوست آن باشد که گیرد دست دوست

در پـــریــشــان حــالی و درمــانــدگــی

و فدوی، چه خوانندگان گرامی ضد انقلاب خوششان بیاید و چه  بدشان بیاید، نمی تواند به ایشان بقول عوام "کردیت" لازم را ندهد. بنقل از شهرزاد نیوز بخوانید:

«جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی، با انتشار بیانیه ای، اعلام کردند که حکومت اسلامی عوض دلجویی از خانواده های رنج دیده و زنانی که همسران آنان به جرم اندیشه در زندان به سر می برند، مادران و همسران را نیز دستگیر کرده و به زندان های امنیتی روانه می کنند»!

اما درست است که صحبت زندان و داغ و درفش است؛ لکن ناگفته پیداست که نیّت برادان شدیداً خیر است یعنی، خواسته اند که زندانی تنها نباشد!

دامنه ی التفات برادران البته به اینجا ختم نمی شود و، بلحاظ رقت قلبی که دارند، اساساً حتا مخالف جدائی کسانی نیز هستند که فاقد نسبت فامیلی اند؛ مثل وکلای زندانیان سیاسی، که با آن که هیچ نسبت سببی یا نسبی با زندانیان سیاسی  ندارند، لکن برادران به بواسطه ی رقت قلب مبسوطی که دارند، برای این که زندانیان در سلول های انفرادی تنها نباشند، وکلایشان را نیز، پیش از آنکه از وطن اسلامی بگریزند، به ایشان در سلول، ضمیمه می کنند!

 

تولید انبوه

جمهوری شکوهمند اسلامی ما، چه شما خوانندگان محترم ضد انقلاب بخواهید چه نخواهید، دست آوردهائی داشته است.(1) این دست آوردها، بی بدیل نیز بوده و جز معدود مواردی در تاریخ، اگر نگوئیم بی سابقه، دستکم، کم سابقه بوده است.خب اینها اگر ُحسن نیست، پس  چیست؟ آخر اینکه نمی شود که شما خوانندگان گرامی ضد انقلاب، بعلت انزجار شدیدی که از حضرات آیات عظام و حجج اسلام کثرالله امثالهم دارید،چشم تان را بر محاسن محصول آنان که جمهوری شکوهمند اسلامی باشد، ببندید. این از اخلاق دمکراتیک به دور است(2).

این دست آوردها، البته متعدد است، لکن می شود آن ها را، بقول خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، در یک "کاتگوری" کلاسه کرد و اسمش را گذاشت "شبیه سازی"(3).

از آن جمله است پدیدهء شگفت انگیز "لباس شخصی ها " که مقام معظم رهبری پیشین(ل) و مقام معظم رهبری کنونی، دام الذله، برای ساختن شان " بسی رنج برده در این سال سی"! که ملت ضد انقلاب، محضر این پدیده را بارها و بارها شدیداً درک و از نزدیک هم ملاحظه کرده است که این محصول ظاهراً شبیه انسان است، لکن عملکردش، به دلیل نوع برنامه ریزی، اصلاً انسانی نیست. این محصول، اندکی از محصول پیشین، یعنی "توّاب"، پیشرفته تر، و دامنهء عملکردش از زندان گسترده تر و خیابان را نیز، در بر می گیرد...

دست آورد ارزنده ی دیگر، پلیس زن است که آن نیز، ظاهراً زن است لکن وظیفه اش بازداشت و سرکوب زنان حتا در روز جهانی زن است(4). نوع دیگر این محصول نیز در ارتفاعات مجلس شورا اسلامی دیده شده است که گوی سبقت را از حضرات آیات و حجج اسلام مستقر  در مجلس،در طرح و تصویب  لوایح ضد زن، ربوده است (5)...

 حالا شما خوانندگان گرامی ضد انقلاب  بگوئید،این ها که فدوی بعنوان مشتی از خروار برشمرد، کم دست آوردهائی ست؟..

-------------------------------------

  (1)  فحش ندهید لطفا ً!..

  (2) قرار شد فحش ندهید،برادر خواننده!

 (3) منظور تعزیه نیست

  (4) بر طبق گزارش ها، در این روز گروه های 20 تا 30 نفره از زنان پلیس، با پوشش چادر سیاه، در چندین نقطه تهران از جمله میدان انقلاب، مقابل سر در دانشگاه تهران و مقابل دانشکده دامپزشکی، به فرماندهی پلیس های زن، مستقر شده بودند/.شهرزاد نیوز

  (5)  خواهر افتخاری نمایده ی زنان!

 

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

30 می المخمور سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

تا درودی دیگر،بدرود

 

 

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630