بازگشت به خانه

چهارشنبه 24 شهريور  1389 ـ  15 سپتامبر 2010

 

فوائد تداوم بيماری ايمان کور

آريوبرزن داريوش

روزگارانی در دوران دبستان، آموزگاری داشتيم در کسوت آخوندی بنام سيد محمد عصيری که بسيارتند خو و سختگير بود اووظيفه داشت به ما قرآن و شرعيات بيآموزد، کاری که هيچگاه درمورد مابه انجام آن موفق نگرديد. درآن زمان و در فاصلهء ساعات کلاس ها و باصطلاح «زنگ تفريح» گاه براثر دويدن و شيطنت های مان درکلاس اغلب تعدادی کتاب از روی نيمکتی بزيرميآفتاد که بعضاً دربين آنها نيزکتاب قرآنی قرار داشت. و ما بتصورآنکه گناهی کبيره ای حادث شده، آن قران را با دو دست برداشته و پس از چندين بار بوسيدن و بر سرگذاشتن، آنرا برروی صندلی معلم قرارداده و بدور آن می گرديديم تا شايد با اين عمل به اصطلاح برائت از آن گناه بزرگ برايمان حاصل شود.

عکس العمل ما در برابر اين رويداد تا تاريخی که يکی از همکلاسان اين مسئله را نزد آقای عصيری مطرح و منتظر پاسخ آن شد بهمان طريق بود که گفته شد. ما آگاه نبوديم که چگونه رفتاری در آن ايام مطابق اصول «دينی» است، که به آن اقدام کنيم. معلم مان عقيده داشت: "شماها بايدسعی کنيد اين گناه واقع نشود!، و اگر نعوذ باللله اتفاق افتاد بايد قرآن را برداشته و هموزن آن خرما تهيه کرده، به من بدهيد تا گناهانتان انشاالله بخشيده شود."

پس از بيان اين مقدمه، امروزکه به تهديد و تصميم کشیش «تری جونز»، رهبر کليسای کوچکی در فلوریدا که باتفاق پنجاه نفر از اعضای آن مجتمع مذهبی در روز ۱۱ سپتامبر قصد قرآن ‌سوزی داشتند مي آنديشم، درمی يابم که او چگونه دقيقاً به اينگونه حساسيت های بيهودهء مسلمانان فناتيک، وسعت اعتقادات بی پايهء و نقل قول های موروثی رهبران آنها در مقدس  جلوه دادن فقط يک کتاب (قرآن) پی برده که اينک با هوشياری از نقطهء ضعف آنها به آسودگی بهره برداری و ضمن انجام جنگ روانی با آنها حتی عقايد خويش را به ايشان تحميل و آنها را به عقب نشينی از تصميمات  قبلی شان وادارد.

کشیش تری جونز، طی خبری تأیید نشده گفته است که امام مسجد نیویورک موافقت نموده که مسجد ديگری به جای آنکه مقرر بود در نزدیکی محل برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک احداث شود، برپا گردد تا او هم، در قبال اين عمل، از قرآن‌ سوزی صرف نظر نمايد.

اين اقدام «سياسی ِ» کشيش امريکائی مي توانست به سهولت تشنجات فراوانی را در جوامع عقب افتادهء اسلامی، از قبيل تظاهراتی وسيع و خونين در پاکستان، افغانستان و سپس در چندين  کشور مسلمان عربی، و سپس در قم و مشهد و تهران، همراه با چندين انفجار در عراق و افغانستان، عليه نيروهای ائتلاف، بانضمام  تهديدهای ولی امر مسلمین (خامنه ای!) بر ضد اروپا و آمريکا بدنبال داشته و مآلاً تبديل به يک جنجال فراگيربين المللی شود. در صورتی ديگر اگر اينگونه نگاه دگماتيستی مخرب وجود نمي داشت، رهبران اسلامی مي توانستند بسادگی رسماً به کشيش تری جونز پيام داده و از او بخواهند که اگر تعدادکافی کتاب قرآن برای سوزاندن در اختيار ندارد اطلاع دهد تا فوراً چندين جلد برايش ارسال شود و، بدين ترتيب، عملاً او را از انجام اين عمل بيهوده منصرف نمايند.

در واقع، با اتخاذ اين تصميم و ارسال اين پيام، مسلمانان عملاً به اين توانائی مي رسيدند که او و همفکرانش را خلع سلاح نموده و به پوچی تفکراتشان واقف نمايند. اين تدبير دقيقاً همانند آن است که چندی پيش جمهوری اسلامی، به بهانهء وجود مطالب واهی و مغاير با واقعيات اسلامی، مقدار انبوهی کتب انجيل و تورات را در تهران سوزاند، که نه تنها عکس العملی در جوامع مسيحی و يهودی جهانی ايجاد ننمود بلکه خبر آن حتی در رسانه های گروهی بين المللی بعنوان يک اعتراض کوچک انعکاس پيدا ننمود تا جمهوری اسلامی بتواند بدين طريق بر حساسيت های مذهبی انگشت گذارده و از آنها بعنوان نقاط ضعف اين اجتماعات بهره برداری سياسی نمايد.

علت آن است که در اين جوامع تلاش نشده تا با مقدس ساختن کتابی که همهء اجزاء آن (کاغذ، مرکب و صحافی) توسط «کفار» و ماشين های ساخته شده در ديار « کافران» تدارک  و چاپ شده، در ملت ها نقاط ضعف ايجاد نموده و بدينوسيله جوامع انسانی را ملعبهء دست مشتی منفعت پرست نموده و به آتش بکشانند.

اما بنظر مي رسد که برخورد منطقی با رويدادها و حل مسائل پيچيدهء جهانی امروز مورد خواست و نظر رهبران جوامع باصطلاح متمدن غربی نيست. عکس العمل فوری پرزيدنت اوباما و ديگر مقامات آمريکائی و اروپائی، در تقبيح عمل اين کشيش آمريکائی، مؤيد اين نظر است که آنها نمي خواهند تسليم اينگونه فشارهای ناشی از اين اعمال بيهوده گردند.

البته، در اين ميان، نبايد از فايدهء توسعهء و گسترش ابزارگونهء خرافات و پراکندن تعصبات مذهبی در تامين منافع و کسب قدرت ملايان و رهبران جوامع اسلامی در برابر سياستمداران غربی غافل مانده و آنها را ناديده گرفت. ملايان و رهبران مذهبی جوامع راديکال مذهبی، که دوام  و بقای موجوديت خود را اکنون در دخالت آشکار و علنی در مسائل سیاسی ملی و بين المللی مي بينند، نيز خواستار تحقق اين امر نيستند تا گشايشی در اين باره ايجاد و آرامشی در دنيا بوجود آيد. چرا که تحقق اين سياست ها، يعنی زدودن خرافات و تعصبات بيجا از درون جوامع مبتلا به بيماری ايمان کور، بعداً بطور عملی موجب مي شود تا «سهم خرما» ی ملای مفتخور و دين فروش قطع و دستاويز سياستمدارغربی برای تروريست پرورخواندن اين گونه کشورها و بهانه کردن آن برای حمله به آنها وچپاول ثروت هايشان زائل گردد.

دهم سپتامبر2010

 

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com