بازگشت به خانه

جمعه 9 ارديبهشت 1390 ـ  29 آوريل 2011

 

درآستانهء سالگرد حوادث خونین خرداد سال 1385

بیانیه حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران

حوادث خرداد 1385در آذربایجان ؛و کشتار مردم آذربایجان در آن سال از جمله حوادث تلخی‌ است که هرگز از خاطرهء مردم آذر بایجان پاک نخواهد شد و خون های ریخته شده در خرداد 1385؛ دامان رژیم استبدادی ایران را خواهد گرفت .

به مناسبت سالگرد خرداد 1385که در طی‌ آن ده ها تن از هموطنان مان طی‌ تظاهرات ضدّ حکومتی در شهرهای آذر بایجان، بدست رژیم اسلامی به خاک و خون کشیده شدند؛ از سوی "حرکت دمکراتیک آذربایجان ایران"، ضمن اعلام روز پنجم خرداد بعنوان روز خشم مردم آذربایجان، در اعتراض به سیاست های سرکوب و تبیعض رژیم اسلامی؛ تظاهرات اعتراضی در تمامی شهر‌های آذربایجان پیش بینی‌ شده است. در همین ارتباط، با توجه به آنکه طی‌ حوادث بعد از انتخابات و جریان جنبش سبز همین رویه سرکوب و کشتار از سوی حاکمیت اعمال شده و ادامه دارد، لذا مردم آذربایجان ضمن همدردی با هموطنان خود در سرتاسر ایران و خانواده‌های کشته شدگان و اسرای جنبش سبز، انتظار دارند روز پنج خرداد، همزمان با آذربایجان، هموطنانمان در سایر نقاط کشور حمایت و همدردی خویش با مردم آذربایجان را اعلام نموده و پا به پای مردم آذربایجان در مراسم 5 خرداد شرکت نمایند.

در همین راستا "حرکت دمکراتیک آذربایجان ایران" همچنين ضمن اعلام پنج خرداد به عنوان «روز عزای ملی»‌ از فعالین و رسانه‌های جنبش سبز مردم ایران در خواست اعلام پشتیبانی در تعیین این روز به عنوان «روز عزای ملی‌» را می نماید .

به یقین حوادث خرداد 1385در آذربایجان و کشتار مردم آذربایجان در آن سال از جمله حوادث تلخی‌ است که هرگز از خاطره مردم آذر بایجان پاک نخواهد شد و خون های ریخته شده در خرداد 1385؛ دامان رژیم استبدادی ایران را خواهد گرفت.

امیدواریم هموطنان مان در سر تاسر ایران با در نظر گرفتن شرایط حساس کنونی و نیاز به همدلی و همراهی و هم گرایی تمامي اقشار واقوام ایراني در مبارزه با رژیم استبداد ديني؛ به در خواست "حرکت دموکراتیک آذربایجان ایران" پاسخ مثبت دهند.

سخنگوی حرکات دموکراتیک آذربایجان ایران

امین موحدی

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com