بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 2 اسفند 1389 ـ 21 فوريه 2011

 

طبیعت ثانوی

دیر زمانی ست که دیگر وقایع اتفاقیه در دارالخـُرافه حیرت فدوی را بر نمی انگیزد. علت اش را البته به درستی نمی داند؛ شاید اسمش را بشود نوعی عادت گذاشت. یعنی اگر روزی شما خوانندگان محترم ضد انقلاب به فدوی بگوئید که از این پس در وطن سابق، سراغ ساندویچ کالباس را باید از آهنگری گرفت، سراغ لامپ را از سبزی فروشی و سراغ روغن موتور را از لحافدوزی!، فدوی هیچ حیرت نمی کند و می پندارد که اساساً جز این، راه دیگری ندارد!. از حیرت شما اما، سخت حیرت می کند!..  هم ازینروست که وقتی برادر علی(ع) لاریجانی سراغ  "حل مشکل اشتغال" را از" قرارگاه  خاتم الانبیا(ص)" می گیرد،  فدوی به طریق اولی، هیچ حیرت نمی کند؛ ملاحظه کنید:

«او با بيان اينکه قرارگاه سازندگی (خاتم الانبیاء) كارهای زيادی انجام داده اما نتوانسته مشكل اشتغال كشور را حل كند اضافه کرد: "بسيج می تواند با ايفای نقش كاتاليزور نقش واسطه را بين مردم و دستگاه های دولتی بازی و شرايط كارآفرينی را تسهيل كند. بايد در سطح جامعه فضای اعتماد ايجاد كنيم تا شرايط كسب و كار بهبود پيدا كند كه بسيج می تواند از طريق ايجاد بسيج ملی در سطح كشور اين اقدام را انجام دهد"».(روز)

سبب این باور مُضّر و بی چون و چرا را فدوی، همانطور که عرض کرد، به درستی نمی داند؛ لکن به قول مقامات ارشد، اعلی الله مقامهم اجمعین: "ذغال خوب هم بی تأثیر نبوده است!" یعنی، صرف نظر از 1400 سال گذشته که جای  شما خالی،  بسیار خوش گذشت!، زحمات مستمر حضرات آیات عظام  و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، در تننقیه ی ذهنی اُمّت همیشه در صحنه در همین سی و چند سال اخیر، بیگمان بی تأثیر نبوده است!..

 

مأموریت

فدوی بارها پشت دستش را گزیده بلکه با آتش سیگار سوزانده است که برخی فرمایشات مؤمنین را بخاطر حفظ سلامتی خودش هم که شده ، به قول عوام  ignore کند؛ معذالک باز یادش می رود و البته کار دست خودش می دهد و یا شاید هم می خواهد که در فضای انقلابی این روزها، از نمد موجود، برای خود کلاهی دست و پا کند. طـُرفه اینکه مؤمنین، ذره ای کوتاه نمی آیند و حاضر هم نیستند که پیام های خود را به همتایان خود که عوام کالانعام باشند ابلاغ فرمایند و به کمتر از ژنرال رضایت نمی دهند!؛ فدوی هم ،که قاصم الجبارین مرگش بدهد، مأمور است و معذور و ناگزیر به امتثال اوامر مؤمنین، کثرالله امثالهم... به این دو فقره مأموریتی که مؤمنین بر دوش فدوی گذاشته اند و پاسخ فدوی در این راستا توجه کنید تا بعرض فدوی برسید:

«خطاب به ارتش مصر مي گويم كه بيانات ولي امر مسلمين در نماز جمعه تهران را به گوش دل بشنويد و به مردم بپيونديد. حالا كه مبارك سرنگون شده است به قول امام (ره) آقاي خودتان باشيد. غلامرضا جنت خواه دوست- رشت».

«مصري ها راه دشواري در پيش رو دارند بايد با همت و يكدلي تا استقرار نظام اسلامي در كشور به قيام هاي خياباني ادامه دهند و به سران ارتش مصر هم مي گويم از سران خائن ارتش رژيم شاه و ديگر نوكران استعمار در تونس و... عبرت بگيرند. در جهت خوشايند استكبار جهاني عمل نكنند. مردم مصر هم بايستي با تعيين يك رهبر فكري و ديني و تعريف ساختارهاي جديد دشمن را از بازگشت با چهره جديد به قدرت مايوس كنند. عليمرداني و چند تماس مشابه».

فدوی عین فرمایش شما را به ارتش مصر ابلاغ کرد؛ قاصم الجبارین بگویم چکارتان بکند برادر غلام رضا(ع) جنت خواه  و برادر علی(ع) مردانی که فدوی را اینگونه پیش اجانب، سنگ روی یخ می کنید. ارتش مصر هنگام ابلاغ پیام شما، یقهء فدوی را چسبید که درجهء برادران غلام رضا(ع) جنت خواه و علی(ع) مردانی چیست؟ و  فدوی همینطور ارّه به ماتحت ماند ه بود، که چه بگوید؟!

 

حرف آخر

فدوی تاکنون می پنداشت که حرف آخر در باب مشکلات و مسائل لاینحل مؤمنین را، حضرات آیات عظام و حجج اسلام کثرالله امثالهم می زنند؛ لکن در مرور برخی جراید شریفه ی دارالخـُرافه دید که خیر! همیشه چنین نیست و حتا برعکس است!.  فدوی به این دسته از مؤمنین، اگر نستجیر بالله خاج پرست بودند، می گفت: کاتولیک تر از پاپ!..  لکن حال ناگزیر است که به قول طبیعیون، در تبیین این تیره از سخت تنان، از زبانزد معروف: شاه بخشید، شیخ علی(ع) خان نمی بخشد، سود بجوید!..  

باری به نظر چنین می آید که گاه مؤمنین در طرح سؤالات خود در محضر حضرات آیات عظام، فقط جواب مورد انتظار خود را توقع دارند ولاغیر! و پاسخی غیر از آنرا بر نمی تابند. فلذا  فدوی همینطور ارّه  به ماتحت می ماند که در این صورت، چرا سؤال را اصلا ً طرح می کنند؟!.. گفتن ندارد که موضوع طبق معمول، پیرامون زن است و، خود زن نیز در تصمیم گیری در باب خویش، حسب شیوه ی مرضیهء برادران، کثرالله امثالهم، غایب است!.. خوانندگان ارجمند ضد انقلاب در ادامهء مطلب خواهند دید که مؤمنین مربوطه، چگونه به صحنه ای که تازه از قیف تنگ برادران نیز گذشته، اعتراض داشته! و به منظور چاره جوئی، به بیت یکی از حضرات آیات ملتجی شده اند. مرجع تقلید مذکور گویا پاسخ مورد انتظار مؤمنین را  مع الاسف نداده است. مراتب عدم خشنودی سایت ناقل این ویروس (سايت شیعه به نقل از ایسنا) در بازتاب خبر، از لحن و ادبیات آن، از دور هم ، به راحتی  پیداست. مرجع مورد نظر، جانب احتیاط را البته نگاهداشته و از خوف آنکه نکند مورد هجمهء لشکر جّرار مؤمنین واقع شود، در پایان پاسخ خود، عبارت  "والله العالم" را به مثابه سپر، احتیاطاً افزوده است!  ملاحظه کنید:

«يک مرجع تقليد در پاسخ به استفتايی درباره‌ء موتور سواری بانوان گفت: "موتور سواری و نيز دوچرخه سواری و اسب سواری بانوان با حفظ حجاب شرعی مانعی ندارد". متن کامل سوال و پاسخ حضرت آيت‌الله محمدعزالدين الحسينی الزنجانی در اين استفتاء به اين شرح است:

«سوال - با توجه به پخش فيلمی از سيمای جمهوری اسلامی که در آن بازيگر زن موتور سواری می کرد نظر حضرت عالی مبنی بر موتور سواری بانوان چيست؟

«پاسخ: «بسمه تعالی؛‌ موتور سواری و نيز دوچرخه سواری و اسب سواری بانوان با حفظ حجاب شرعی مانعی ندارد.والله العالم».

قضیه البته، آنطور که خوانندگان محترم ضد انقلاب حدس زده اند، ختم به خیر نشده و آیت الله مذکورکه به نظر می رسد که به قدر کفایت به مراکز قدرت نزدیک نیست، مورد هجمهء مؤمنین در ذیل استفتاء قرارگرفته است که فدوی به منظور احتراز از اطالهء کلام، فقط به نقل دو سه فقرهء آن اکتفا می کند:

«کريمی (21 دی 1389): واقعا جای تعجب داره! مگه حجاب يک زن فقط موهاشه!!! صدها حديث در نهی زن مسلمان در سوار بر مرکب شدن وجود دارد. چرا ايشان گفته والله اعلم؟ بله خدا داناتره ولی ما بايد احکام صحيح دين رو از آيات و روايات برداشت کنيم!»

«بی نام (20 دی 1389): خوب اشکال ندارد بسم الله اول والده مُکرمه  همسر معظمه دختر رشيده جناب مستطاب عزالدين پای در رکاب جمل و اسب و موتور و دوچرخه بگذارند تا قباحت اين ورزش بانوان محترمه مختومه و خيال جامعه از اين دعوای چندين ساله آسوده!!»

«علیرضا (20 دی 1389) : در آخرالزمان زنان راکب می شوند. شاید همین باشه. والله العالم!»

 

اشتهای مکتبی

بنظر می رسد که هفتاد میلیون نفوس هم برای حضرات کم است و بجائی شان نمی رسد! یعنی این بزرگواران، حتا از مردمانی که با مصیبت بسیار از دست  شان  گریخته و در گوشه ای از این عزبت گزنده و پهناور پناه گرفته اند نیز نمی گذرند و می کوشند آسایش محقرشان را که با دشواری های فراوان فراهم کرده اند، بهر قیمت  مختل کنند...

و نیز فدوی، پیش از این در باب استعمال واژگان در غیر معنای حقیقی خودشان توسط برادران سخن گفته و دیگر مکرر نمی کند؛ همین قدر تلویحاً اشاره می کند که دائرة المعارف شکوهمند اسلامی، لغت نامه  و مفهوم اختصاصی خودش را دارد و معانی موجود یا مستفاد از آن، در هیچیک از منابع و مأخذ مشابه موجود نیست؛ بیخودی نگردید که فدوی گشته است؛ یعنی بقول آن بزرگوار: "آنی که یافت می نشود جسته ایم ما"! ...

فی المثل وقتی حضرت امام (ل) قبل از عمل، خطاب به ملت غافلگیر ایران سابق فرمود: شما را به مقام انسانیت می رسانیم، منظورشان این بود که شما را به ذلت می نشانیم، که به قول عوام  already به تجربه ثابت شد!

باری - مثال فراوان است و مروری کوتاه در جراید شریفه ی دارالخُرافه، و نیز فرمایشات مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، شمار قابل ملاحظه ای از این دست بدعت ها را بدست می دهد...

مثلاً، برادران برای شنوایان و بینایان، با اتلاف وقت و هزینهء هنگفت ده ها جلد کتاب و مجله و نشریه و از این قبیل پیرامون احوال حضرت بقیة الله الاعظم، ارواحنا روحی فداه، منتشر کرده و می کنند و ملت ناچار نیز گریزی ندارند. لکن نابینایان و ناشنوایان گرامی در قبال ظلمی که طبیعت به آنان روا فرموده، دستکم این بخت را داشته اند که از استماع عرّ و تیز برادران، محروم باشند. قصور طبیعت را، برادران  اما شدیداً جبران کرده و منشآت مذکور را که هیچ مایه و پایه علمی و عقلی نیز ندارد، با شیوه و خط ویژه، به آن زبان بستگان نیز بعون الله خوراندند!..

خلاصه اینکه ، آنگاه که حضرات آیات و حجج اسلام کثرالله امثالهم برای شما "کار فرهنگی"   تجویز می کنند، یعنی بی تعارف، قصد جانتان را کرده اند!... به این فرمایشات زائد هم نگاه کنید:

«اورهان یلدوز، مدیر موسسه و مکتب ثقلین هلند و امام جماعت مسجدالثقلین لاهه، در گردهمایی دانش آموختگان جامعه المصطفی و دیدار این گروه با مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در  مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم گفت: وجود 35 تا 40 هزار ایرانی که بیشتر آنان با اهداف سیاسی از ایران به آنجا سفر نکرده! و برای فعالیت اقتصادی! به هلند آمده‌اند فرصت بسیار مناسبی برای کارهای فرهنگی است. در حالیکه مشکلات فرهنگی زیادی ایرانیان مقیم هلند و شیعیان را تهدید می‌کند! اما حتی یک روحانی وجود ندارد!.. وجود روحانی و مبلغ برای این کشور به شدت احساس می‌شود!» (مهر بنقل از شیعه)

فدوی نمی داند که برادران کثرالله امثالهم، از جان خاج پرستان هلند که دارند، بدون صف و شلاق،  نان و ماست پاستوریزهء خودشان را می خورند ، چه می خواهند؟ تو سری و روسری و شلاق و اعدام و از اینگونه مراحم آخوندی البته فقط حق مسلم ماست!

 

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

19فوریة المفرح سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630