بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 25 بهمن 1389 ـ 14 فوريه 2011

 

تشبیه

برادر علی(ع) اکبر (ع) ولایتی که بلاهت گرانقدر او مشهور خاص و عام است و البته در حال حاضر به مصداق "کوری که عصاکش کور دگر شود"، مشاور عالی مقام معظم رهبری، صدمه الله تعالی ست، در یک قیام و قعود، انقلاب مردم مصر را بقول عوام  down grade فرمود و گفت :

«حرکت مردم مصر انقلاب مخملی نیست، از جنس انقلاب اسلامی است!»(1)

فدوی مردم مصر را نمی داند، لکن شخصاً دوست تر می داشت که برادر ولایتی بهمان "مخملی" اکتفا می فرمود و انقلاب مردم مصر را به انقلاب اسلامی که در مقایسه با مخمل، جنس بسیار نامرغوبی ست، تشبیه نمی فرمود، حالا عکس العمل اخوان المسلمین که ضمن آن مقام معظم رهبری دام الذله را جلو خورشید کباب کرد، به کنار!..(2)

 

-------------------------------------------

 (1) پارسینه

(2) جمعیت اخوان المسلمین انقلاب را انقلاب همه مردم مصر می داند، نه یک انقلاب اسلامی، و تاکید کرد که انقلاب مصر انقلاب همه مسلمانان و مسیحیان با تمام گرایشها و تمایلات سیاسی مختلف و متفاوت است ...

 

سر در گم

بنظر می رسد که موضع غیر قابل پیش بینی اخوان المسلمین مصردر تقابل با فرمایش مقام معظم رهبری دام الذله که فرمود انقلاب مصر از جنس انقلاب آخوندی ست لکن فرقه ی مذکور بفاصله ی 2 ساعت در سایت انگلیسی خود پاسخ گفت که انقلاب مصر انقلابی اسلامی نیست!، خواب قیلوله ی مقام معظم رهبری صدمه الله تعالی و توابع را سخت بر آشفته است؛ در غیر اینصورت، برادر حسین(ع) شریعتمداری "که سر بریده می دارد دوست"، هرگز در تیتر ملک طلق خود کیهان چاپ دارالخُرافه نمی فرمود :

«با قدرداني از بيانات ولي امر مسلمين اعلام شد ـ اخوان المسلمين: آرزوي ما تشكيل حكومتي مانند ايران است!»( سه شنبه 19 بهمن 1389)

گفتن ندارد که با توجه به آنچه که در حکومت شکوهمند ایران اسلامی بر ملت حیران ایران گذشته است، چنین آرزوئی، از هر سمت و سوئی، باید از ذهنی علیل صادر شده باشد! باری - طرفه اینکه برادر  حسین(ع) شریعتمداری نیز در ادامه ی همین مطلب آورده است:

«عضو ارشد جماعت اخوان المسلمين در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه آيا مي شود اسم اين اتفاقي كه در مصر افتاده انقلاب اسلامي گذاشت؟ گفت: اين يك انقلاب اسلامي نيست! چون اخوان المسلمين رهبري اين تظاهرات را به عهده ندارد و شعار اين انقلاب، اسلامي نيست. بعد از خروج حسني مبارك انتخاباتي برگزار خواهد شد كه نتيجهء آن يك مجلس دموكراتيك و يا شورا خواهد بود. وي افزود: در آن زمان مردم تصميم خواهند گرفت كه حكومت آينده چه باشد. مردم قوانين اسلامي يا هر قانون ديگري كه بخواهند انتخاب مي كنند..!»

آخر خودمانیم، این چه تیتری بود برای این مطلب برگزیدی، برادر  حسین(ع) شریعتمداری ؟! فدوی اگر بود دستکم عجالتاً و تا آنگاه که اخوان المسلمین مثل حضرت امام(ل) بعد از عمل تغییر عقیده می داد، دمش را می گذاشت  روی کولش و می رفت دنبال کارش؛ ولی در ارتباط با برادران ،موضوع به این سادگی نیست، رو که نیست، سنگ پای چینی ست!

 

شتر چموش ولایت

آیت الله آشپز باشی سر انجام در کوزه افتادیعنی، شتر چموش مقام معظم رهبری دام الذله، دم درب بیت یکی دیگر از معماران انقلاب شکوهمند اسلامی که آیت الله هاشمی رفسنجانی باشد نیز ، البته با تأخیر بسیار، جلوس فرمود!...

این شتر البته، توسط مقام منیع سلطنت "هی" نمی شود بلکه این وظیفه ی خطیر که حکم "قهوه ی قجر" را دارد، به یکی از عمله ی طرب دربار که این بار "جمعیت وعاظ ولائی ایران" (1) باشد، واگذار می شود کار، بسیار بی دردسر و معمولاً با یک قیام و قعود بر گزار می شود وبر خلاف اسلاف ، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، بلا تشبیه ، نیازی به فصاد و حمام فین کاشان و حتا حمام تهران هم نیست!..

باری - به خبر میمنت اثر زیر توجه کنید تا بعرض فدوی برسید :

«محرمانه نیوز: شب گذشته نشست جمعیت وعاظ ولایی ایران با حضور سردار رویانیان رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور! در سالن همایش مجتمع سید الشهدای تهران برگزار شد. در این نشست که با حضور بیش از 200 نفر از اعضای وعاظ ولایی ایران برگزار شده بود حجت الاسلام عباس امیری فر در ابتدای نشست گفت: قصد دارم پیرامون ادامه حضور آقای هاشمی رفسنجانی بر مسند ریاست خبرگان رهبری مطالبی رابیان کنم که اگر حضار با مطالب مطرح شده اینجانب موافق هستند اجماعا تکبیر و صلوات بدهند. امیری فر افزود: ما از آقای هاشمی رفسنجانی تقاضا داریم که ایشان به دلیل اتخاذ مواضع دو پهلو در ایام فتنه 88 خود به طور داوطلبانه با با حفظ شان و منزلتش از سمت ریاست خبرگان رهبری استعفاء داده و اجازه دهند فردی همسو با منویات و سیاست های رهبر معظم انقلاب بر این مسند قرار بگیرد. وی گفت: هر کس با پیشنهاد من موافق است تکبیر سر دهد. در این هنگام کلیه مدعوین با سر دادن تکبیر و صلوات خواستار کناره گیری آقای هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان رهبری شدند».(2)

زیاده عرضی نیست ..

 

بی خبر

بنظر می آید که فدوی  بقول عوام، شدیدا ً  Behind the schedule است!.. از شما خوانندگان ضد انقلاب چه پنهان که فدوی تا مهر و جانمازش را خبر داشت؛ لکن بنظر می رسد که خبرگزاری وابسته ی تابناک، از فدوی بمیزان دستکم 3/4 درجه ی "ریش" ِ تر، جلو تر است؛ ملاحظه کنید:

«چفیه چینی هم وارد بازار شد»!

زیاده عرضی نیست...

 

طاقت

فدوی در خبرهای دارالخُرافه بنقل از پارسینه خواند که جوانی درقم، ذکر مصیبت برادر بن علی (ع) لاریجانی، جسارت است! رئیس مجلس را،  در منبری پیرامون سانحه ی 22 بهمن تاب نیاورده و شدیداً براو شوریده است. حرکت آن جوان به فدوی، البته اجازه نمی دهد که مقدمتاً بپرسد، کدام رئیس مجلسی را در این جهان پهناور سراغ دارید که به جای انجام وظیفه، قرآن بخواند!.. باری - فدوی نخست این عصیان را ، ناشی از شیطنت و بازیگوشی جوان مذکور برآورد کرد؛ لکن با  مرور ادامه ی خبر دریافت که آن جوان رعنا، بکلی بی تقصیر بوده و حرکت او کوچکترین عکس العملی بوده است که آدمی می تواند در تقابل با مهملات داهیانه ی برادرعلی (ع) لاریجانی از خود بروز دهد؛ چرا که طاقت انسان محدود است و مهملاتی در این سطح و اوج را، اساسا ً نمی تواند تحمل کند .

برای اینکه چیزی از قلم بازیگوش فدوی نیفتد، خودِ جنس (عین خبر - م) عیناً تقل می شود تا شما خواننده ی محترم ضد انقلاب نیز، محکی برای برآورد میزان  استحکام اعصاب خود داشته باشند :

«به گزارش خبرنگار "آینده" از قم؛ وی ضمن بحث از وعده خداوند در باره حكومت صالحان در روی زمین انقلاب اسلامی را مصداق این آیه قرانی دانست (و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین) و به بحث در این باره ادامه داد. در میان صحبت جوانی برخاسته و با اعتراض به لاریجانی شروع به صحبت كرد و نظم جلسه را برهم زد».

شما خواننده ی محترم ضد انقلاب را نمی داند، لکن فدوی اگر بود، حتما ً زنجیر پاره می کرد ؛ آن جوان بی طاقت که دیگر،جای خود دارد!...

 

نقد عملکرد

فدوی نمی داند که برادران اصلاً با جهان چکار دارند؟ ما خودمان اینهمه کار و مشغله داریم که بایدبه آنها برسیم... فی المثل، رئیس جمهورمان از بسکه محبوب است، اگر حتا ده دقیقه هم وقت گیر بیاورد، فی الفور، چمدان تایلندی، چفیه ی چینی و هاله ی نور ژاپنی اش را بر می دارد و می رود سر وقت مدیریت جهان!..

در سایر عرصه ها هم البته همینطور است؛ یعنی همه ی امور جهان، پنداری به  امور خودمان ترجیح دارد و این چیزی ست که فدوی بعنوان یکی از طرفداران پر و پا قرص جمهوری شکوهمند اسلامی، با آن ابداً موافق و سازگارنیست.

دیگر از چیزهائی که فدوی آن را شدیداً اهمال تلقی و البته به سود جامعه ی شکوهمند اسلامی مان ارزیابی نمی کند، کوتاهی آشکار مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، در امر خطیر تبلیغات در جهان رقابتمند امروز است. ممکن است برادران با ارائه ی ادله و براهین گوناگون و همچنین ده ها مورد مستند از جمله نمونه ی مختصر زیر، روی فدوی را شدیداً کم کرده و به او ثابت کنند که در این امر هرگز  بحمدالله تعالی، اهمال نفرموده اند:

«پروژهء هفتصد میلیارد تومانی ایران در نجف: به گزارش خبرگزاری فارس، معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد که ایران برای  ساخت "صحن جامع حضرت زهرا" در آرامگاه امام اول شیعیان در نجف هفتصد میلیارد تومان هزینه می‌کند. به گفتهء علیرضا فداکار، زیربنای این صحن 220 هزار مترمربع است که اعضای اتاق بازرگانی اعلام کرده‌اند که بخش اعظم هزینه‌های این پروژه را تامین خواهند کرد. آقای فداکار گفته که "اگر (هزینهء این پروژه) ده برابر این مبلغ نیز نیاز باشد، قطعا با ارادتی که مردم  به حضرت امیر‌المومنین دارند، هزینه‌های آن تأمین می‌شود." معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات افزوده است: "ما حاضریم تمام هستی خود و حتی جانمان را فدای  حضرت (علی) کنیم و اعتقاد داریم که تمام حساب و کتاب روز محشر و قیامت به دست آن حضرت است.»

لکن منظور فدوی که این نبود! زیرا مؤمنین، در نجف و کربلا و لبنان و سایر بلاد متبرکه ی اسلامی، بقول عوام Already به حضرات آیات عظام و حجج اسلام کثرالله امثالهم ارادت دارند و، افزون بر این، اهالی و اولیاء امور در جهان باقی نیز در این سی و چند ساله، دیگر ما را شناخته و براحتی بجا می آورند و دیگر نیاز چندانی به تبلیغات در این باب احساس نمی شود .

باری، فدوی از آن دسته منتقدین نیست که فقط انتقاد کرده اما ارائه ی طریق نکرده و مستمعین را در این هوای ناجور، همینطور ارّه به ماتحت رها کند؛ فلذا  در این راستا، و در یک نگاه کلی، عرض می کند که مطابق پژوهش های طاقت فرسای فدوی، تبلیغات ما بویژه در بلاد کفر و زندقه، بسیار کم و مع الاسف تاکنون چیزی در حد صفر بوده است و بر این پایه، میزان آن بیگمان و البته بعون الله، باید افزایش یابد ...

 و اما پیرامون چگونگی طراحی و اجرای تبلیغات مورد نیاز در بلاد کفر، می شود از مغزهائی که هنوز فرار نکرده اند و حتا مغزهائی که در ُشرُف فرارند، یاری طلبید. فدوی نیز در این مورد، البته عندالزوم مضایقه نمی کند و حسب وظیفه ی شرعی، یکی دو فقره راهکار در این باب همینطور سرپائی و فی سبیل الله و بقول عوام at no additional charge بعنوان فتح باب، عرضه می کند :

نخستین فکر بکری که به لحاظ افزایش و کوچ بی رویه ی مؤمنین به سرزمین های آباد ِ خاج پرستان، به ضرس قاطع کار خواهد کرد، احداث امامزاده در هر کوی و برزن و نیز بقول حضرت امام(ل) آباد کردن قبرستان های آنجاست. در عرصه ی تبلیغات ژورنالیستی نیز دستمان کم تا قسمتی باز است لکن بشرطی که مثل نمونه ی زیر معیوب نباشد:

فدوی در مرور جراید شریفه ی دارالخُرافه به لیست بالا بلندی برخورد از بهترین کارگردانان  2010 سینمای جهان از شیطان بزرگ (آمریکا - م) گرفته تا فرانسه – یوگسلاوی – کانادا اسپانیا - شیلی- ترکیه -  تایلند- دانمارک - روسیه - روباه پیر (انگلیس - م) و... که اگر بجای همکاران مکتبی خود می بود، با تهیه و انتشار لیست مشابهی از بهترین های سینما، ادبیات، هنر و روزنامه نگاری ایران سابق، که در زندان شدیداً مورد  تقدیر و تشویق قرار گرفته اند را نیز به منظور کم کردن روی خاج پرستان، لعنت الله علیهم اجمعین، و یا  دستکم برای جوری ِ جنس، متقابلاً منتشر می کرد تا اینان حساب کار خودشان را بکنند!..

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

12 فوریة المفرح سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630