بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

12 بهمن 1388 ـ 1 فوريه 2010

 

شایعه

در خبرها آمده بود که: «آيت الله علم الهدی، نماينده مشهد در مجلس خبرگان، هاشمي رفسنجاني را مورد خطاب خود قرار داد و با اشاره به آتش فتنه ای كه از خيمهء اطرافيان وی به پا شده است گفت: قضاوت جامعه ديني و قضاوت تاريخ اين است كه رهبری مظلوم است و شما بايد پاسخگوی اين مظلوميت رهبر معظم انقلاب باشی».

فدوی نيز اگر نگوید تحقیقاً، دست کم تقریباً به این نتیجه رسیده است که خشونت گسـترده ای را کـه بـه مقـام معظـم و مظلـوم* رهبـری، صدمـة الله تعالــی، نسبت می دهند، شایعه ی ضد انقلاب، استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، است و هیچ موضوعیتی ندارد.

این نکته را فدوی، از نحوه ی بررسی درخواست های مؤمنین و دستوراتی که معظم له صادر می فرمایند، به کرّات دریافته است. نمونه اگر خواسته باشید، فراوان است و تأملی کوتاه در رفتار و گفتار ایشان بویژه در ماه های اخیر، شمار قابل اعتنایی از این ویژگی را به دست می دهد.

فدوی که خود، به علت تقرّبی که به بیت اعلیحضرت العظما سیّد علی (ع) خامنه ای دارد، این بخت را داشته و دارد که برخی درخواست های مؤمنین را به عرض رسانده و از حضور ُپر زورشان، کسب تکلیف کند، اخیرا ً پیام خداجویانه ی یکی از مؤمنین را که در آن درخواست کرده بود که  ضمن "رسیدگی  به معضل بد حجابی بویژه در شمال شهر تهران، دستور جمع آوری مانتوهای آستین کوتاه" را نیز صادر فرمایند، به علت اهمیّت موضوع، خارج از نوبت، به عرض رساند.

فدوی خوب می داند که شما ضد انقلاب گرامی، انتظار داشته و دارید که مقام معظم رهبری، صدمة الله تعالی، دستور فوری جمع آوری مانتوهای آستین کوتاه را شدیداً صادر فرمایند، لکن چنین نیست و همین نکته است که از سویی ابطال نظر ضد انقلاب، استکبار جهانی  و صهیونیزم بین الملل پیرامون شایعه ی خشونت طلبی معظم له را شدیداً رَد کرده و، از سوی دیگر، مراتب شفقت و دلرحمی حضرتشان را به آسانی  به اثبات می رساند.

باری، مقام معظم رهبری صدمه الله تعالی در پاسخ استفتای فدوی، دندان روی جگر مبارک گذاشته و با کمال حیرت، و البتـّه برای احتراز از اسراف بیت المال، با جمع آوری مانتوهای آستین کوتاه موافقت نکردند و در نهایت، و به منظور این که نه سیخ بسوزد و نه کباب سلطانی، و آن مؤمن گرامی نیز دلگیر نشده باشد، دستور فرمودند به جای جمع آوری مانتوهای آستین کوتاه، مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، آن میزان از دست را که از آستین کوتاه بیرون آمده، با احتیاط ارّه نمایند!

 

ریخت و پاش

فدوی در مرور یکی از جراید دارالخرافه به پیامی برخورد که ابتدا پنداشت که سرانجام یکی پیدا شد و به یکی از عوارض جبران ناپذیر تسلط برادران به وطن سابق به این شرح اشاره کند:

«یکی از روش های دشمنان یک کشور برای تضعیف آن از بین بردن نخبگان و مغزهای متفکر آن کشور است...»

اما در مطالعهء ادامهء پیام دریافت که خیر، دوباره يک نفر گز نکرده پاره کرده و عوضی گرفته است! ملاحظه کنید:


«مثل اقدامی که صهیونیست ها علیه لبنان انجام دادند!...»

اين برادر شهروند البتّه به همین مقدار بسنده نکرده و، به پیروی از مقام معظم رهبری، صدمة الله تعالی، و سایر حضرات آیات، حجج اسلام، و البتّه آقازادگان، کثرالله امثالهم، مبالغی از جیب سوراخ ملّت نیز کش رفته است:

«کمکی که ملّت ایران در این زمینه می تواند به ملّت لبنان کند این است که به آنها در زمینهء تربیت نیروی کارآمد و کادرسازی یاری رساند».

تو خود حدیث مفصل بخوان از این "مُهمل"!

 

فقر دانش

فدوی شدیداً بر این باور است که ضعف اطلاعات و فقر دانش، از اهمّ ادلّه ی عقب ماندگی مؤمنین، کثرالله امثالهم، است. این را فدوی، همینطور فضائی نمی گوید بلکه از خلال عریضه های برخی مؤمنین که از سوی مقامات دولت خدمتگزار، اعلی الله مقامهم اجمعین، جهت رسیدگی و اقدام  به او ارجاع می شود، استنباط و عرض می کند.

فدوی در طی این سال ها کوشیده که درخواست های اینگونه مؤمنین را به قول عوام  carefully  رسیدگی، و پاسخ مقتضی و خداپسندانه را به نیابت از مسؤلین گرامی، که این روزها افزون بر مبارزه ی صمیمانه با مردم، سرشان سخت به  هسته بازی نیز گرم است، به متقاضی عرضه کند.

گفتن ندارد که خدمات فدوی در این راستا، فی سبیل الله و صلواتی است و برادران را، ریال که قابلی ندارد!، حتا یک دلار (لعنة الله علیه هم)، به قول عوام  charge نکرده و نمی کند.

برای نمونه، یک فقره عرض حال  و پاسخ آن را که فدوی اخیراً رسیدگی و اقدام کرده است، ذیلا ً ملاحظه می کنید:

عرض حال: «راجع به مسائل سياسی يا حرف نزنيد يا وقتی حرف می‌زنيد قشنگ افكار مخاطبانتان را روشن كنيد، وقتی فلا‌ن نفر می‌گويد از فلان مرجع تقليد چرا شكايت شده يا چرا مورد انتقاد قرار گرفته لطف كنيد بفرماييد كه مرجع تقليد چه فرمايشاتی را فرموده اند و چرا؟ روشن كنيد، آقای هوگوچاوز هم يك مسيحی است مگر مسيحی‌های خودمان نمی‌روند و از امام رضا (ع) شفا نمی‌گيرند؟ شايد هم به خدا خواست روزی آقای هوگوچاوز هم علی چاوز شد!»

پاسخ فدوی: «برادر شهروند! شما هم وقتی اطلاعاتتان تا این حد ناقص است، لطفاً اظهار نظر نکنید. مطابق پژوهش های فدوی، که با آراء علمای َسلَف، حشره الله مع الموالیه المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، نیز مطابقت دارد، برادر سید "هوگو چاوز" از سادات محترم ونزوئلاست و نسب آن بزرگوار در پشت هفتم، به حضرت امام موسی کاظم (ع) می رسد. فدوی همچنین، پس از خوض و غور در اخبار و احادیث معتبرهء مأخوذ از دین ناجیهء اثنی عشریه، دریافت که جد اعلای ایشان، برادر سید "مارتین چاوز" محضر اجلّه ی مشایخ زمان خود، از جمله "جنید بغدادی" را عمیقاً درک کرده و در رکاب افقه فقهای عصر، شدیداً شمشیر می زده  و در جمع آوری و صیانت از وجوه خمس و زکات و سهم امام و وجوه بریه و موقوفات و نذورات و سایر وجوه شرعیه در دستگاه نواب برحق امام (عج) نیز، اهتمام مبسوط می فرموده است. شما ، کجای کارید؟ بهتر است قدری مطالعه کنید، برادر شهروند!»

والله الموفق و المعین

الاحقر فدوی

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630