بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

دوشنبه 274 ارديبهشت  1389 ـ  17 مه 2010

 

مخالفت با مهندس موسوى براي برخي به يك حد و مرز هيستريك رسيده است

,وبلاگ وطن

 به شكرانه خيزش ملت و جنبش سبز در داخل وطن كه نهضتى كثرت گرايانه از آن متولد شده است روزانه نطرات بسيارى از چپ ، راست، ميانه، سكولار، مذهبى و غيره در باره موضوعات گوناگون از ان جمله نقد به رهبرى نمادين جنبش سبز از اينسو و آنسو در جرايد و سايت هاى گوناگون منتشر ميشود. با كمال تاسف نقد و مخالفت با مهندس موسوى براى برخى به يك حد و مرز هيستريك رسيده است، از آن جمله نوشته اخير زير بقلم اقاى نوري علا . آقاى نورى علا و همفكران خود مختارند و تحت هيچ شرايطى جايز نيست كه خود سانسورى را تجويز كنيم . ولى فقط بايد به يك نكته اشاره كنم و ان اينكه كه اگر هدف اين دوستان هرچه نزديكتر كردن گرايشات سكولار به يكديگر است بايد بگويم كه چنين ادبيات و شيوه برخورد بدون ترديد تاثيرى منفى و معكوس خواهد داشت و بيشتر باعث تفرقه و پراكندگى ميان سكولار ها خواهد گرديد.

آقاى نوري علا و همفكران در وهله اول بايد به خانه خود يك سرو سامان بدهند و قادر گردند كه سكولاريستهاى ايران را به يك نيروى سياسى مطرح تبديل شوند نه يك جريان چند صد پاره و حاشيه اى همچون ٣٠ سال گذشته. اين شيوه برخورد بدو ترديد همگرايى در ميان سكولارها بوجود نمي آورد. بايد دست از تبلييغ منفى همجون فروشندگان جنس بنجل و دست دوم برداشت و حرف و بديل خود را مطرح كرد. چرا ين همه اصرار در ترور و سركوب طرف مقابل. ملت خود هوشيارند و ميتوانند آگاهانه تصميم بگيرند و جهت گيري كنند. مگر اينكه به آگاهيشان شك داريم و معتقد باشيم كه احتياح به رهنمود هاى ما دارند كه فريب امثال موسوي را نخورند. اگر اينچنين است آيا ما خود فقيهانه به ملت ثكاه نميكنيم ؟

مصاحبه اقاى موسوى را قرائت كردم. در اصل تفاوت آنچنانى با كليت نظراتشان كه در گذشته مطرح كرده اند ندارد. فراموش نكنيد كه آقاى موسوى و ديگر اصلاح طلبان درون نطام در حقيقت جبهه جمهورى اسلامى يا بعبارت ديگر بلوك قدرت خود را در جنبش سبز ثشكيل ميدهند. زوي سخن من با سكولارهاست. در اين رابطه آنان چكار كرده اند ؟

اين ميدان سياست و سياست ورزي است كه با زندگي يك ملت سرو كار دارد و نه يك بحث و جدل آنتزاعى و اكادميك. به نظر من بايد به اين موضوع و چكونگي راه چاره ها از ديدگاه هاى سكولاز چدي تر انديشيد و راه حلى كه در جامعه ايران ثاثير گذار، مڤبول و معقول پاشد ارائه داد. نفى و پراخاش به طرف ديگر لزوما هقبوليت در چامعه ايجاد نميكند.

http://www.blogger.com/profile/08912745990733229003

 

 https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com