بازگشت به خانه

جمعه 16 ارديبهشت 1390 ـ  6 ماه مه 2011

 

خدمتی که شهید مطهری به جامعه بشریت کرد، ادیسون نکرد

آیت‌الله مصباح یزدی

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر این نکته که خدمات شهید مطهری غیر قابل قیاس با خدمات مخترعان و مکتشفان است، از این استاد فرزانه به عنوان شخصتی ذوابعاد یاد و بر ضرورت ادامه راه شهید مطهری از سوی جامعه به ویژه فرزندان وی تاکید کرد.

به گزارش رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) شامگاه پنج شنبه در دیدار اعضای ستاد یادواره شهید مرتضی مطهری، با گرامی داشت یاد و خاطره این استاد فرزانه، خدمات علمی شهید را ستود و از شخصیت وی تجلیل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: برنامه ها و اقداماتی که در این سال ها به مناسب بزرگداشت این استاد فرزانه انجام شده، نشانه قدرشناسی و حق شناسی ملت ایران است که در مقابل این نعمت ها بعد از شکل خدا وظیفه خود دانستند که به صورت های مختلف از این شخصیت عظیم قدردانی و به مقام شامخ ایشان ادای احترام کنند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه قدردانی و تجلیل از شخصیت شهید مطهری به هر میزان متنوع و زیاد هم باشد، حق ایشان را ادا نمی کند، ادامه داد: نقش ایشان همچون انبیا و اولیای الهی در انسانیت انسان بود و خدمات بزرگی را ایشان ارائه کردند.

آیت الله مصباح یزدی گفت: خدمتی که امثال شهید مطهری به بشریت کردند، خیلی فراتر از خدماتی که است که مخترعین و مکتشفین از جمله ادیسون داشته اند و اینها را نمی شود با هم مقایسه کرد.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: خدماتی که خادمان بشریت کرده اند همه در بعد زندگی مادی و دنیوی خلاصه می شود، اما خدماتی که انبیا و اولیای الهی و امثال شهید مطهری کردند خدمتی است که به روح انسانیت انسان و زندگی ابدی انسان انجام می گیرد و ارزش این دو خدمت با یکدیگر قابل قیاس نیست.

وی تصریح کرد: به هر میزان ملت و دولت در این زمینه انجام وظیفه کنند و مراسم بزرگداشت و قدردانی برای ایشان برگزار نمایند، باز هم حق شهید مطهری ادا نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: ما باید خاضع باشیم و فروتنانه برخورد کنیم که به هر میزان که تلاش کنیم، نمی توانیم حق شهید مطهری را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه شهید مطهری شخصیت ذوابعاد داشتند، افزود: همه ابعاد شخصیتی ایشان در یک جهت داشت و فلش آن به سمت رضایت خدا بود و این چیزی است که با سایر ارزش ها قابل قیاس نیست.

رییس مؤسسه امام تصریح کرد: شخصیت ایشان را نمی توان با کاشفین بزرگ دنیا قیاس کنیم، هر کس هر قدر از ایشان قدردانی کند بازهم کم است و البته در حقیقت خود را معرفی کرده است.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه ابراز داشت: اگر دسترسی داشتیم و از روح آیت الله مطهری سؤال می کردیم برای قدرشناسی از شما چه کنیم؟ گمان من این است که با توجه به اینکه عمر ایشان نسبت به استعدادها و ظرفیت های وجودی ایشان بسیار کوتاه بود و اگر خدا صد سال دیگر به ایشان عمر می داد هر روز ارمغان نویی را به جامعه تقدیم می کرد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: طبیعتا چنین فردی دوست دارد کارهای انجام نشده انجام شود، هرچند اولیا الهی لقای معبود را بر همه چیز مقدم می دارند، اما به نظر من بیشترین چیزی که روح ایشان را شاد می کند و می تواند به عنوان حق شناسی و قدردانی از ایشان تلقی شود این است که راه ایشان را ادامه دهیم و در درجه اول این مهم برعهده آقازاده های شهید مطهری است.

وی گفت: در این راستا انتظار از آقازاده های ایشان بیش از دیگران است و این عزیزان به هر میزان که در اتمام پروژه ها و کارهای نیمه تمام شهید مطهری کار کنند، این امر روح این شهید بزرگوار را بیشتر شاد می کند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: از خدا می خواهیم به آبروی شهید مطهری خداوند به آقازاده های ایشان توفیق دهد که راه ایشان را بهتر و کامل تر ادامه دهند و مردم و جامعه هم از آثار و فکر ایشان بهتر استفاده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بنده به هیچ وجه قابل نیستم که اگر هم خدمتی کرده باشم، با این شخصیت بزرگوار مقایسه شود، شهید مطهری اقیانوسی بود که ما اگر هم خیلی هنر کنیم جوی باریکی در کنار آبشار و اقیانوس است و این دو با هم غیر قابل قیاس است.

آیت الله مصباح یزدی همچنین در پاسخ به درخواست بیان خاطره از سوی حاضران از شخصیت آیت الله شهید مطهری، ابراز داشت: بنده علی رغم اشتیاق زیاد توفیق استفاده حضوری از محضر ایشان را کم داشته ام و آنچه می دانستم و صلاحیت آن را داشتم به مناسبت های مختلف در سخنرانی ها و نوشته ها ایراد کرده ام.

وی گفت: بهترین کار این است دعا کنیم خداوند تبارک و تعالی بر علو درجات ایشان بیفزاید و خدمات ایشان را ماجور بدارد و مقام این شهید بزرگوار به حدی بالاست که ادب این است که ما سکوت کنیم.

http://www.farheekhtegan.ir/content/view/23647/71/

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com