بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

جمعه 24 ارديبهشت  1389 ـ  14 مه 2010

 

در همين زمينه:

چرا نبايد لائيک بود؟ ـ محمد قوچانی

ارتقای روش‌های اعتراف گیری: ساختار شکنی در رسانه اعتراف ـ مجيد محمدی

 

 

ضعف های مقالهء «چرا نباید لائیک بود؟»

 

نامهء آقای غفور میرزایی به نشريهء جرس

 

یکم

من یکی از علاقه مندان آن نشریه هستم. در جرس مورخ 13 اردیبهشت 1389 مقاله ای در ستون "مهمان" خواندم که شگفت زده شدم، زیرا جرس را نشریه ای می دیدم که در خارج برای کمک به مبارزه و تلاش های مردم ایران برای رسیدن به یک حکومت دموکراتیک و عادلانه که حقوق شهروندی مردم را رعایت و کاملا متعهد به رعایت حقوق بشر باشد، به وجود آمده است در حالیکه نوشته "چرا نباید لائیک بود؟" آقای قوچانی علاوه بر انکه از مبانی استدلالی درستی برخوردار نبود آشکارا در تایید و ضرورت نظام ولائی فعلی است. فکر کردم شاید اشتباهی پیش آمده باشد. چگونه است که مطلب آقای قوچانی را برگزیده و درج کرده اید که اتهام آشکار و ناصوابی را بر صاحب نظرانی بسیار مشهور، اگر نخواهیم خوشنامی شان را متذکر شویم، وارد کرده است؟ بدون آن که استدلال منطقی و دلائل و شواهد قابل قبولی در آن باشد.

 

دوم

اگر بشود ادعای آقای قوچانی مبنی براینکه مجاهدین "فرزندان" و یا نتیجه افکار و کارهای مهندس بازرگان است و تقی شهرام نتیجه مجاهدین، ( که البته رهبر انقلاب هم در مورد مرحوم بازرگان به دلیل آن که در مقابل کج روی ها می ایستاد چنین اظهار نظری، گویا کرده بوده اند) پذیرفت؛ آن وقت ناچارا باید قبول کرد که عثمان و معاویه و به دنبالش یزید نتیجه کارها و تعالیم پیامبر اکرم است، و صد البته رهبر فعلی انقلاب (که از طرف شماها جائر خوانده شده) نتیجه مستقیم افکار و اعمال رهبر فقید و دخالت روحانیان در امری بود که به آن اصلا آشنائی نداشتند.

 

سوم

من قصد پاسخ گوئی یا نقد نوشته آقای قوچانی را نداشتم وندارم زیرا با توجه به دلائل و شواهد زیاد احتمال قوی میدهم که ایشان در شرائط خاص ناچار به نوشتن چنین مطلبی شده است، و به هیچ وجه مایل نیستم با نقد آن، فشار بیشتری بر او وارد کنم. آقای قوچانی با هوش تر از آن است که نداند با استدلالهای خود درنوشته "چرا نباید لائیک بود؟" که به قصد تخریب فرد مورد نظر ارائه شده است، به نتایجی خواهیم رسید که در بالا ذکر شد. این حکومت موجود است که مردم ایران را فاقد قوه تشخیص می پندارد که نمی توانند نتیجه منطقی مسائل را درک کنند، و به همین دلیل است دروغ گوئی و تقلب کردن و مردم فریبی را مجاز می داند، و اسرای خود را به چنین اعمالی وا می دارد. این مردم بسیار احساس فریب خوردگی در طول یکصد سال گذشته پیداکرده اند، پس نگذارید در این جنبش سبز نیز باز بر آنها همان رود که تکرار گذشته باشد. باید بطور جدی به ازادی اندیشه و بیان ،چه در نظر و چه در عمل احترام گذاشت و از اتهام بدون دلیل و حتی نقل نوشته های اتها م آمیز دوری کنیم تا با تلاش در یاری کردن مردم ، جامعه از شرایط نامطلوب فعلی به شرایط انسانی و مطلوب برسد .

 

برایتان آرزوی موفقیت در راه خدمت به مردم دارم.

با احترام و تشکر

 

 https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com