بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

سه شنبه 21 مهر 1388 ـ  13 اکتبر 2009

 

دیکتاتور حقیر و «بوی گند دروغ»

مسعود نقره کار

 

 در جوامعی شبیه به جامعه ی ما که دموکراسی و فرهنگ دموکراتیک ذبح حرام و شرعی شده است، اکثریتی نزدیک به همه، "دروغ "می گویند. این دروغ ها انواع، ابعاد و ویژگی های متفاوت دارند، از دروغ های کودکانه تا دروغ های بزرگ سالانه، و از دروغ های محدوده ی فردی و خانوادگی و تحصیلی و شغلی تا دروغ های حوزه ی سیاست وفرهنگ و دین و اخلاق را در بر می گیرند.

 مناسبات اجتماعی ی ناعادلانه و غیر دمکراتیک حاکم بر فرد و خانواده و جامعه، دروغ را ز گهواره تا گور به پاره ای از زندگی روزمره ی ما بدل کرده است. حکومت شیعی اسلامی، مزید بر علت های گونه گون و افزون بر ذبح دموکراسی و فرهنگ دموکراتیک، با فرهنگی به ذات متناقض و بلا تکلیف با پدیده ی دروغ، مبلغ و مروج دروغ گویی و دروغ پردازی است. در این "فرهنگ" دروغ ها به روا و ناروا، و مصلحت آمیز و فتنه انگیز بخش شده اند و دروغ هایی باعناوین " خدعه و نیرنگ در جنگ، دفع ظالم، وعدهء شوهر به زن و اصلاح میان مردم "دروغ هایی روا"، زیبا و پسندیده" و با ارزش های اخلاقی و دینی پنداشته شده اند.

 ساختار سياسي اجتماعي ونقش آموزش های سیاسی، دینی (مذهبی) و اخلاقی در همه گیرشدن و اپیدمی دروغ در میهنمان نقشی تعیین کننده دارد، در دیاری که "فضیلت" رهبران سیاسی و دینی حکومت اش رذیلت اخلاقی و دروغگویی و عوامفریبی ست، شیوع "دروغ" بدیهی و طبیعی می نماید.

 نمونه ی این دست رهبران آقای احمدی نژاد، رییس جمهور حکومت اسلامی است که حذف دروغ از گفتار و کردارش، حذف وجودش خواهد بود. موجودی که تنها در عرصه ی ریزش قبح دروغ و وقاحت سنت شکنی کرده است. به او نگاه کنید، به موجودی که بدرستی به مصداق آنچه بزرگان اش توصیف کرده اند، بدل شده است:

" دروغ گو .... چهره‏اى زشت و قيافه‏اى منفور دارد كه يكى ازخصوصيات آن، بوى گندى است كه از قلبش خارج مى‏شود و آسمانيان و ملكوتيان‏را از او بيزار و متنفر مى‏سازد." (1)

«ان المؤمن اذا كذب بغير عذر لعنه سبعون الف ملك و خرج من قلبه نتن حتى يبلغ‏العرش;

 "مؤمن هرگاه بدون عذر دروغ بگويد، هفتاد هزار ملك، لعنتش مى‏كنند و نيز بر اثر دروغ، بوى گندى از قلبش بيرون مى‏آيد كه جهان را پر مى‏كند و مى‏رود تا به عرش خداى‏برسد.» (2).

 در اسلام، به ویژه تشیع اما "تقیه" هم باب است .می گویند بر این قرار بوده است که تقیه "نگفتن حقیقت برای حفظ جان در برابرستمگران باشد" اما در حکومت اسلامی "تقیه" به عنوان برادر تنی"دروغ" همه جا گیر شده است.

در این میانه اگر چه احمدی نژاد با بهره گیری از روش های هیتلری - گوبلزی راحت تر و وقیحانه تر از دیگر رهبران حکومت اسلامی دروغ می گوید، اما دروغگویی و عوامفریبی ویژگی تمامی رهبران این حکومت بوده و هست. در واقع دروغ سرچشمه ی حقانیت و مشروعیت حکومت اسلامی ست. خمینی، دیکتاتور کبیر این حکومت، حکومت اش را بر دروغ بنا نهاد. آزادی مطبوعات، آزادی اندیشه، آزادی زنان، اعدام نکردن فرماندهان ارتش شاه، بر پایی مجلس مؤسسان و سیاهه ای ازاین دست قول ها و وعده های دروغین از دهان جلاد آزادی و آباد کننده ی گورستان های میهنمان بیرون ریخت. خمینی راهبر و راهنمای امثال دیکتاتور حقیر شد تا دیکتاتورهای ریز و درشت حکومت اش خیال کنند بلاهت و حقارت را با دروغ های بزرگ می توانند جبران کنند.

 

"بوی گند دروغ"

 برشمردن دروغ های احمدی نژاد در حوصله ی یکی دومقاله نیست (3)، نگارش کتاب ها می طلبد. احمدی نژاد فقط " در آخرین اظهارات خود به عنوان کاندیدا ی ریاست جمهوری در مقابل مردم ایران با ردیف کردن بیش از 50 دروغ ظرف 20 دقیقه رکورد جدیدی در دروغ گویی از خود به جای گذاشت " (4).

در دوران مبارزات انتخاباتی، احمدی نژاد گاه در هر سه دقیقه یک دروغ گفته است (5) دروغگویی های اودر رابطه با " هاله نور"، آزادی های سیاسی و عقیدتی در ایران، دیدار محمد خاتمی و ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه، بیانیه سعد آباد، عذرخواهی رسمی بلر در مورد دستگیری ملوان های انگلیسی و وجود سند عذر خواهی در وزارت خارجه ، اخراج نشدن دانشجویان در چهار سال ریاست جمهوری او، افتخارآمیز بودن نتایج کنفرانس دوربان، ارایه آمارهای اقتصادی دروغین در دوران مبارزات انتخاباتی، ترور شخصیت مخالفان و...... مشتی از خروار هادروغ این مؤمن است.

احمدی نژاد اما در خارج از ایران وقاحت دروغ پردازی و دروغگویی اش اوج بیشتری می گیرد، که این را بیش از چهار سال است تجربه می کنیم. (6)

این مؤمن در سفر اخیرش به نیویورک سنگ تمام گذاشت و با گفته هایی که هیچ مطابقتی با واقعيت خارجي نداشت، همه آنانی که با او مصاحبه کردند را حیرت زده کرد. در نگاه لری کینگ، چارلی رز، استیو اینس کیپ، کیتی کوریک و .... به راحتی می شد این سؤال را خواند که : " خدایا این دروغگوی فریبکار و عقب مانده دیگر چه نوع جانوری ست "؟. این حیرت زدگی مصاحبه کننده ها و تسلط بازجو مابانه ی احمدی نژاد را" رسایی" از یاران و همراهان احمدی نژاد "...ضربه فنی شدن خبرنگاران کار کشته در برابر صراحت احمدی نژاد و تسلط وی بر مطالب و موضوعات مختلف و همچنین گارد تهاجمی رییس جمهورمان نسبت به سیاست دوگانه حاکم بر جریان رسانه ای دنیا که معمولا با سئوال کردن از خود خبرنگاران در پاسخ ها همراه می شود " پنداشته است "

 احمدی نژاد در مصاحبه های اش ادعا کرد انتخابات در ایران آزاد ترین انتخابات در جهان بود، کشته شدگان طرفداران دولت بودند، ندا را اغتشاش گران کشتند، دولت او هیچ فعالیت مخفی اتمی ندارد و بر " صداقت " ایران در اعلام تاسیسات قم تاکید کرد و..... .

او در مصاحبه با چارلی رز مجری شبکه پی بی اس آمريکا که در ارتباط با حوادث پس از انتخابات به موضوع تجاوز جنسی در زندانها اشاره کرد مدعی شد " آقای کروبی اين حرف‌ها را زده است و وقتی هيات سه نفره قوه قضائيه از او اسناد خواستند گفت عصبانی شدم ، اين حرف‌ها را زدم و هيچ سندی ندارم". این ادعای دروغین از طرف آقای کروبی تکذیب شد.( 7)

مضکه در این حد نیز نمی ماند و امام جمعه موقت تهران، احمد خاتمی که در رقابت وقاحت و دروغگویی به احمدی نژاد نزدیک تر می شود، می گوید:: «دروغ گفتن علیه نظام، گناه کبیره است، حتی اگر راست‌هایش جزو اسرار باشد، نباید آنها را گفت چون، اسرار حکم خون را دارد».(8)

 ریشه ی این دست دروغگویی ها و عوامفریبی ها را پیامبری که احمدی نژاد و احمد خاتمی به او ایمان دارند در" پستی روح" دروغگو دانسته است. (لايكذب الكاذب‏الا من مهانة نفسه). (9).

احمدی نژاد در تازه ترین سخنرانی اش گفته است :"خداي متعال يک جان ناقابل و سرسوزني آبرو به بنده عطا فرموده است که از خدا مي‌خواهم هردوي آن را در مسير آرمان‌ها و اجراي عدالت فدا کند" .

 برای حفظ این واقع بینانه ترین سخن، یعنی احتمال داشتن " سر سوزنی آبرو"، بهتر این است که دیکتاتور حقیرلااقل به گفته های پیامبرش توجه کند :

 مردى از پیامبر اسلام پرسيد: " مؤمن زنا مى‏كند؟ پيغمبر فرمود:گاه مى‏شود. پرسيد: مؤمن دزدى مى‏كند؟ فرمود: گاه مى‏شود. عرض كرد: يارسول الله! مؤمن دروغ مى‏گويد؟ فرمود: نه. خداى فرمود: «انما يفترى الكذب الذين‏لا يؤمنون بآيات الله.» كتاب خدا و سنت پيغمبر همصدا هستند كه دروغ با ايمان، چندان سر و كارى ندارد. " (10)

 آیا دیکتاتور حقیر و مؤمن به این حد از سلامت روانی و رفتاری، و صداقت دست خواهد یافت که به گفته ی پیامبر و امام جعفر صادق اش عمل کند و بیش از این با نقش " منافقانه " اش به مردم و جامعه لطمه نزند ؟ :

«سه چيز است كه در هر كس يافت‏ شود، منافق خواهد بود، هر چند روزه بگيرد ونماز بخواند و خودش چنين پندارد كه مسلمان است: سخن دروغ بگوید، در امانت‏ خيانت كند و خلف وعده کند " (11). سه کاری که احمدی نژاد تا امروز با مهارت و تسلطی حیرت انگیز ازعهده ی آن ها بر آمده است.

 

برخی از منابع :

1- آیت الله سید رضا صدر، دروغ، به اهتمام سيد باقر خسروشاهى، مركز انتشارات دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم  / http://www.hawzah.net/Per/K/Druq/Index.htm

2- محمد بن محمد سبزوارى، جامع الاخبار، ص 417، فصل في الكذب و الصدق، ح 1158/ منبع شماره 1

3- مسعود نقره کار، احمدی نژاد، شارلاتانیسم روانپریشانه، گویا نیوز و اخبار روز ( در چهار بخش)

http://news.gooya.com/politics/archives/2009/09/093494.php

http://news.gooya.com/politics/archives/2009/09/093667.php

http://news.gooya.com/politics/archives/2009/09/093880.php

http://news.gooya.com/politics/archives/2009/09/094060.php

4- http://www.entekhabnews.com/portal/index.php?news=6088

5- شاهکار احمدی نژاد ؛ هر سه دقیقه یک دروغ : خبرگزاری دولتی ایرنا / اتنقادات به ماجرای دیدار سید محمد خاتمی و ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه / بیانیه سعد آباد .

 6- http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=113171156

7- http://news.gooya.com/politics/archives/2009/10/094711.php

 

8- آفتاب نیوز، 17 مهر 1388

9- مستدرك الوسائل، ج 9، ص ، ح / 10282/ منبع شماره 1

10- منبع شماره 1

11- وافى، ج 4، ص 239 / منبع شماره 1

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630