بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

31 خرداد 1389 ـ  21 جون 2010

 

جعبهء مارگیری

کیهان چاپ دارالخـُرافه، به جعبهء مارگیری بیشتر می ماند تا به روزنامه، و برادر حسین(ع) شریعتمداری که "سر بُریده می دارد دوست"  مثل صندوق های رأی اسلامی، هر چه بخواهد، به یاری امدادهای غیبی و البته مقام معظم رهبری، دام الذله،  ماهرانه از آن بیرون می کشد. مثل مطلب حیرت انگیز زیر که در تقابل با تظاهرات گستردهء مردمی اخیر، در همان زمان از جعبه ی مارگیری خود در آورد.

خوانندگان محترم ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لطفاً قیچی دست شان باشد زیرا پس از خواندن این نکته ی جالب،  بدون تردید، سرِ همه جایشان، اسفناج سبز خواهد شد!:

«پيرمرد پای ديگ نذری ايستاده بود و می گريست. آمده بود كمك كند. مسيحی بود. "وارطان". می گفت سه بار به زيارت كربلا رفته ام! می گفت من حسين(ع) را دوست دارم! می گفت و می گريست"!

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مُهمل!

 

و نیز یک وجب آغازین ستون یا صفحه ای که به آن اشاره خواهد شد ظاهراً تیول مؤمنینی ست که شدیداً کف کرده و پاچهء دولت خدمتگزار را گرفته اند که چرا ترتیب معترضان جنبش اخیر که  از آن به "سران فتنه"  یاد می کنند را  نداده یا نمی دهد!* و یا، مثلاً، چرا قوّه ی باه (قضائیه ـ م) به درخواست های  مکرّر عوامل خودجوش حکومت!، در محاکمهء اینان، این همه اهمال  می ورزد!؟(1).

فدوی از طرح و پیگیری این نکته نیز می گذرد که این مطلب، توهین تلویحی به رهبر عظیم الشأن نیز هست زیرا درست است که ایشان چلاق است، لکن بعون الله، کور و کر که نیست و همه چیز را چهار چشمی می پاید و بدان اشراف کامل دارد که همین البته، به موقع، کار به آن یکی دستش خواهد داد! 

باری، چاشنی این سناریوی روحوضی البته، محاکمات با مزه ای ست که به منظور فراهم آوردن مقدمه و مؤخـّرهء چماق نهائی و ظاهر الصّلاحی که  قرار است بر ملاج حریف فرود بیاید، به هزینهء بیت المال جارو شدهء مسلمین، کثرالله امثالهم، برگزار می شود.(2)

گفتن ندارد که برخورد یا بررسی ماهوی این محاکمات، و محتوا و مراد آن، در حوصله و انگیزهء فدوی نیست و این مختصر، تنها بدان علت گفته آمد که احتمال می داد که خوانندگان ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، را در دریافت مطلبی که در پی خواهد آمد، اندکی یاری کند.

 

باری، مجموعهء این نکات موجب شد که اینجا و آنجا گفته شود که گویا مطالب ستون مذکور ساخته و پرداختهء خود برادران کیهانی است. پیام زیر صرف نظر از این که کار برادران باشد یا نباشد، ناظر بر همین معنی ست .

«پس از انتخابات 88، ياران فتنه ادعا می كردند كه بخش ستون "خوانندگان كيهان" ساخته و پرداختهء روزنامه است، حال بفرماييد كه آيا نقل قول سخنان شيرين عبادی دوره گرد هم در دادگاه توسط آقای شريعتمداری ساخته و پرداخته كيهان است؟ آينه چون نقش تو بنمود راست / خود شكن آينه شكستن خطاست. يك شهروند از مشهد مقدس».

فدوی نمی داند که پاسخ خوانندگان ضد انقلاب به این پرسش چه خواهد بود، لذا عجالتاً و به سبک و سیاق خود، به آن پاسخ می دهد:

والله، برادر مشهدی! به قول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟  تا اعدام آ آ آ آ ...  فدوی با همان خرفتی و گیجی تاریخی خودش به پیام ها از جمله دو پیام زیر که نگاه می کند ردّ  پای برادران را به وضوح می بیند  خوانندگان هوشمند ضدانقلاب، لعنة الله علیهم اجمعین، که جای خود دارند.

«چرا قانون تشديد مجازات اسلامی در مورد سارقين مسلح، تجاوز به عنف و... اجرا نمی شود؟ متاسفانه گاهی متهم زودتر از ضابط قضايی به منزل مراجعه می نمايد! عليمردانی».

«از قوهء قضائيه تقاضا می شود با موادفروشان كه جوانان اين مرز و بوم را از هويت ايرانی و اسلامی تهی و به افراد بی خاصيت تبديل می نمايند با اشد مجازات برخورد نمايند تا نيروی انتظامی نيز با پشت گرمی بيشتری با آنها برخورد نمايند، نه اين كه گاهی فرد معتاد و مواد فروش دستگير شده زودتر از پليس به منزل مراجعت نمايد! افضلی».

فدوی که نمی داند برادر افضلی با برادر علی(ع) مردانی چه نسبتی دارد، شما چطور ؟

زیاده عرضی تیست.

والله الموفق والمُعین

الاحقر - فدوی

-------------------------------------------------------

 (1) برخورد با این مطالب، به معنای تأ ئید یا پشتیبانی نیست چرا که فدوی هیچ یک از انواع ارادت و باور را، به حضرات مهدی(عج) کروبی و نیز میر حسین(ع) موسوی و بزرگوارانی از این دست، اعم از مُعمّم یا مُکلا، از پیش از ابتدا! نداشته و ندارد. محض اطلاع.

(2) سومين و آخرين جلسه رسيدگی به پروندهء مدير مسئول روزنامه كيهان، دوازدهم ارديبهشت ماه در شعبه 76 دادگاه كيفری استان تهران و با حضور هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد. پس از اتمام جلسه رسيدگی، هيئت منصفه مطبوعات وارد شور شد و حسين شريعتمداری را مجرم تشخيص نداد! به گزارش ايسنا، پس از اعلام نظر هيئت منصفه مطبوعات، قاضی سيامك مدير خراسانی، رئيس شعبهء 76 دادگاه كيفری استان تهران، مدير مسئول روزنامه كيهان را تبرئه كرد! (یکشنبه 26 ارديبهشت 1389- شماره 19646 کیهان چاپ دارالخُرافه)

به قول جدّ اعلای فدوی، عالیجناب ایرج میرزا:

گه از آلمان بر او خواندم گه از روم

ولـی مـطـلب از اول بـود مـعلـوم!

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630