بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

11 مرداد 1389 ـ  2 اگوست 2010

 

اندر فوائد ترجمه

 

ترجمه، براستی چیز خوبی ست و بقول حضرت امام (ل) ایکاش فدوی هم، یک مترجم بود!..

باری - یکی از فوائد برگردان (ترجمه – م!) بویژه در فصل تابستان که مدرسه تعطیل است، آنست که به سواد انسان کیلوئی اضافه می شود. خوانندگان محترم ضد انقلاب، عوامل گرامی استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، نمونه ی دم دست اگر خواسته باشند اظهارات اخیر برادر ُبهلول، احمدی نژاد، نخست وزیر اعلیحضرت الُعظما سید علی(ع) خامنه ای ست که تنها حزب جامعه ی شکوهمند اسلامی را "حزب ولایت" اعلام فرمود. گفتن ندارد که فدوی چون هم نسلان خود با این جمله از سال های پیش از انقلاب آشناست و نمی تواند که امتیاز آن را تنها به شاه فعلی بدهد!

فدوی در این باب، شدیداً بین شکّ دو سه گیر کرده بود که خوشبختانه برادری که اگر برادر حسین (ع) شریعتمداری  نباشد، باید چرکنویس او باشد!، در یکی از جرائد شریفه ی دارالخُرافه، بدادش رسید و فرمایش برادر بهلول احمدی نژاد را به فارسی سلیس ترجمه و فدوی را از نگرانی در آورد و همچون گذشته، چراغ  راه آینده اش شد!.. فدوی بخیل نیست و می گذارد که شما هم بقول عوام at no additional charge! لذتش را ببرید:

«برخي از افراد سياسي كج فهم در داخل و خارج از كشور، سخن رئيس جمهور دربارهء اين كه ما فقط حزب ولايت را قبول داريم را با تك حزبي بودن رژيم ستمشاهي مقايسه كرده اند. اين در حالي است كه منظور احمدي نژاد اشاره به اين دارد كه احزاب معمول، ساخته بشر هستند و نمي توانند به تعالي و پيشرفت جامعه كمك كنند. تنها حزب واقعي، همان حزب ولايت، يا حزب الله است كه از پيروان حقيقي قرآن تشكيل شده. جنت خواه دوست».

- ممنون از ترجمه، لکن بین خودمان باشد برادر جنت خواه، ترجمه ی شما هم هیچ دست کمی از اصل ندارد! یعنی، چه خواجه علی (ع) و چه علی (ع) خواجه!..

بهر حال، بقول عوام don’t worry، فدوی بسیار پیش از این ها، مطلب شدیداً دستگیرش شده است و می داند که حکومت تک حزبی و جامعه ی تک صدائی در خاورمیانه ی عربی، که ما اکنون دیگر به لطف مقام معظم رهبری، دام الذله، و جیمی ِ او، برادر احمدی نژاد، جزئی از آن هستیم، موهبتی ست الهی، که یا  از پدر به پسر می رسد، و یا از الله جلّ جلاله به سید علی(ع) خامنه ای!.. و بر این پایه، فدوی دیگر نمی داند که نگرانی شما از چه بابتی ست، برادر جنت خواه که رنج این ترجمه ی سنگین را به دوش مبارک کشیدید؟

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

24 جمادی الجولای سنه 2010 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

-------------------

 

تجدید خاطره!

 خوانندگان ضد انقلابی که اگر نه هم سن، دستکم هم نسل فدوی هستند! نیک بخاطر می آورند که در زمان حضرت امام(ل)، هر خبری که می شد مؤمنین به زعامت مسؤلین، به محل اختفاء امام(ل) هدایت می شدند و آن بزرگوار (ل) نیز در باب آن موضوع، حتا اگر بکلی به حضرتشان بی ارتباط بود، با همان سبک و سیاق ویژه و شگفت انگیز خود، سخنان مبسوطی ایراد می فرمود!

فدوی در این پیوند، روزی را بخاطر می آورد که دور از چشم برادران، در یکی از خیابان های وطن سابق مشغول رانندگی بود و آن روز، از قضا، روز کارگر بود و دوباره مسؤلین، مؤمنین را خِرکش به محل اختفای امام (ل) (جمکران – م) برده بودند تا ایشان در مورد کار و روز کارگر برای مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، سخن بگوید. واژگانی از سخنان گهر بار آن دُردانهء یگانه (ل) را فدوی هنوز بیاد دارد بویژه آنجا که فرمود: «لکن در صدر اسلام هم کارگر بوده!.. اصلش... خورشید هم کارگر است، ماه هم کارگر است!، ما همه کارگریم! و...»

این شیوه ی مرضیه بعدها مورد پسند مسؤلین رده پائین تر نیز واقع و از آن، اگر نگوئیم همواره، عندالزوم،  پیروی کرده و می کنند. فدوی خود گزارش و خبری  را از ایام میمنت اثر ریاست جمهوری حضرت کوسة الاسلام والمسلمین، رفسنجانی، بیاد می آورد که چگونه برای پزشکان! سخنرانی می فرمود که فدوی، طنزش را در همان زمان تحریر و تقدیم کرد(1).

باری – در زمان حاضر نیز پنداری در، هنوز، بر همان پاشنه می چرخد؛ منتهای مراتب سهم برخی از مسؤلین مثل رحیم مشائی، پدر عروس، مشاور و رئیس دفتر برادر احمدی نژاد، در این ارتباط، البته بیشتراست! که نمونه های آن را خوانندگان محترم ضد انقلاب پیش از این، در خبرها و جراید شریفه ی دارالخُرافه به تفصیل ملاحظه کرده اند و فدوی دیگر، مکرّر نمی کند.(2)

در حاشیه اما، این نیز گفتنی ست که اظهار نظرهای برادر مشائی، بویژه آنجا که جسارت ورزیده و مبالغی به حریم و حوزه ی استحفاضی ماموت های حکومت ناخنکی هرچند ناچیز می زند، کلی دردسر برای برادر رئیس جمهور فراهم می کند تا آنجا که وی مجبور می شود که بمنظور مقابله با هجمه ی مؤمنین که عمدتاً به اشاره حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمین، صورت می گیرد، از اِمشی ِ فشار قوی استفاده کند!.. باری، نکته ی ظریف، قابل توجه و البته هنرمندانه در این گونه اظهارات اما، ربط  دادن موضوع مورد بحث که متعلق به عالم ناسوت می باشد، به عوالم لاهوت است که البته آن نیز، مرز و حوزه ی اقتدار ماموت های حکومتی ست و ایشان هم که می دانید، خودی و غریبه سرشان نمی شود(3)... باری - فدوی تازه ترین شیرینکاری برادر مشائی را به نقــل از فردا که در سالروز تأسیس خانه ریاضی ایراد فرموده است، به شــرح زیر می آورد و در حاشیه نیز برادر رئیس جمهور را خبر می کند که، چه نشسته است که برادر مشائی، برای چندمین بار، ماتحت ایشان را با شاخ گاو، مدّه ظله العالی، در انداخته، فلذا منتظر هجمه ی شدید مؤمنین  باشد! و نیز توصیه می کند که پمپ اِمشی را آماده و، بر خلاف معمول، زره را نیزحتی المقدور، از پشت ببندد!:

 

«آخرين اظهارات مشايی درباره بهشت: وي با بيان اينکه کسي که رياضيات را درک نکند بهشت را نيز نخواهد ديد! گفت: بدون درک علوم پايه، خصوصاً رياضيات، بهشت اهميتي ندارد زيرا کسي که رياضيات را درک نکند بهشت را از نظر کيفي و کمي درک و فهم نخواهد کرد!

زیاده عرضی نیست .

علی الله التکلان و هو المستعان فی جمع امور

در بلاد کفر و زندقه قلمی شد

-------------------------------------------------------------------

1 - تنفس ممنوع – گزیده ای از طنزهای سیاسی حمیدرضا رحیمی – چاپ دوم ص128

2 – از جمله اظهارات ایشان پیرامون ضعف مدیریت حضرت نوح در هدایت بشر!

3- بد نیست که فدوی در این مورد، بخشی از تشر آیت الله مکارم شیرازی به مسؤلین را بمنظور عبرت خلق و بنقل از همان منبع، همین جا بیاورد : «مسئولان مراقب سخنان خود باشند و بدانند خانواده شهدا و نیروى بسیج مخلص،

حوزه‏هاى علمیه و تمام وفاداران انقلاب اجازه نخواهند داد مسئله‏اى مانند امر به معروف که از مسلمات قرآن مجید است و به خصوص مسئله حجاب که از ضروریات اسلام است و امروز به عنوان رمزى از اسلام در همه جا شناخته مى‏شود، زیر سئوال برود». این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: «اگر بى‌تدبیرى‏ها از حد بگذرد مردم شهید پرور

با زبان دیگرى سخن خواهند گفت. مسئولان محترم احترام خود را حفظ کنند و اجازه دهند هر نهادى به وظیفهء خود عمل کند!»

 

مأموریت ذاتی!

یکی از هنرهای عدیده ی برادران، واژگون کردن مفهوم واژگان است که در این راستا نیز توفیق چشمگیر داشته اند. یکی از آن واژه ها واژه ی مرکب و جدید التاسیس "مأموریت ذاتی" است که به پلیس نگونبخت وطن سابق منسوب است که به آن در مرور خبرهای دارالخُرافه فراوان برخورد کرده اما، به آن توجهی نداشته اید.

پلیس زبان بسته ی دارالخُرافه، از این واژه ی مرکب، معمولاً، بعنوان " ِامشی" درجهت تاراندن مؤمنینی که زنجیر پاره کرده اند، استفاده می کند و ُمراد او از استعمال این واژه ی مرکب و جدید التاسیس، نخست متوقف کردن هجمه ی مؤمنین و سپس، به مصداق از این ستون به آن ستون فرجی است، خریدن وقت است  ... باری - فدوی ذیلاً با ذکر نمونه ای در این راستا، رفع زحمت  و در عین حال، توجه خوانندگان ضد انقلاب را به شامه ی تیز مؤمنین در تشخیص طعمه نیز، جلب می کند:

«پاسخ روابط عمومي ناجا ـ  در پاسخ به مطالب مندرج در روزنامه تحت عنوان "خانم هاي بد حجاب با پوشش لباس مردانه در خيابان شريعتي" به اطلاع مي رساند: فرماندهي محترم انتظامي تهران بزرگ اعلام نموده طرح ارتقاء امنيت اخلاقي و اجتماعي كه جزء ماموريت هاي ذاتي پليس است با توجه به حساسيت و خواستهء عموم مردم به صورت جدي در حال اجرا بوده و مامورين در حال رسيدگي، تذكر و ارشاد مي باشند. ليكن مبارزه با بدحجابي راه طولاني فرهنگي و تدابير لازم را مي طلبد و ترويج فرهنگ استفاده از حجاب اسلامي با كار فرهنگي در دراز مدت جواب خواهد داد.»

زیاده عرضی نیست .

 

پیش بینی

فدوی با آنکه عالم علوم دینی ست نه اقتصادی!(1)، لکن سال ها پیش از این، با ملاحظهء اوضاع و احوال اقتصادی درخشان ملت بخاک  و خون خفته، پیش بینی کارشناسانه ی خود را پیرامون وضعیت واقعاً موجود! اقتصادی جامعه ی شکوهمند اسلامی، در قالب خبری تنظیم و بشرح زیر، به آگاهی خوانندگان ضدانقلاب خود رساند:

«بدنبال شکوفائی بیش از حد اقتصادی حکومت اسلامی و بهبود چشمگیر وضع مالی مردم، بانک مرکزی ایران با تأییدات خداوند متعال و با ابراز خرسندی بسیار، تغییر واحد پول کشور را طی صدور اطلاعیه ای به آگاهی عموم رساند. بموجب این اطلاعیه، واحد پول کشور از "ریال" به "کیلو" تبدیل شد!»(2) که البته هموطنان فدوی در وطن سابق نیز، با پوست و خون خود، شاهد تحقق پیش بینی او بوده و هستند.

فدوی لکن در خبرهای سمعی امروز نیز شنید که مهندس الاسلام و المسلمین برادر احمدی نژاد، دامت تحریکاته، بنا دارد که 45 میلیارد تتمه ی ذخیره ی ارزی وطن سابق را، تبدیل به دلار و طلا نماید. شما خواننده ی ضد انقلاب، عامل استکبارجهانی و صهیونیزم بین المللف هرچه که می خواهید فکر کنید لکن فدوی، با توجه به استعداد فوق العاده ای که نخست در عرصه ی  پیش بینی عوالم اقتصادی در خود سراغ دارد و شمه ای از آن فوقاً تقدیم شد، و نیز با اتکا به تخصص و مهارت برادر احمدی نژاد و توابع ِ سببی و َنسَبی او، کثرالله امثالهم، تردید ندارد که دولت خدمتگزار، که رایحه ی خوش ِ خدمت آن افزون بر ایران، جهان را نیز شدیداً برداشته است، به انجام این مهم نیز به ضرس قاطع فائق خواهد آمد و برادر احمدی نژاد، بزودی، تتمه ی ذخیره ی ارزی وطن سابق را، بجای "طلا"، به عون الله و با یک قیام و قعود به "خلا" تبدیل خواهد فرمود.

والله الموفق و المعین 

الاحقر - فدوی

----------------------------------

(1) اصلاً وقتی حضرات آیات عظام و حجج اسلام، از جمله مکارم شیرازی، به دولت خدمتگزار رهنمود های اقتصادی می دهند، فدوی چرا ندهد؟ بقول آن شاعر مکتبی: چه مردی بود کز زنی کم ُبوَد؟!

(2) تنفس ممنوع - گزیده ای از طنزهای سیاسی حمیدرضا رحیمی – چاپ دوم ـ ص 107

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630