بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

جمعه 3 مهر 1388 ـ  25 سپتامبر 2009

 

شاهکار دوستان احمدی نژاد در آمریکا

حسن داعی

در آستانه سفر احمدی نژاد به نیویورک، موسسه آمریکائی معروف و با نفوذ «افکار عموی جهانی» (WorldPublicOpinion.org) نتیجه آخرین نظر سنجی خود از مردم ایران را منتشر نمود. به ادعای این موسسه، 81 درصد از سوال شوندگان گفته اند که احمدی نژاد رئیس جمهور مشروع ایران است. اکثریت افراد گفته اند که انتخاب ولی فقیه با اصول دموکراسی مطابقت دارد و 60 درصد اظهار داشته اند که با افزایش قدرت ولی فقیه موافقند.1-2

نتایج این نظرسنجی که به گفته مسئولان موسسه مزبور به شیوه ای کاملا علمی انجام شده، بیشتر به یک معجزه از نوع هاله نور شبیه است. این نظرسنجی که یک توهین آشکار به شعور و حیثیت ایرانیان است، توسط موسسه ای انجام میشود که در گذشته نیز چنین شاهکارهای "علمی" را در اختیار صاحب نظران قرار داده بود. معمولا اینگونه اقدامات که بیشتر برای فریب افکار عمومی است در مقاطعی انجام میشود که رژیم ایران در انزوا قرار گرفته و بیم آن میرود که دولت آمریکا سیاست مماشات گرایانه خود در مقابل حاکمان تهران را تغییر دهد. در نمونه های قبلی، بودجه این نظرسنجی ها توسط بنیاد راکفلر تأمین میشد ولی این بار منبع مالی موسسه آشکار نیست.

به نکات اصلی این نظر سنجی اخیر نگاه کنیم. هموطنان می توانند با دنبال کردن لینک مربوطه، گزارش کامل آنرا مطالعه فرمایند: 1-2

اکثریت سوال شوندگان گفته اند که به احمدی نژاد رآی داده اند و اگر انتخابات دوباره برگزار شود، باز هم به او رأی میدهند. 80 درصد اظهار داشته اند که احمدی نژاد آدم منصف و درستی است. 50 درصد گفته اند که وی خیلی با انصاف و درست است. اکثریت افراد معتقدند که به سیستم انتخاباتی در ایران و نتایج اعلام شده اعتماد میکنند. 80 درصد از افراد معتفدند که پروسه انتخاباتی در ایران رضایت بخش است.

اکثریت پاسخ دهندگان گفته اند که آزادیهای مدنی در چهار سال گذشته بیشتر شده است. اکثر افراد گفته اند که از دولت کنونی حمایت میکنند. 90 درصد از افراد از سیستم حکومت ایران رضایت دارند. 60 درصد از پاسخ دهندگان موافق این هستند که یک نهاد متشکل از فقها (شورای نگهبان) بر قوانین مملکتی نظارت کرده و در صورت لزوم بتوانند قوانین را باطل کند.

اکثر افراد گفته اند که نحوه انتخاب رهبر (ولی فقیه) با اصول دموکراسی مطابقت دارد و 60 درصد اظهار داشته اند که با اضافه کردن قدرت ولی فقیه موافقند. اکثریت قابل توجهی از افراد گفته اند که در ایران می توان بدون واهمه از مجازات و اذیت و آزار، عقاید خود را آزادانه بیان کرد. اکثریت افراد گفته اند که دولت بایستی حق این را داشته باشد که از انتشار اخباریکه باعث تزلزل در نظام میشود جلوگیری کند.

همانطور که گفته شد، این اولین بار نیست که موسسه مزبور دست به انتشار چنین نظرسنجی های آخوند پسند میزند. در آغاز سال 2007 و در حالیکه شورای امنیت سازمان ملل و دولت آمریکا بدنبال افزایش تحریم ها علیه حکومت آخوندی بودند، این موسسه با برگزاری یک شوی مطبوعاتی که تریتا پارسی و دو تن از متحدان وی بنامهای ویلیام میلر و ژوزف سیسریونه در آن شرکت داشتند به اطلاع همگان رساند که مردم ایران بجای نارضایتی از جمهوری اسلامی، بیشتر از آمریکا و دولت آمریکا متنفرند. 4-3

برطبق آن نظرسنجی 70 درصد از سوال شوندگان گفته بودند که در ایران به حقوق بشر احترام گذاشته میشود، 61 درصد از آنان نظر مثبتی به نقش سوریه در جهان داشتند. این نظر مثبت در باره حزب الله 75 درصد، شیخ نصر الله 56 درصد، حماس 56 درصد، مقتدا صدر 58 درصد بود. بر طبق این نظرسنجی "علمی" 91 درصد از ایرانیان گفته بودند که داشتن چرخه سوخت اتمی برای ایران حیاتی است و اکثریت قاطع سوال شوندگان از برنامه هسته ای رژیم آخوندی دفاع کرده بودند.

با مطالعه این دو نظر سنجی می توان با برخی از دوستان وفادار رژیم آخوندی در آمریکا و تلاش های آنان برای سر پا نگاه داشتن این حکومت قرون وسطائی آشنا گردید.

یادداشت ها

1.      http://www.worldpublicopinion.org/pipa/pdf/sep09/IranUS_Sep09_rpt.pdf

2.      http://www.worldpublicopinion.org/pipa/articles/brmiddleeastnafricara/639.php?nid=&id=&pnt=639&lb

 3.    http://www.sfcg.org/sfcg/sfcg_new_publicop.html

http://www.worldpublicopinion.org/pipa/articles/brmiddleeastnafricara/312.php

http://www.iranianlobby.com/page1Weblog.php?id=82

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630