بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

20 دی 1389 ـ  10 ژانويه 2011

 

مستر بين شهر را شلوغ می کند

فدوی هیچ خاصیتی را در حرکات و سکنات بسیاری از برادران سراغ ندارد که به آن تکیه و در باب آن ولو  به اجمال یا اختصارسخن بگوید. گرچه "مستر بین ِ" حکومت اسلامی (برادر مشائی - م ) دست کمی از سایر برادران ندارد، لکن این ویژگی را نیز دارد که گاه خواسته یا ناخواسته، شدیداً آب در خوابگه مورچگان مکتبی می بندد! اينگونه:

«بعضی موسیقی را درک نمی‌کنند و نمی فهمند و می‌گویند موسیقی حرام است، بعضی آن‌قدر عبادت می‌کنند که بر عکس از خود خدا غافل می‌شوند، شما قبله‌ای غلط دارید و موسیقی را هم نمی ‌فهمید چون که در فهم و درک دنیای شاعر و هنرمندی عاجزید. شاعری اوج است و چون خودم مهندسم می‌گویم مهندسی کف دریای هنر است!»

و با این ترتیب، خواب قیلوله ی ماموت ها، از جمله آیت الله مکارم شیرازی را، برای لحظاتی هم که شده، برهم می زند. به استناد فرمایشات زیر، "مستر بین" حکومت شکوهمند اسلامی، ظاهراً سرش را این بار، مدیون "شرایط خاص کشور" است:

«در حال حاضر شرایط کشور خاص است و،با توجه به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، کشور نیاز به آرامش دارد و اگر شرایط خاص نبود ما طوری دیگر با این مساله برخورد می کردیم و وظیفهءخود را انجام داده و هزینهء آن را هم می دادیم.

«حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: این تعبیر، تعبیری بسیار زشت، زننده و توهین به همهء علما و توهین به امام(ره) است و هر کس که باشد ما نمی توانیم بنشینیم با مقدسات اسلامی در جمهوری اسلامی ایران بازی کنند».

اضافه می شود که پیش از این، آیات عظام بهجت (ره)، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی برای موسیقی نیز حرمت قائل شده بودند.

 

نوعی وکیل مدافع

بقول آن زبانزد معروف که می گوید فیل زنده و مرده اش یک قیمت است (1)، "افتخاری"  هم نر و ماده اش یک قیمت دارد. نوع نرش، به مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد افتخار و او راشدیداً بغل می کند و نوع ماده اش هم، با به خطر انداختن جان، و البته موقعیت خود، از حقوق زنان در مجلس، با نهایت قدرت، اینگونه دفاع می کند:

«سخنگوی فراکسیون زنان مجلس در واکنش به اعتراض فعالان حقوق زن به لایحهء حمایت از خانواده گفت: ما نباید آنچه را که مجامع بین المللی می خواهند بگوییم زیرا بر اساس حکم خدا و شرع مقدس هیچ شرطی مبنی بر الزام رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد نیامده است».

خوانندگان محترم ضد انقلاب، یک وقت تصور نکنند که خواهر مذکور بهمین اکتفا کرده، خیر! خواهر نامبرده درادامهء دفاع جانانه از همجنسان خود، هیچ جور ول کن معاملهء برادران در مجلس نبوده و در ادامه، در گفتگو با خبرنگار مهر، «در مورد پیش بینی برخی معترضان لایحهء خانواده مبنی بر حذف 10 شرط ازدواج مجدد توسط شورای نگهبان»، شیهه کشان فرموده است:

«در شرع مقدس شروطی برای ازوداج مجدد مردان نیامده و به طور قطع نمایندگان متعهد و مسلمان مجلس که بسیاری از آنها از علما و آگاه به دین هستند این شروط را قبل از اینکه لایحه به شورای نگهبان ارسال شود حذف می کنند!»

زیاده عرضی نیست.

---------------------------

 (1)  فیل زنده اش هزار تومان است ، مرده اش هم هزار تومان

فیل زنده و مرده ندارد امثال و حکم ج 2 ص 1151

 

بازار مصرف

فدوی در مرور خبرهای دارالُخرافه خواند که بانوئی هندیموفق به کشف "داروی نشاندهنده ی

خیانت جنسی" در مردان شده است! فدوی به دو دلیل مهم و در عین حال واضح ، مدعی ست که این دارو، در ایران اسلامی شکوهمند ما، مطلقا ً بازار و مصرف نداشته، و از حالا می گوید که وارد کنندهء آن، به ضرس قاطع، بخاک سیاه خواهد نشست!.. و اینهم دو مدرک محکم فدوی:

1- بقول عوام، First of all این دارو چینی نیست!

2- خیانت جنسی در ایران شکوهمند اسلامی، مطابق نص صریح دین حنیف و نیز فتاوی معتبر علمای حاضر، ایّدهم الله تعالی، و علمای سلف، حشره الله مع موالیه المُطهّرین صلوات الله علیهم اجمعین، نه تنها جایز و قانونی ست، بلکه موجب افتخار مؤمنین و مؤمنات نیزهست !

زیاده جسارت است ...

 

بی دقتی

کیهان چاپ دارالخرافه مطالبی درباره و اظهاراتی از کاظمینی بروجردی، روحانی محبوس، را به شرح زیر نقل کرده است:

 «اين كلاهبردار حرفه اي همچنين دربارهء روش كار خود يادآور شده بود "من تقويم چاپ مي كردم و عكس مرقد امام كاظم را مي گذاشتم كنار مقبره پدر و پدر بزرگم. به عنوان كاظمي بروجردي مي خواستم يك جوري تبليغ كنم بعد آنها را برسونم به اجدادم يا مثلاً فرزند 27 امام سجاد(ع) بودنم را توي تيتراژ وسيعي با عكس هاي خودم چاپ كردم، بعد گفتم ببرند توي دهات ها و شهرستان ها. خوب من كه بحث علمي نمي كردم. اين اسلام سنتي را اين آخري ها در آوردم. دعا را دكلمه وار ميخوندم. خودم هم شعر مي سرودم. صوت خوبي هم داشتم. خلاصه يك كاري مي كردم بيشتر لات ها و بدحجاب ها جذب مي شدند! كمتر هيأتي ها و مسجدي ها مي آمدند؛ و از بس كه روي اينها روانشناسي كار مي كردم و روي مخ شان، اينها ميخكوب مي شدند بلد بودم مخ بتكونم»!!(1)

خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانند که فدوی، به هیچیک  از انواع آخوند، اعم از معمم و مکلا، بد یا خوب(2) هیچ کدام از انواع ارادت را ندارد، لکن فکر نمی کنید که برادر حسین(ع) شریعتمداری که "سر بریده می دارد دوست" ، در تهیهء این کلیشه، چیزهائی را از قلم انداخته باشد ؟

-------------------------------------

(1) پنجشنبه 18 آذر 1389- شماره 19811

(2) فدوی، در این باب، شک قریب به یقین دارد که آخوند خوب، هر چقدر هم که بگردی، "یافت می نشود"!

 

تلافی!

فدوی تیتر فوق را برای خبر زیر که کاملا ً واقعی ست، برگزید. تا نظر شما چه باشد:

«عضو ستاد امر به معروف و نهي از منكر سبزوار  گفت: در فتنه سال گذشته، مسئله نظام و ولايت فقيه نبود بلكه شخص ولي فقيه بود، بنابراين بايد در مراسم امسال تمثال بزرگ مقام معظم رهبري در جلوي هر هيئت نصب شود!»

این فرمایش از حجت‌الاسلام والمسلمين محمد(ص)علي(ع) فاطميان بود.

 

این نیز بگذرد

زمان بالاخره بر همگان،حتا بر برادران، نیز می گذرد و بقول آن بزرگوار :

هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد

هم رونق زمان شما نیز بگذرد

آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام

بر حلق و دهان شما نیز بگذرد

در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت

این عوعوی سگان شما نیز بگذرد...

از چیزهای بیشماری که زمان در گذر شتابان خویش با خود می برد، یکی هم نیروی حافظه است  که شامل برادران نیز می شود. سی و اندی سال گذشته است و حضرات یادشان رفته که این خیل عظیم ایرانیان، در چهار گوشه ی جهان چه می کنند و چرا از وطن مألوف گریخته و به کژدم غربت و تبعید پناه برده اند؟ باری - فدوی گاه خنده اش می گیرد وقتی می بیند که برادرانی که عامل گریز هموطنان از کشور بوده اند، در عین حال از وضعیت دشوار آنان در کشور خارج از کشور اظهار نگرانی می فرمایند!؛

بنقل از جرائد شریفه ی دارالخُرافه ملاحظه کنید:

«وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت به سفر اتباع ایرانی به کشور کانادا با توجه به موج اسلام ستیزی در این کشور و بی توجهی دولت این کشور به حقوق اتباع ایرانی هشدار داد. در هشدار این وزارتخانه به اتباع ایرانی آمده است: اسلام ستیزی و ایران هراسی در کانادا رشد چشمگیری داشته و بعضاً رفتار مراجع دولتی و غیر دولتی را تحت تاثیر قرار داده و مواردی از بازداشت و اخراج شهروندان ایرانی به بهانه‌های مختلف مشاهده شده است».

          راستی خنده دار نیست، برادر خواننده ؟

 و بقول آن شاعر ضد انقلاّب:

پناهنده

از صیاد به دام

پناه می برد

و از  دام به صیاد

و عاقبت

بوی کبابست

که همه جا می پیچد! (1)

 

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

8 دسامبرالمفرح سنه ی 2011 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدو

----------------------------------

(1)   حمیدرضا رحیمی کلیات آثار – یک تکه از زمان

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630