بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

چهار شنبه 30 دی 1388 ـ  20 ژانويه 2010

 

موهای زنان پیاده نظام دشمن اند

علم الهدی، امام جمعه مشهد

ایرنا: امام جمعه مشهد گفت: رواج بي حجابي و منکرات از عوامل مهم زمينه ساز اهانت به ارزش ها و مقدسات اسلامي در روز عاشورا بود.   

آيت الله "سيد احمد علم الهدي" در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مشهد در حرم امام رضا (ع) افزود: بي حجابي از عوامل بسيار موثر در ايجاد انحرافات فکري و رفتاري در جامعه است و اين امر خود را در فتنه روز عاشورا و اهانت به ارزش ها و مقدسات نشان داد.

وي با اشاره به 17 ديماه سالروز کشتار مردم مشهد در اعتراض به کشف حجاب توسط رضاخان در مسجد گوهرشاد ادامه داد: تاريخ نشان مي دهد که دشمنان اسلام و جريان هاي شيطاني سرآغاز فعاليت هاي اسلام ستيزي خود را در عرصه هاي اجتماعي جامعه اسلامي توسعهء فحشا و منکرات قرار دادند تا از اين طريق مردم را به سمت بي تقوايي سوق داده و براحتي بتوانند به اهداف و نيات شوم خود برسند و يکي از اين ترفندها رواج بي حجابي است.

 وي اضافه کرد: معاندان نظام و عوامل داخلي و خارجي آنها سرلوحه فعاليت هاي اسلام ستيزانه خود را ايجاد انحرافات فکري و ايجاد شبهات نسبت به معاد و امامت و ساير اعتقادات و باورهاي مردم نسبت به ارزش ها و مقدسات و سست کردن بنيه اعتقادي آنها قرار دادند و اين امر در فتنه روز عاشورا و اهانت به ارزشها خود را نشان داد.

نمانيده مردم استان خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري افزود: لذا اهرمي که جامعه اسلامي را به سمت توسعه فحشا و منکرات سوق مي دهد بي حجابي است و افراد بي حجاب پياده نظام آمريکا و ساير دشمنان است.

آيت الله علم الهدي گفت: پارسال که در يکي از خطبه هاي نماز جمعه بر اين مساله تاکيد کردم که افراد بي حجاب پياده نظام دشمنان هستند برخي از سايت هاي اطلاع رساني و روزنامه ها با اهانت هايي عنوان کردند امام جمعه مشهد چقدر خشن سخن مي گويد و اگر زنان و دختران معصوم مقداري از موهايشان از زير چادر و روسري پيدا باشد که نمي توان گفت به پياده نظام دشمنان تبديل شده اند.

وي افزود: حال بخوبي ديديد که آن بي حجابي ها و منکرات موجب سست شدن اعتقادي مردم و جوانان و يکي از زمينه هاي موثر در ايجاد فتنه ها و اهانت به ارزش ها و مقدسات در روز عاشورا تبديل شد و مصداق بارز بي حجاب -پياده نظام دشمن- به خوبي خود را در اين فتنه ها و اغتشاشات نشان داد.

خطيب نماز جمعه مشهد گفت: به هر ميزان که در جامعه اسلامي افراد با حجاب زاويه پيدا کنند به همان مقدار فحشا و منکرات گسترش مي يابد و حجاب لازمه حفظ موقعيت و حيثيت زنان است.

وي با اشاره به اينکه شخصيت زن براي ما محترم و يکي از مصاديق مهم احترام زنان حفظ حجاب است، از آنان خواست که در ماه محرم و صفر و به عشق امام حسين (ع) با عمل به تاکيدات قرآن و روايات معصومين (ع) حجاب کامل خود را رعايت کنند.

آيت الله علم الهدي گفت: در آيات قرآن و روايات ائمه معصومين (ع) و از جمله پيامبر اکرم (ص) بر مساله حجاب کامل و استفاده از چادر براي تامين حجاب برتر تاکيد شده است.

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com