بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

دوشنبه 4 مرداد  1389 ـ  26 جولای 2010

 

نامهء سرگشادهء چند تن از دانشجویان دانشگاه یورک در تورنتوی کانادا

دربارهء کمپین برچیدن پرچم جمهوری اسلامی از دانشگاه یورک

 

آقای سعید رهنما، استاد علوم سیاسی دانشگاه یورک،

درود بر شما!

همانطور که می‌دانید مدتی‌ است که کانون دانشجویان ایرانی‌ دانشگاه یورک از پرچم جمهوری اسلامی سمبل حکومتی غیر انسانی‌ که در طول ۳۱ سال عمر خود جز زندان، شکنجه، اعدام، سنگسآر، فقر، سلب آزادیهای فردی، سیاسی، اجتماعی، آواره کردن هزاران ایرانی‌ در سراسر دنیا و بسیاری دیگر از موارد نقض حقوق بشر را برای ایرانیان داشته است استفاده می‌کند.

باید به اطلاع شما برسانیم که با دیدن پرچم جمهوری اسلامی ما به یاد سرکوب دوستان و عزیزانمان در ایران می‌افتیم، به یاد دادگاه‌های جمهوری اسلامی که حکم اعدام و سنگسآر هموطنان و رشیدترین جوانان مملکت ما را میدهد می‌افتیم و همچنین به یاد آن روزهای سختی که در ایران زیر سلطه این حکومت زندگی‌ میکردیم می‌افتیم. از اینرو ما دانشجویان کمپین برچیدن پرچم جمهوری اسلامی در دانشگاه یورک از آغاز چنین حرکتی‌ بسیار خوشحال هستیم.

آقای رهنما دلیلی‌ که باعث شد که ما ایران را ترک کنیم بخاطر این نبود که کشور خود را دوست نداشتیم بلکه بخاطر شرایط سرکوبگرانهٔ حاکم در ایران بود که ما الان در کانادا زندگی‌ می‌کنیم. بنابراین بسیار غیر عادلانه است که ما سمبل حکومتی را که از آن فرار کرده ایم دوباره در اینجا شاهد باشیم و آن فشارهای روحی‌ و روانی‌ را که در ایران بخاطر جمهوری اسلامی تحمل کردیم دوباره با آن مواجه شویم. آیا شما از قربانیان هولوکاست انتظار دارید که پرچم نازیست‌ها را تحمل کنند؟ ما در حد توان خود برای سرنگونی جمهوری اسلامی تلاش می‌کنیم و افتخار میکنیم که همچنان در صف محکم مبارزه با رژیم اسلامی هستیم. اقای رهنما ما بسیار متاسفیم اگر شما نیز خود را در احساسات ما شریک و خود راهمرزم ما در این مبارزه نمیدانید.

به یاد داریم که چندی پیش شما نظر و مخالفتتان را در مورد کمپین ما در نشریهٔ شهروند تورنتو (شمارهٔ ۱۲۷۸) اینگونه بیان فرمودید:

"من اطلاعی از این به اصطلاح کمپین نداشتم تا این‌ که یکی از دانشجویان برای من اعلامیه‌ای فرستاد که در وب‌سایتی به نام آزادی بیان گذاشته شده بود. من زبان استفاده شده در این مطلب را بسیار زننده دیدم و متاسف شدم كه چطور چند دانشجوی جوان با این تندی و خشونت و با این قاطعیت به هم دانشگاهی های خود اتهام می زنند. زبان این بیانیه سبک مشابه جمهوری اسلامی است و لحنی پل پوتی دارد و در بیرون دانشگاه هم نمونه هایی از این برخورد وجود دارد، اما از دانشجویان انتظار دیگری می رود. همانطور كه جمهوری اسلامی هر مخالفی را عامل امریكا و اسرائیل می نامد، در این سبك برخورد نیز هر كه مخالف نظر آنها است، عامل جمهوری اسلامی است. به هر حال همانطور كه گفتم من ضمن آنكه با نصب پرچم جمهوری اسلامی در اتاق انجمن دانشجویان ایرانی مخالفم، اما هیچ توافق و حمایتی از این به اصطلاح كمپین هم ندارم." چگونه اینچنین ناعادلانه و به دلیل مخالفت با لحن اعلامیه کمپین به ما اتهام خشونت گرائی میزنید و با قاطعیت هر کس را که در مخالفت با جمهوری اسلامی و سمبل‌هایش با رهنمود‌های شما هماهنگ نباشد مشابه جمهوری اسلامی میخوانید. همانگونه که فرمودید "از دانشجویان انتظار دیگری می رود" ،از شما هم به عنوان یک استاد دانشگاه انتظار دیگری میرود!

آقای رهنما همچنین شما ادعا کرده بودید که" شنیده اید که کانون فرهنگی‌ دانشجویان ایرانی‌ دانشگاه یورک از پرچم جمهوری اسلامی استفاده می‌کند اما از آن هیچگونه اطلاعی نداشته اید". چگونه ممکن است که از وجود پرچم جمهوری اسلامی در دفتر این کانون اطلاع نداشته باشید در حالیکه خودشما مشاور خانم پگاه گنجی مسئول این کانون بوده اید؟ شما حتی در دفاع از این حرکت کانون به ما هشدار میدهید که "این کانون یک کانون غیر سیاسی است و اگر این پرچم را بردارند به یک کانون سیاسی تبدیل میشود". باید به اطلاع برسانیم که پرچم هر کشور، گروه سیاسی و حتی تشکل اجتماعی بیانگر سیاست و سمبل ارزشهایشان است. پرچم جمهوری اسلامی نیز بیانگر سیاستهای ضد بشری این رژیم است. به همین دلیل، کانونفرهنگی‌ دانشجویان ایرانیدانشگاه یورک با برافراختن این پرچم خواسته یا نا خواسته، به پیروی از این سیاست ها محکوم است.

آقای رهنما، اجازه بدهید که ما فرض شما را بر سیاسی نبودن این کانون قبول کنیم. ایا شما خانم پگاه گنجی مسئول این کانون را راهنمایی‌ نکردید که به همراه دیگر دانشجویان این کانون و چندی از دانشجویان انجمن حقوق بشر به جلسه ای‌ که دانشجویان یهودی دانشگاه یورک برای آقای یاکو کتز فراهم کرده بودند بروند، تا نگذارند آنها حرفهایی‌ ضد ایران و ایرانی‌ بزنند؟ ایا این حرکت سیاسی نیست؟ ایا پیروی از سیاستهای ضد صهیونیستی جمهوری اسلامی در دانشگاه یک حرکت کاملا سیاسی نیست؟! اقای رهنما، شما واضحآ در گفتار و کردار خود را در تناقض قرار میدهید.

در نهایت ما اعضای کمپین برچیدن پرچم جمهوری اسلامی در دانشگاه یورک، که برخی‌ از ما فرزندان زندانیان سیاسی سابق نیزهستیم به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که پرچم جمهوری اسلامی، که سمبل حکومتی است که باعث از بین رفتن زندگی‌ ما، خانوادهایمان و میلیون ها نفر از مردم ایران شده است، در دانشگاه یورک حضور داشته باشد چرا که به عنوان دانشجویان ایرانی‌ دانشگاه یورک باید به اطلاع شما برسانیم که باعث خجالت ماست که کانون فرهنگی‌ دانشجویان ایرانی‌ دانشگاه یورک با این پرچم خود را نمایندهء ما دانشجویان ایرانی‌ این دانشگاه معرفی‌ کند.

در پایان از شما به عنوان یک استاد ایرانی‌ دانشگاه یورک و یک فعال سیاسی که مدعی است "من با هیچ سمبل جمهوری اسلامی در هر کجا كه باشد توافقی ندارم،.." و با صرف نظر از شیوهٔ برخورد ما، می‌خواهیم که تلاش خود را در برچیدن این سمبل جنایت علیه بشریت به کار برید.

با تشکر

اعضای کمپین برچیدن پرچم جمهوری اسلامی در دانشگاه یورک

سارا اکرمی- بهزاد محمدی- ملیکا ضیایی- نازلی درودیان

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com