بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

1 شهريور 1389 ـ  23 اگوست 2010

 

مدخل!

فدوی با آنکه، از آغاز حکومت شکوهمند اسلامی تاکنون، کـُلی به معلوماتش اضافه شده، لکن در حاشیه ی تلمُذات خویش در رکاب برادران، گاه به مواردی بر می خورد که بناگزیر باید بگوید:

بیت

تا بدانجا رسید دانش من

که بدانم همی که نادانم!

فی المثل، فدوی واژه ی مرکب  "تفهیم اتهام" را آنقدر شنید و تمرین کرد که سرانجام، نه تنها آن را فراگرفت، بلکه به او نیز تفهیم اتهام شد! که: "حد همین است سخندانی و زیبائی را"!

لکن فدوی اخیراً، ضمن مرور خبری از ممالک محروسه ی امام رضا(ع)، دریافت که پیش از تفهیم اتهام، حالت دیگری نیز وجود دارد که در واقع پیش درآمد تفهیم اتهام است!.. فدوی البته بخیل نیست و با نقل یک مثال یا نمونه از یکی از رسانه های مکتبی دارالخـُرافه، می گذارد که شما خواننده ی ضد انقلاب هم، با آنکه استحقاق اش را ندارید، لذتش را ببرید:

«جمعی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، با اعتراض نسبت به فعالیت ضد دینی و اهانت یکی از اساتید برجستهء گروه شیمی این دانشگاه، با ارسال نامه و شکایت به دادستانی، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مشهد و مسئولین وزارت علوم خواستار عزل و برخورد جدی با فرد خاطی را خواستار شدند».

پایگاه خبری قائم نیوز در این باره افزود:

«برخی موارد مجرمانه! ی وی شامل: اهانت به ساحت مقدس چهارده معصوم(ع)، قرآن کریم و مراجع عظام تقلید، اهانت به مقام معظم رهبری و امام راحل، منع از نمازگزاردن دانشجویان، پخش کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی مرتد در بین دانشجویان و دادن نسبت زنا (معاذ الله) به پیامبر اکرم(ص)، حمایت از اسرائیل غاصب و تبلیغ برای این رژیم فاسق می‌باشد!»

قسمت اخیر، که بنظر می رسد برادران دو فقره ی دیگر اين مجموعه را، که عبارت از "حمل و استعمال مواد مخدر و لواط " باشد، به علت کثرت مشغله، از قلم انداخته اند، در واقع همان حالت دوم است که ذکر خیرش پیش از این رفت و "تنظیم اتهام" نام دارد.

باری - فدوی نمی داند که استاد برجسته ی مذکور، کی توانسته است که ضمن تدریس درس دشوار شیمی، این همه اتهام را نیز برای خود تنظیم و دست و پا کند؟

پاسخ شاید نزد آن بزرگوار باشد که در پایان آن قطعه ی معروف فرمود:

این چنین حال ها پیش آید

هر که را روزگار برگردد

بر همه حال شکر ابن یمین

که مبادا ازین بتر گردد!

 

مسابقهء گریه

فدوی در یکی از جراید شریفه ی دارالخـُرافه خواند که: «معمولاً گريه و زاری نوزادان يكی از معضلات مادران است ‏اما هر سال در يك روز خاص گريهء بلند نوزادان در كشور ژاپن اهميت خاصی پيدا می كند. هر سال در اين كشور مراسم خاصی به نام ناكی سامو يا مسابقهء گريه نوزادان برگزار می‏شود. در طی اين مسابقه كه هر سال در معبد سنسوجی در توكيو برگزار می‏شود مادران نوزادان خود را همراه می‏آورند و به هر نوزادی كه بلندتر و طولاني تر از ديگر نوزادان گريه كند، جايزهء ويژه‏ای داده می‏شود. ج.ا  

گفتن ندارد که اُمّت نوزاد ژاپن از روی دست ما نوشته اند زیرا، مطابق نص صریح حضرت امام(ل)، ما هرچه داریم از گـَریه داریم!... بهر روی فدوی تردید ندارد که اگر نوزادان ژاپنی، با مؤمنین و مؤمنات بزرگسال ما در دوازده ماه سال {چرا که، بابت مرگ و میر، بهر یک از امامان بزرگوار (ع- ص- س) و ذُرّیهء ایشان دست کم یک ماه می رسد} مسابقه بگذارند، شدیداً خواهند باخت!

بی سببی نیست که مسؤلین گرامی، اعلی الله مقامهم اجمعین، قبلاً، با تشکیل "کلاس های خنده" به منظور: «مفرخ کردن جوّ جامعه و برگرداندن شادی و نشاط  و مبارزه با استرس در جامعه...» موافقت کرده اند. (شهزاد نیوز  29 بهمن 1388)

 

سهل و ممتنع

         فدوی برخی چیزها را، آنگاه که به تیر غیب گرفتار نیامده و هنوز مجرد بود!، به خاطر می آورد از جمله: «قورمه سبزی آسان». لکن پیرامون «ازدواج آسان»  تاکنون چیزی نشنیده بود که آن نیز، بعون الله تعالی، فراهم آمد و در سايت «شيعه آن لاين» از قول یکی از جراید شریفه دارالخـُرافه خواند که:

"ازدواج آسان" بزودی اجرا می‌شود!

از فدوی که گذشت، لکن به شما خوانندهء ضد انقلاب عرض می کند که به قول استاد سخن:

بیت

ایکه که پنجاه رفت و در خوابی

مگر این پنج روزه در یابی!

و این که: فی التأ خیر آفات!

از فدوی گفتن!

 

قضاوت ناروا

فدوی گاه شاید متهم شود که رابطه و نظر چندان خوبی با برادران ندارد، لکن این بدان معنا نیست که اگر کسی بخواهد بیخودی و بدون برهان و مدرک به ایشان بند کند، فدوی با او برخورد نکند. دمکراسی است و هزار دردسر! و در این حالت، اگر فدوی پاچهء طرف را نگیرد، دست کم یقه اش را شدیداً خواهد چسبید. به مورد زیر توجه کنید تا به عرض فدوی برسید:

«برخي از نانوايی های كاشان به خاطر فروش آزاد سهميهء آرد خود به شيرينی فروشی ها تعطيل هستند. از مسئولان ذيربط تقاضا می كنم كه به اين موضوع رسيدگی كنند.يك هموطن- كاشان».

فدوی به اين هموطن کاشی می گويد که: از شکایت شما حیرت می کنم. این روال کاملاً طبیعی ـ اسلامی ست و شما حتا اگر از استعداد ناچیزی هم برخوردار بوده باشید، مطلب تاکنون باید دستگیر تان شده باشد. محض یادآوری عرض می کند که برای تهیه ی لوازم برقی باید تشریف ببرید به مسجد، برای نماز باید بروید به دانشگاه، به خاطر درس خواندن باید تشریف ببرید به زندان. در این صورت کجای این عجیب است که برای تهیه ی نان سنگک بايد به قنادی مراجعه کنید؟ که تازه دست کم از یک خانواده هم هستند؟ فدوی تردید ندارد که شما هموطن رفاه طلب در مقابل این استدلال و دلیل او، که بفرموده آن بزرگوار قوی و معنوی نیز هست، به ضرس قاطع اشکال دیگری می تراشید  از جمله این که: مگر می شود که در "آبگوشت شیرینی ناپلئونی ریخت؟" در پاسخ عرض می کند که اولاً، بفرموده ی حضرت امام(ل) که فرمود ما برای خربزه انقلاب نکردیم، به طریق اولی برای آبگوشت هم انقلاب نکرده ایم. اگر غیر از این است لطفاً بفرمائید تا فدوی تکلیفش را برای همیشه با شما شهروند ضدانقلاب، عامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، روشن کند! ثانیاً، علم غیب / امدادهای غیبی فقط در تیول حضرات آیات و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، است. شما که علم غیب ندارید. یعنی، اصلاً ازکجا می دانید که گوشت گیرتان می آید که آبگوشت بار بگذارید و حال به قول علما، کثرالله امثالهم، بین شک دو و سه گیر کنید که تویش نان سنگک بریزید ویا شیرینی ناپلئونی لعنتة الله علیه را؟ می گوئید نه؟ از برادر علی(ع) وکیلی راد، که پس از ذبح اِسلامی دکتر بختیار، به مدت هیجده سال در عتبات عالیات پاریس مُجاور بود  بپرسید که به احوالات ناپلئون اشراف دارد و می داند که آن بزرگوار در زمان طلبگی چگونه شیرینی ناپلئونی ِ لعنتة الله را در آبگوشت خود ترید می فرمود. چشمتان را بگیرد که وقتی برادران می کوشند که پس از سی سال، در اقداماتشان اندکی " این همانی" ایجاد کنند، شما با این نق زدن هایتان، نمی گذارید. جداً که واقعاً!

علی الله التکلان و هوالمُستعان فی جمع امور

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر– فدوی.

 

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630