بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

چهار شنبه 30 دی 1388 ـ  20 ژانويه 2010

 

آزادی از پارازيت بهتر است

محمد قوچانی

سرانجام صدا و سيما هم فهميد که جواب بی بی سی را نمي توان تنها با پارازيت و حتی تغيير آدم و دکور در شبکه اول سيما داد. “به روی فردا” نام برنامه ايست که چنديست از شبکه سوم سيما پخش مي شود و در آن مي توان شنيد که شايد اصلاح طلبان هم حق داشته باشند يا در ايران آزادی بيان با موانع جدی مواجه است. البته در اين برنامه هنوز نسبت ۲/۵ به نيم رعايت مي شود. يعنی يک ميهمان کاملا طرفدار دولت است و مجری از او در دفاع از دولت راسختر. ميهمان ديگر هم پنجاه درصد دولت را قبول دارد و  پنجاه درصدی سعی ميکند منصف باشد و از دولت انتقاد کند.

اما همين هم باعث مي گردد که وقتی وحيد جليلی، برادر سعيد جليلی دستيار رئيس جمهور، برای لحظاتی صدا و سيما را نقد ميکند همه ترجيح مي دهند بی بی سی را خاموش کنند و شبکه سوم تلويزيون جمهوری اسلامی را ببينند. مردم ايران به شيوه های عجيبی دارند پيام خود را به گوش صدا و سيما مي رسانند. به زبان بی زبانی مي گويند مي خواهيم تلويزيون خودمان را ببينيم. وقتی قرار مي گذارند به برنامه 90 پيامک بفرستند و چه تدبير خوبی شد که به جای قطع اس ام اس آن شب سيستم پيام کوتاه برقرار بود تا برای دست کم دو ساعت مردم ماهواره را خاموش کنند و شبکهء سوم سيما را ببينند. اين شب ها روشن شد که اگر کمی صريحتر در صدا و سيما حرف بزنيم، اگر تصاوير تشييع پيکر آيت الله منتظری را از صدا و سيما پخش کنيم، اگر علی مطهری و مصطفی کواکبيان ميهمان شبکه سوم سيما باشند، اگر در چشم باد و آشپز باشی از تلويزيون ايران پخش شود مي توان دکان ويکتوريا و شباهنگ و زن امروز و 60 دقيقه را کساد کرد. باور کنيد که مي توان گزارش مجلس درباره کهريزک را سانسور نکرد تا مردم با تمام وجود به نظام اطلاع رسانی کشور اعتماد کنند.

باور کنيد که من همين ۲ سال قبل با علی اکبر جوان فکر و مهدی کلهر در راديو گفتگو و مناظره مي کردم و آسمان به زمين نيامد. احمد زيدآبادی در راديو گفتگو دربارهء فلسطين و اسرائيل مصاحبه کرد و آسمان به زمين نيامد. عمادالدين باقی و ابراهيم يزدی و محمود شمس با راديو گفتگو کردند و آسمان به زمين نيامد.

باور کنيد که آزادی از پارازيت بهتر است. شايد همينطور که وزير بهداشت گفت پارازيت بيماری نمی آورد اما آزادی ما را واکسينه مي کند.

برگرفته از سحام نيوز

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com