بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 2 خرداد 1390 ـ 23 مه 2011

 

جفت دو، به نفع تماشاچی!

به گزارش جراید شریفه ی دارالخـُرافه، برادر سید محمد(ص) خاتمی که با لبخند مسلحانه اش، ده ها نفر را به منظور خوبتر شدن نشانه گیری برادران بسیجی و لباس شخصی، به تیرِ  چراغ  برق بست، و به لحاظ خط مشی سیاسی نیز طرفدار کشتار کمتر در جامعه است!، در اظهارات  اخیر خود، ضمن این که فرمود: «ما به قانون اساسی و جمهوری اسلامی اعتقاد داريم...» لبخندش را دوباره از غلاف بیرون کشید و افزود: «اگر ظلمي شده است، كه شده است، همه بياييم عفو كنيم و به آينده نگاه كنيم و اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آينده از آن چشم پوشی شود و ملت هم از ظلمی كه بر او  و فرزندانش رفته است می گذرد و آن وقت همه به آينده بهتر رو خواهيم آورد».

فدوی البته، در ارتباط با راه حل درخشان فوق، نگران هیچ چیز نیست جز آن ظلمی که خارج از کهریزک، به اعلیحضرت العظما علی(ع) خامنه ای رفته است و بابت آن، نمی داند که چه خاکی به سر کند؟.. 

 

شیوه..

مسؤلین مکتبی، اعلی الله مقامهم اجمعین، در هر جای مرز پـُر گـُهر سابق که باشند، به قول اهل منقرض نقد، ذهن و زبان مستقل خودشان را دارند!.. ملاحظه کنید: «مديرکل دامپزشکی آذربايجان‌ شرقی از تشکيل اکيپ نظارتی "پليس شير"! در استان در آينده نزديک خبر داد.»(1)

فدوی شیطنت کرده و خوانندگان محترم ضد انقلاب را در خماری می گذارد و نمی گوید که منظور از شیر در خبر بالا، شیرخوراکی ست یا، شیر روی شیروانی یا شیر آب، یا شیر بی یال و دُم و اشکم که احمدی نژاد باشد؛ یا شیر باغ وحش!..  خوانندگان گرامی ضد انقلاب، گیوه های آدیداس خود را ور کشیده و خودشان کشف کنند؛ فدوی که گناه نکرده است!، باری.. 

فدوی از خبرهای پیشین که طنزش را همان زمان نوشت(2)، به مدد حافظه ی نه چندان استوار به یاد می آورد که مسؤلین مکتبی همان دیار گرامی، برای مقابله با ازدیاد خرگوش های منطقه، ابراز مدیریت فرموده، مقادیر معتنابهی گرگ (اشتباه چاپی نیست!)  به کشور دوست و برادر، روسیه، به قول عوام Order  دادند!.. گـُرگ های مـُلحد، البته با سلام و صلوات تشریف آوردند؛ لکن به دلائلی که بر فدوی معلوم نشد، پس از مدتی،  گوشت خرگوش های اسلامی، دل شان را زد و برای تغییر ذائقه، آغاز فرمودند به خوردن اهالی محترم!..  فدوی سرتان را درد نیاورد، مسؤلین مکتبی، به خاطر دست به آب مبسوطی که رفته بودند، به چاره جوئی و فکر دیگری افتادند ـ  یعنی، برای سرِ آن گرگ های مـُلحد (زنده یا مرده) جوایز نقدی تعیین فرمودند!،  به قول آن شاعر پدرسوخته ی ضد انقلاب: «حد همین است مـُدیّریتِ اسلامی را!..»

---------------------------------

(1) سایت وابسته ی تابناک

(2)  به قول اهل تحقیق، ر.ک.  آرشیو هزل داتکام!:

Monday, May 17th, 2009, 11:45 PM

 

آخوند طناز!

فدوی اساس را بر این می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب، عوامل گرامی استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنت الله علیهم اجمعین، به قدر کفایت با آخوند بامزه ی اصفهانی ما، حجت الاسلام و المسلمین دانشمند، آشنا هستند. وی برخلاف همکاران خود می کوشد که  آمپول دردناکش اش را به جای گریه، با خنده تزریق کند!.. در این راستا ماجرای زنده باد خروس او، مشهور است. در گفتگوئی از او پرسیده اند که: «خود شما چطور؟ فقط به فارسی و عربی حرف می‌زنيد يا به انگليسی هم وارديد؟»

و ایشان در پاسخ فرموده است: «من مدتی دنبال زبان انگليسی رفتم. می‌توانستم نيم‌ساعت تا 45 دقيقه هم به انگليسی  سخنرانی کنم، ولی متاسفانه يک عمل جراحی کردم که سنگين بود. بعد از عمل حدود هفت ساعت بيهوشی داشتم که باعث شد خيلی کلمه‌های انگليسی از خاطرم برود! الان هم هر چقدر سعی می‌کنم برگردد، موفق نمی‌شوم.! (شیعه آنلاين)

فدوی خیلی دلش می خواست بداند که آخوند بامزه ی اصفهانی ما، حجت الاسلام دانشمند، کجایش را جراحی کرده که این اتفاق افتاده است؛ که فدوی و خوانندگان ضد انقلاب او، از این پس مواظب باشند!؟!..

 

پاسخ

فدوی با آن که افزون بر حوصله، وقت هم ندارد، پاسخ یکی از مؤمنین که به اعدام یکی از بستگان خود، بیخودی اعتراض کرده است را، همینجور سرپائی می دهد.

جهت منظور مزید استحضار خوانندگان محترم ضد انقلاب عرض می کند که در خبرهای دارالخـُرافه آمده بود: «یکی از فرماندهان سابق سپاه در جنگ به اتهام "ارتباط با امام دوازدهم شیعیان" به حکم دادگستری استان خوزستان اعدام شد.»(1)

و سپس اعتراض بیربط یکی از بستگان مقتول به این شرح که: «ما انتظار نداشتیم که عبدالرضا اعدام شود، چرا که در دوران جنگ خدمات فراوانی داشته است. به خصوص این که اتهام ارتباط با امام زمان تازگی ندارد و خود دولت‌مردان برخی اوقات این نوع ادعاها را مطرح می‌کنند!..»(2) «نظام خود مروج افکار امام زمانی است  و احمدی ‌نژاد بارها از تلویزیون به طور مستقیم وغیر مستقیم از ارتباط با امام زمان گفته است. چرا فقط فرزند ما اعدام می‌شود؟!»

این عضو خانوادهء غرابات هم چنین اضافه کرده است: «عبدالرضا در زمان شاه فردی خوش ‌گذران بود و هیچ گرایش دینی نداشت، اما پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ به عضویت سپاه درآمد و در هشت سال جنگ، حضوری مداوم در خط مقدم جبهه داشت. پس از توقف جنگ عبدالرضا از ارتباط خود با امام زمان سخن گفت و ادعا کرد که امام زمان از نظام حاکم به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای ناراضی است!..»

دردسرهای فدوی را می بینی برادر خواننده، که به چه پرسش های بی معنی و پرتی باید پاسخ بدهد؟... آخر این چه پرسش بیربطی ست؟ نخست آن که، حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا روحی فداه، ملک طلق برادران است و لاغیر! با حضرت ناهار می خورند، عکس هم می گیرند و بعون الله اعدام هم نمی شوند (تا چشمتان چهار تا بشود! ـ م) از اینها گذشته، مگر امام زمان (عج)، نستجيربالله، نخودچی کشمش است که بشود آنرا با شما ضد انقلابیون قسمت کرد؟.. درب دیزی اسلامی باز است، حیای گربه ی اسلامی کجا می رود؟... آن روی قوچک(3) فدوی را بالا نیاوریدها!

و این پاسخ را هم فدوی، مُستعجلاً، دم درب، به یک متقاضی پُررو و رفاه طلب که هیچ جور هم ول کن معامله ی فدوی نبود، قلمی کرد:

متقاضی: «چند ماه قبل فرد شروری در خيابان گوشی تلفن همراه فرزندم را با زور و تهديد از دستش بيرون كشيد و فرار كرد. موضوع را پيگيری كردم ولی در كمال تعجب مسئولين قضايی كشور كه بايد فرد سارق را تنبيه و مجازات كنند از پيگيری های بنده ناراحت شده و می گويند يك گوشی ارزش رسيدگی به پرونده را ندارد. حيدری»

فدوی: این چه طرز خبر دادن است؟ بند دلمان پاره شد برادر حیدری. گفتیم حالا چه می خواهد بگوید!.. فرزندان مردم دسته دسته به عناوین مختلف به قتل رسیدند، کسی جیکش در نیامد؛ حالا شما چه خبرتان است برای فرزندی که هنوز به قتل نرسیده، این همه گرد و خاک راه انداخته و خواب قیلوله ی مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، را بر می آشوبید؟  قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) بگذارید و اینقدر آب سنگین، به آسیاب دشمن صهیونیستی نریزید، و نیز، این دفعه ی ماقبل آخرتان باشد که مزاحم فدوی می شوید، برادر حیدری! 

---------------------------------------

(1) روز . سایت وابسته ی فردا نیز این خبر را، البته با ادبیات مکتبی، نقل کرده است.

(2) شرح این پریشانی را فدوی در مقاله ی مبسوط "گنج حضور" داده است؛ نگاه کنید به آرشیو هزل داتکام

(3) یک محصول حیوانی ِ اسلامی ست که از پیوند گرگ با حیوانی دیگر تولید شده و لذا به فتوای علما نجس نیست! شرح این پریشانی را نیز فدوی پیش از این داده و دیگر مکرر نمی کند.

 

سوء تعبیر

فدوی از قول آن بزرگوار به تکرار گفته و نوشته است که "عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگوی"! گفتن ندارد که «می» در مصرع فوق، از نظر فدوی که نویسنده ای شدیداً مکتبی ست و اگر سرش برود ودکای شبانه اش قضا نمی شود، می عرفانی ست و هیچ نسبتی با تنها افتخار اسلام و مسلمین یعنی، ذکریا رازی نداشته و ندارد. فدوی هم چنین، به رعایت عدل و انصاف معروف و به سایر صفاتی دراین راستا که شرح آن مستلزم ذکر نام است، مُتـّصف است. این ویژگی، لامحاله موجب می شود که او هرگز از جاده ی ناهموار عدل و انصاف خارج نشده و جانب اعتدال را بهر قیمت، نگهدارد... خوانندگان محترم ضد انقلاب درست حدس زدند! یعنی فدوی با ذکر مصیبت فوق، می خواست شما را برای شنیدن حمایت بی قید و شرط او از حکومت شکوهمند اسلامی ما عموماً، و دولت خدمتگزار خصوصاً، آماده کند!

فدوی، و شاید هم مهندس الاسلام والمسلمین برادر احمدی نژاد، دامت تحریکاته، که فخر استندآپ کمدی ِ جهان است، به این نتیجه رسیده اند که اگر دولت خدمتگزار، تا آنجای خود را هم در عسل سبلان فرو کرده و در دهان مؤمنین بگذارد، باز مؤمنین آنجایش را شدیداً گاز می گیرند!.. خـُب ناگفته پیداست که این، تقصیر دولت خدمتگزار نیست بلکه، تقصیر دندان مؤمنین است!..  اشکال فدوی در این ارتباط، همانطور که در ابتدای مقال نیز گفته آمد، آن است که معاندان (منتقدین ـ م) فقط "عیب می" را می بینند و با "هنر آن" اصلاً کار ندارند و این چیزی ست که فدوی آن را ، در پیوند با جامعه ی شکوهمند اسلامی مان، اصلاً و ابداً، بر نمی تابد....

در این راستا اگر از فدوی دلیل و مدرک بخواهید، شما را به موارد گوناگون در جراید شریفه ی دارالخـُرافه حوالت می دهد؛ لکن اگر خوانندگان کاهل ضد انقلاب، طبق معمول از فدوی "هلو برو تو گلو" می خواهند، گرچه هلو، بویژه از نوع "برو تو گلویش" گیر نمی آید فدوی می کوشد که موردی را به عنوان نمونه، به معاندین عرضه کند:

فدوی در مرور جراید شریفه ی دارالخـُرافه به گزارشی برخورد که مصداق کامل مصرع فوق است در آن گزارش آمده بود که: «روستای دشت لیر از توابع اندیکاست که 30 دانش آموز آن به جای نشستن بر میز و نیمکت بر سنگ و کلوخ می نشینند و زیر آسمان آبی تلمذ می کنند!..»

حامد عبداللهی، دهیار ناسپاس و بی چشم و روی منطقه که در خوزستان واقع است، بی آن که به این نکته توجه کند که بر روی دریائی از نفت زندگی می کند با کمال پرروئی و بی آن که بکوشد که آب در آسیاب دشمن صهیونیستی نریزد، در این زمینه به خبرنگار «فرهنگ جنوب» گفته است: «مسئولان از این وضعیت باخبرند اما تاکنون فقط قول و وعده از آنها شنیده ایم و در عمل کوششی برای احداث مدرسه نشده است».

به قول آن بزرگوار ضد انقلاب:

شعر

در زلف چون کمندش ایدل مپیچ کانجا

سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت

بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم

یا رب مباد کس را، مخدوم بی عنایت!

 

علی الله التکلان و هُوالمُستعان فی جمع امور

21 می المخمور سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630