بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

18 اسفند 1388 ـ 9 مارچ 2010

 

شمارش معکوس

 

فدوی بارها بنقل از آن حکایت معروف هشدار داده است که از ویژگی های البته مثبت در حکومت شکوهمند اسلامی ما آن است که نخست می ُبرند ، بعد می شمرند !(1) خوانندگان محترم ضد انقلاب اما گوئی هیچ جورملتفت نمی شوند . باری – برادران بعلت کثرت مشغله، پنداری دیگر حوصله ی سابق را ندارند و بi مصداق حکایت حکیمانه ی فوق ،عجالتاً  شهروند مورد نظر را بازداشت می کنند تا علت آن بعداً، به عون الله، معلوم شود!(2)

دیروز در خبرهای دارالخُرافه خواندیم که جعفر پناهی کارگردان سرشناس سینمای ایران که برخلاف برادران متعهد، مبالغی وجهه و آبرو در عرصه ی بین المللی برای میهن اش دست و پا کرده است، در چهار دیواری (سابق ! - م) خود به اتفاق تنی چند از دوستانش، بدون ذکر علت، بازداشت شده است. (3)

فدوی همین جا، و تا یادش نرفته، لازم می داند که از یک فقره اتهامی که ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنتة الله علیهم اجمعین، به برادران مظلوم ما بسته اند، شدیداً دفاع کند  و آن از اینقرار است که حضرات آیات و حجج اسلام کثرالله امثالهم، متهم اند که ایران را به بزرگترین زندان خاورمیانه برای خبرنگاران، تبدیل کرده اند که ملاحظه می کنید که چنین نیست و زندان، تیول تنها خبرنگاران نیست و برادران، کارگردان و فیلمساز هم می گیرند!...

باری - برگردیم سر سطر.. برادران اما دلشان نیامد که افکار عمومی را بیش از این در خماری نگهدارند و لذا چنین اعلام فرمودند:

«خبر ـ يک منبع آگاه در اين باره به خبرنگار ما گفت: در مراسم کذايي که به ادعاي پسر جعفر پناهي مهماني اعلام شده، جعفر پناهي به همراه دوستان و همکاران خود در حال تهيهء فيلمي عليه نظام بوده‌اند! که با هوشياري دستگاه‌هاي امنيتي و با عملياتي به هنگام، پرده از اقدامات آنها برداشته شده و وي به همراه همکاران خود دستگير مي‌شود». (ناقل این ویروس، سایت وابسته ی تابناک است).

این نیز در حاشیه گفتی است که جنس برادران، البته هنوز جور نیست . چرا که "عبدالمالک ریگی" را  عجالتاً در هوا :

بیت

بری با خود نشان جای پا را

کنی تقلید مرغان هوا را!(4)

 

و جعفر پناهی را در زمین دستگیر فرموده اند. جنس برادران آنگاه جور می شود که بخت برگشته ای در خلوت خود و در قایقی بر روی آب، بیکی از معصومین ـ مثلاً، اعلیحضرت العُظما علی (ع) خامنه ای، دامّ الذلّه، ناسزائی بگوید تا اقتدار بلامنازع خود را در هوا و زمین و دریا، به جهانیان ثابت کنند.

درخاتمه تذکر این نکته نیز ضروری ست که خوانندگان ضد انقلاب یک وقت تصور نفرمایند که فدوی از خط مالروی امام (ل) خارج و در صحت مراتب فوق (گزارش تابناک) تردید کرده است، معاذالله! چرا که وقتی بگزارش مهندس الاسلام و المسلمین برادر احمدی نژاد، دامت تحریکاته، "یک دختر بچه ی سیزده ساله در آشپزخانه انرژی هسته ای تولید کرده است" جعفر پناهی چرا نتواند در اتاق پذیرائی خود "بن هور" بسازد؟ و باز هم بقول حضرات: چه مردی بود کز زنی کم ُبوَد؟!..

دوم مارس (نه در تخته نرد!)

 

یادداشت ها

1 - خرگوشی در جنگلی داشت به سرعت باد می دوید .گفتند چه خبره ؟ گفت : برادرانی به جنگل تشریف آورده اند و هر کس که سه تا تخم داشته باشد، یکیش را می ُبرند! گفتند : اینکه شامل تو نمی شود. گفت: آخه اول می ُبرند، بعد می شمرند!

2- بقول برادران معتاد : خودش خشک میشه می افته!

3- فدوی به رنگ ایشان (اگر به رنگی تعلق خاطر دارند!) کاری ندارد – م

4- ایرج

 

مغز اسلامی

ايران اسلامی بارها و بارها از سوی سازمان های پژوهشی و آماری، و البتّه وابسته به استکبار جهانی و صهيونيزم بين الملل، بيخودی به فرار دادن مغزها متهم شده و می شود، وصله ای که هرگز به آن نچسبيده و نمی چسبد. باری ـ علت اين که چرا جمهوری اسلامی به فرار دادن مغزها متهم می شود را فدوی نمی داند. مثلاً، آيا منظور، افزون بر فرار سرمايه ها و نيروی انسانی جوان و کارآمد، پزشکان، پژوهشگران، انديشمندان و دانشمندان برجسته ی ايرانی هستند که، عليرغم ميل باطن و با چشمانی اشکبار، از جمهوری اسلامی شکوهمند خود گريخته و اينک در بالاترين سطوح علمی و فنی سازمان های گوناگون تحقيقاتی و علمی خاج پرستان مشغول خدمت هستند؟

فدوی گمان نمی کند. زيرا اينان را اسلام عزيز به پشيزی نمی گيرد و بفرمايش حضرت امام (ل) عدمشان به ز وجود است و لذا گريختن شان از ميهن اسلامی فرار مغزها محسوب نمی شود.

واقعيّت بسيار تلخ امّا موجود آن است که مغز، منحصراً در کلّه ی برادران است و برادران هم که دليلی برای گريز از وطن اسلامی ندارند و در اين صورت، فرار مغزها در جمهوری شکوهمند اسلامی اساساً موضوعيّت پيدا نمی کند و لذا اطلاق لفظ «فرار» به اين گونه «مغزها» به فتوای اکثريت علما، منجمله فدوی، جايز نيست و نتيجتاً استکبار جهانی و صهيونيزم بين الملل و ايادی آنها در داخل و خارج، بهتر است بروند کشک پاستوريزه ی خودشان را بسابند.

مغزهای اسلامی را، در سايزهای گوناگون، همه روزه در رسانه های دارالخرافه و يا رسانه های بين المللی ملاحظه می کنيد که در رأس شان مهندس الاسلام و المسلمين برادر احمدی نژاد است که معرّف حضور جهانيان نيز هست و فدوی نيازی به تصديع مجدّد ندارد، مگر معرفی برخی مغزهای گمنام اسلامی که حقّ شان را حتّی در جمهوری اسلامی خورده اند. از اينها فدوی ديگر نمی گذرد، يعنی وظيفه ی شرعی اش اجازه نمی دهد. از جمله برادر شکوهی، از خوانندگان حرفه ای جرايد دارالخرافه است که پس از «مرکز آموزش شهرداری های کشور» از مغزهای رياضی جامعه ی اسلامی است. خودتان ملاحظه کنيد که چه می فرمايد:

«مرکز آموزش سازمان شهرداری های کشور، به مناسبت يکصدمين سال تأسيس شهرداری، اعلام کرد برای سلامتی و فرج آقا امام زمان (عج) صلوات بفرستيد! که تا بحال دو ميليارد و 300 ميليون صلوات را مردم فهيم ما تقبُل کرده اند!.. اين سنّت و کار پسنده ای است که اميد داريم ترويج شود..»!

اولاً، خدا فدوی را بکشد که خبر نداشت آقا امام زمان (عج) کسالت دارند و گرنه خيلی پيش از اين و نيز بيش از اين ها برای سلامتی شان صلوات دود می کرد، هر چند بايد عقل مان می رسيد که اگر شما هم بيش از 1000 سال در ته چاهی به سر ببريد حالتان از اين بهتر نمی شود.

باری ـ فدوی در حاشيه سخت علاقمند است که از اين مغز مسلّم اسلامی بپرسد که چگونه به عدد نجومی دو ميليارد و 300 ميليون صلوات رسيده است و نيز چند سال نوری طول می کشد که اُمّت هميشه در صحنه، از عهده ی فرستادن اين تعداد صلوات برآيند؟

و در پايان، نمی دانيم چرا اين فرمايش حکيمانه ی برادر شکوهی فدوی را ياد حکايتی از سعدی بزرگوار انداخت که چنين است:

«توانگری بخيل را پسری رنجور بود. نيکخواهان گفتندش مصلحت آن است که ختم قرآنی کنی از بهر وی، يا بذل قربانِی. لختی به انديشه فرو رفت و گفت: مُصحف مهجور اوليتر است تا گلّه ی دور!...
صاحبدلی بشنيد و گفت: ختم اش به علت آن اختيار آمد که قرآن بر سر زبان
ست و زَر در ميان جان!:

دريغــا   گــردن   طــاعــت  نهــادن
گرش  همراه  بــودی  دسـت  دادن
به  ديناری  چو  خر  در  گِل   بمانند
وَر الحمدی  بخواهی،  صد  بخوانند!

زياده عرضی نيست.

علی الله التکلان و هوالمُستعان فی جمع امور

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر – فدوی

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630