بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

1 شهريور 1389 ـ  23 اگوست 2010

 

سپر بلا

فدوی نه این که نداند بیمه چیست و چه اقسامی دارد، لکن به دلائلی، از جمله انگولک هائی که برادر احمدی نژاد، دامت تحریکاته، به نیابت از مقام معظم رهبری، دام الذله، در سطح جهان معمول کرده است، خوف برش داشته بود و  داشت برای یافتن چاره ای، به قول عوام Search  می کرد و در بدر به دنبال بیمه ای معتبر، ترجیحاً بیمه ی حضرت ابوالفضل(ع)، بود تا در صورت حمله ی خاج پرستان به وطن اسلامی، که این روزها دوباره شدیداً قوت گرفته است، در امان باشد....

نه، خودمانیم، اگر شما بودید، نمی کردید؟..

باری-  فدوی در جستجوهای خود لکن دریافت که خسارات هنگفتی را که حضرات آیات و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، دارند برای چندمین بار به جهت ملت به خاک و خون خفته فراهم می کنند، بیمه ی ابوالفضل(ع) هم آنرا به قول عوام  Cover نمی کند! فدوی دست و پایش را شدیداً گم کرده بود و نمی دانست چه کند و به قول آن شاعر ضد انقلاب ـ از هر طرف که می رفت، جز وحشت اش نمی افزود.

فدوی که البته می داند که  "نابرده رنج گنج میسر نمی شود"، به شتاب خود برای حل مسأله افزود تا این که زحمات او در این راستا سرانجام به بار نشست و در پایان جستجوهایش، در جراید شریفهء دارالخـُرافه، به نوع دیگری از بیمه دست یافت که به قول عوام Full Coverage است و کلیه ی بلایای ارضی  و سماوی را که برادران قرار است مرحمت کنند، بعون الله Cover می کند!

چنین بود که فدوی عاقبت به آرامش مطلوب دست یافت و با اعصاب راحت و فارغ از حمله ی خاج پرستان، 21 انگشت اش را دراز کرد..!  

باری - خوانندگان محترم ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، می دانند که فدوی بخیل نیست و می گذارد که شما هم لذت یافته هایش را، فی سبیل الله ببرید:

تا پرچم حسين(ع) روی بام خانه هاست،

باور كنيد حمله به ايران نمی كنند!،

اين گردبادهای به غيرت درآمده

تسليم رهبرند كه طوفان نمی كنند!،.

ای رهبر عزيز به پای دفاع از حريمتان،

مردم دريغ از سر و از جان نمی كنند

"تو خود حدیث مفصل بخوان از این "مُهمل"!

 

پیش بینی

فدوی با آنکه عالم علوم دینی ست نه اقتصادی!(1) ، لکن سال ها پیش از این، با ملاحظهء اوضاع و احوال اقتصادی درخشان ملت بخاک و خون خفته، پیش بینی کارشناسانهء خود را پیرامون وضعیت واقعاً موجود! اقتصادی جامعهء شکوهمند اسلامی، در قالب خبری تنظیم و بشرح زیر، به آگاهی خوانندگان ضدانقلاب خود رساند:

«بدنبال شکوفائی بیش از حد اقتصادی حکومت اسلامی، و بهبود چشمگیر وضع مالی مردم، بانک مرکزی ایران با تأییدات خداوند متعال و با ابراز خرسندی بسیار، تغییر واحد پول کشور را طی صدور اطلاعیه ای به آگاهی عموم رساند. بموجب این اطلاعیه، واحد پول کشور از "ریال" به "کیلو" تبدیل شد!»(2)

که هموطنان فدوی در وطن سابق نیز البته، با پوست و خون خود، شاهد تحقق پیش بینی او بوده و هستند.

فدوی لکن در خبرهای سمعی امروز نیز شنید که مهندس الاسلام و المسلمین برادراحمدی نژاد، دامت تحریکاته، بنا دارد که 45 میلیارد تتمه ی ذخیره ی ارزی وطن سابق را ، تبدیل به دلار و طلا نماید.

شما خوانندهء ضد انقلاب، عامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل هرچه که می خواهید فکر کنید

لکن فدوی، با توجه به استعداد فوق العاده ای که نخست در عرصه ی  پیش بینی عوالم اقتصادی در خود سراغ دارد و شمه ای از آن فوقاً تقدیم شد، و نیز با اتکا به تخصص و مهارت برادر احمدی نژاد و توابع ِ سببی و َنسَبی او، کثرالله امثالهم، تردید ندارد که دولت خدمتگزار، که رایحه ی خوش ِ خدمت آن افزون بر ایران، جهان را نیز شدیداً برداشته است، به انجام این مهم به ضرس قاطع نیزفائق خواهد آمد و برادر احمدی نژاد بزودی تتمه ی ذخیره ی ارزی وطن سابق را، بجای" طلا،" به عون الله و با یک قیام و قعود به "خلا " تبدیل خواهد فرمود.

--------------------------------

(1) اصلاً وقتی حضرات آیات عظام و حجج اسلام از جمله مکارم شیرازی به دولت خدمتگزار رهنمود های اقتصادی می دهند، فدوی چرا ندهد؟ بقول آن شاعر مکتبی: چه مردی بود کز زنی کم ُبوَد ؟!

(2) تنفس ممنوع - گزیده ای از طنزهای سیاسی حمیدرضا رحیمی – چاپ دوم ص 107

 

حزب الاغ ها!

فدوی در مرور خبرهای دارالخـُرافه، به نقل از آخرین / فردا، خواند که حزبی به نام حزب الاغ ها،* از وزارت کشور دولت عراق در منطقهء کردستان عراق مجوز فعالیت گرفته است!

فدوی نمی داند چرا تیتر بالا، بلافاصله او را یاد تیتر دیگری از جراید شریفهء دارالخـُرافه به اين شرح انداخت: «حجتیه درخواست مجوز فعالیت رسمی کرد!»

باری، فدوی، با اغتنام فرصت، نظر مقام معظم رهبری صدمه الله تعالی را به این نکته جلب می کند که در جائی مثل عراق هم، حتا الاغ ها حزب دارند!.. ما که جای خود داریم!

 

نقد هذیانات ریاست محترم جمهوری!

بنظر می رسد که بیخبری ِ اگر نگوئیم همه، دست کم برخی مقامات، به بالاترین میزان خود رسیده است و هیچیک از افاضات آن دیگری، خبر ندارد!..

در حالیکه برادر بهلول احمدی نژاد بخش عظیمی از ملت را "خس و خاشاک " و همچنین روشنفکران جامعه را "بزغاله " می نامد، برادر علی اکبر(ع) جوانفکر، مشاور حضرتشان، در وبلاگ خود پیرامون ادبیات سخیف آن حضرت می نویسد:

«آقای احمدی نژاد با همین ادبیاتی که مورد انتقاد جناب آقای لاریجانی قرار گرفته است، یک تنه به دفاع از ملت ایران برخاسته اند!..»

حال اگر این این فرمایشات بهمین جا ختم می شد، فدوی نیز می گذشت لکن وی پنداری هیچ جور ول کن معامله ی احمدی نژاد نیست! و در ادامه می افزاید:

«البته جا دارد به این نکته نیز اشاره شود که مردم حق شناس ایران بارها در اجتماعات عظیم خود، ادبیات رئیس جمهور عزیز را مورد تمجید و تحسین قرار داده اند!»

در اين مورد هم "تو خود حدیث مفصل بخوان از این"  ُمهمل !

 

مشکل ویراستاری!

فدوی شامه، و حتی نگاهش، شدیداً تیز است و  نمی داند خطاهائی که در جراید شریفهء دارالخُرافه ملاحظه  می کند، آیا از مقوله ی لغزش های صرفی ست یا نحوی یا هر دو و یا خیر، از مقولهء ضعف تألیف است ؟!....

باری، فدوی حاضر نیست که بیش از این بین علما اختلاف بیندازد و اشکال خود را به این خبر که

به نقل از کیهان چاپ دارالخُرافه در پی می آید ، محدود می کند :

«سرويس سياسي - به دنبال پيشنهاد اخير رئيس جمهور كشورمان براي مناظره با همتاي آمريكايي خود و واكنش منفي و عجولانهء مقامات كاخ سفيد به اين مسئله، ديروز مشاور امنيت ملي آمريكا از احتمال ديدار اوباما با احمدي نژاد در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل خبر داد».

فدوی با  مراوده، مصافحه، معانقه و از آن بد تر هم  کار ندارد! اشکال فدوی فقط این است که مگر

برادر بهلول احمدی نژاد، همتا هم دارد؟!

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

28 آگوست المشجّر سنه ی 2010 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630