بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

دو شنبه 6 مهر 1388 ـ  28 سپتامبر 2009

 

ما با پادوهای آمريکا سازش نمی کنيم

آيت‌الله سيد علي‌اكبر قره‌باغي، عضو خبرگان

آيت‌الله سيد علي‌اكبر قره‌باغي، نمايندهء مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري، در گفتگويي كه با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس در حاشيهء اجلاس خبرگان رهبري داشت، به بيان نظرات خود دربارهء طرح هاشمي رفسنجاني موسوم به "برون رفت از وضعيت فعلي كشور"، اظهارات هاشمي رفسنجاني درباره فرزندانش در ميان اعضاي مجلس خبرگان، و نيز اقدامات موسوي و كروبي پرداخت.

وي، با تاكيد بر اينكه طرح هاشمي رفسنجاني با خبرگان مطرح نشده و هيچ مشورتي صورت نپذيرفته است، گفت: «خبرگان در اجلاسيه اخيرشان اصرارشان بر آن بود كه آنهايي كه تسليم قانون نشدند بايد با آنان قانوني برخورد شود».

آيت‌الله قره‌باغي، با اشاره به اقدامات افراطي هواداران دو كانديداي ناكام جريان اصلاحات در راهپيمايي روز قدس كه برخلاف منافع ملي انجام شد، تصريح كرد: «اين كانديداها افراد خود را در روز قدس به خيابان‌ها كشاندند و در آنجا رسانه‌هاي خارجي را حاضر كردند از اين رو بايد اين افراد توضيح دهند كه چرا اينگونه اقدامات را انجام داده‌اند؟

وي، با اشاره به ديدار نمايندگان مردم در مجلس خبرگان با هاشمي رفسنجاني كه در چند روز گذشته برگزار شد، گفت: «خود آقاي هاشمي اظهارشان بر اين بود كه پيرو و تسليم رهبري هستند و از اول هم همين گونه عمل كردند».

نمايندهء مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: «ما به آقاي هاشمي در اين ديدار گفتيم كه اين اظهارات خود را علني با مردم در ميان بگذارد و از دو قشر تبري بجويد. يكي آنهايي كه پس از انتخابات اين بلواها را به راه انداختند و فتنه‌ها را بوجود آوردند و نيز تبري جستن از عملكرد خانواده خود و اينكه ايشان تكليفش را با خانواده‌اش روشن كند.

وي خاطرنشان كرد: «آيت‌الله هاشمي البته گفتند كه "من كاري با عملكرد خانواده‌‌ام ندارم و اگر اعضاي خانواده‌ام هر كاري كرده‌اند دادگاه هست و بايد آنجا با آنها برخورد كنند چرا كه خانواده‌ام به من ربطي ندارد و اگر مسئلهء شخصي، اجتماعي يا سياسي دارند قانون و دادگاه وجود دارد و مانع دادگاه آنان نيستم و نمي‌توانم باشم".

آيت‌الله قره‌باغي اضافه كرد: «ما به آقاي هاشمي مي‌گفتيم كه اين سخنانش را با مردم در ميان بگذارد و آن سخناني كه در نماز جمعه كرده است براي مردم توضيح دهد كه به چه دليل آنها را به ميان آورده است».

وي با اشاره به تاييد انتخابات از سوي شوراي نگهبان قانون اساسي و اينكه اين شورا چندين بار از كانديداهاي معترض خواست تا براي اعتراض خود به اين شورا مراجعه كنند، يادآور شد: «با وجود اينكه شوراي نگهبان براي رسيدگي به اعتراضات برخي از كانديداهاي معترض شوراي رسيدگي را تشكيل داد اما اين كانديداها به آن تمكين نكردند از اين رو معتقدم ساختارشكنان بايد تسليم شوند وگرنه ملت آنها را مي‌‌‌كوبند».

نمايندهء مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: «نظام جمهوري اسلامي ايران تاكنون با آمريكا سازش نكرده است؛‌ حال بيايد با پادوهاي‌ آنان سازش كند. اين‌ها علناً با اسلاميت نظام مشكل دارند كه نمونه آن مصاحبه زشت و سخيف دختر آقاي هاشمي رفسنجاني مبني بر اينكه جمهوري اسلامي ايران حكومتي شبهه استبدادي است».

وي در آسيب‌شناسي خود از اقدامات آشوب‌گران در حوادث پس از انتخابات باشكوه 22 خرداد خاطرنشان كرد كه آشوب‌گران همهء هدفشان ضربه زدن به ولايت فقيه بود و بايد با راهنمايان و محركين اين افراد قانوني برخورد شود.

استاد حوزهء علميه، در ادامهء گفتگوي خود با خبرنگار سياسي فارس، در پاسخ سئوالي در خصوص اسناد كروبي مبني بر تجاوز بر زندانيان كه از سوي كميته ويژه قوه قضائيه رد شد، گفت: «كروبي بايد توبه كند؛ چرا كه وي جنايتي سخيف عليه نظام و نيروهاي مخلص آن داشته است».

آيت‌الله قره‌باغي با اشاره به رسوايي و جعلي بودن برخي از اسناد كروبي مبني بر تجاوز بر زندانيان، اظهار داشت: «مثلاً، آن خانمي كه كروبي مدعي بود كه پدرش شهيد شده و بر روي او اسيد پاشيده‌اند پس از مدتي مشخص شد كه نه پدر و نه برادران وي شهيد شده‌اند و اساسا وي كشته نشده است از اين رو با استناد به سخنان دادستان كل كشور و نيز كميتهء ويژهء قوهء قضائيه در رابطه با ادعاهاي كروبي وي مواردي از اشتباهات خود را قبول كرده است اما تاكنون به آن اعتراف نكرده است».

وي در خاتمه مجدداً تاكيد كرد: «كروبي با ادعاهاي خود به فقاهت، در مجموع به همه چيز نظام توهين كرده است. اين درحالي است كه ملت ايران اهل نماز شب، اعتكاف و روزه هستند و چنين حرف‌هاي سخيفي را هيچگاه نمي‌پذيرند».

برگرفته از خبرگزاری فارس

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630