بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان    |   پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/09/1.Tue/090109-Ashkan-Razavi-Naa-gofte-haa.htm

سه شنبه 10 شهريور 1388 ـ  1 سپتامبر 2009

 

نا گفته ها یی از اعمال ملی نما ها

اشکان رضوی

توضیح: این نوشتار چندی پیش در وبلاگی که زحمت انتشار اخبار" جبهه ملی ایران" را می کشد منتشر شد و البته بنا بر پیشنهاد دوستان و بنا بر مصالحی بدون نام اینجانب. اما بایسته دانستم که در شرایط کنونی این نوشتاردگرباره با اندکی تغییرات با نام خودم منتشر شده تا سندی باشد برای اثبات خیانت ملی نماهای جفا پیشه. 

 

تاریخ ایران در گذر زمان فراز و نشیب های بسیاری را به خود دیده است که بی گمان در تاریخ کمتر کشوری در جهان می توان چنین پدیده های تاریخی را سراغ گرفت. اما آنچه که وجه تمایز تاریخ این سرزمین با دیگر ملل می تواند باشد تلاش خستگی ناپذیر ملت ایران در طول تاریخ خود برای رسیدن به آزادی بوده و گویا واژه و مفهوم آزادی و آزادگی پیوند نا گسستنی با این ملت داشته و دارد و مردم ایران در درازای تاریخ خود برای نیل به این خواسته بر حق زیر بار هیچ گونه بیداد و ستمی نرفته و همواره حتی در اوج بیدادگری حاکمان ستمگردست از تلاش خود برای رسیدن به آزادی سرفراز زیستن بر نداشته اند. و این مردمان آزاده هیچگاه در مبارزات به حق خود از گردونه انسانیت و مدارا خارج نشد و آن کرد که زیبنده یک انسان ایرانی بود و بس.

خیزش کنونی ملت ایران عليرغم همهء هزینه هایی که متاسفانه بر ملت ایران در طی همین روزها تحمیل کرد بی گمان بدون نتیجه نخواهد بود و آینده ایران پس از گذار از وضع موجود، بی تردید یک ایرانی مبتنی بر مردم سالاری و موازین مترقی حقوق بشر خواهد بود. امیدواریم تمامی آزادیخواهانی که در این برهه در بند ، گرفتار آمده اند به آغوش ملت ایران باز گشته و پدران و مادران داغدار نیز ثمره خون فرزندان خودرا با آزادی همه فرزندان ایران زمین ببینند.

موضوعی که در این میان نمی بایست نادیده گرفت، رهنمودهای سازمان ها و احزاب سیاسی و نخبگان جامعهء روشنفکری و سیاسی است که، بعد از سه دهه، توانستند شاهد به بار نشستن تلاش های آگاهی بخش خویش باشند. در این بین نیروهای ملی نیز نقش بزرگی را با توجه به مبارزات و تجربیات چندین دهه ای خود در برابر حکومت های استبدادی ایفا کردند. در شرایطی که بسیاری از سیاست بازهای عافیت طلب راه تمکین و سازشکاری را در پیش گرفته بودند، ملیون را با چوب تکفیر و ارتداد در سیاه چال ها به بند می کشیدند و اجازهء هر گونه تحرکی را از آنان سلب می نمودند و دیدیم که چگونه کژاندیشان، گلوی حق گوی پروانه و داریوش فروهر این دو تن از سرداران میهنی را دریدند تا به گمان باطل ندای آزادیخواهی را در گلو خفه نمایند!

اما امروز ندای آزادی خواهی نه از گلوی چند مبارز سیاسی با سابقه، بلکه از گلوی همهء فرزندان ایران زمین از خرد وکلان به آسمان برخواسته است و هیچ نیرویی را توان رویارویی با آن نیست. در بین نام های آزادیخواهانی که در روزهای اخیر در بند گرفتار آمده اند نام کوروش زعیم، از اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ایران، نیز به چشم می آید که شوربختانه در بامداد سی خرداد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و تا کنون هیچ اطلاع موثقی از حال و روزش در دست نیست.

کورش زعیم در هیاهوی پیش از انتخابات یگانه کسی بود که توانست با یک تحلیل خردمندانه و مبتنی بر واقعیات و شواهد موجود مانفیستی را برای برون رفت میهن عزیز از شرایط کنونی ارائه دهد.

او، با همهء شرایط ایجاد شده در سازمان متبوعش از سوی "انگشت شماری از ما بهتران"، همهء دغدغه خود را بر روی این نکته متمرکز نمود که راهی برای برون رفت میهن از پیشامدهای ناگوار ارائه دهد و بارها هشدار داد که "سازمان جبههء ملی ایران" نمی تواند و نباید نسبت به سرنوشت ملت و میهن بی تفاوت بوده و دست روی دست گذاشته و نظاره گر وقایع و رخدادهای کنونی باشد، بلکه باید مسئولانه وارد صحنه شده و نقش تاریخی خود را بر عهده گرفته و در راهی که ملت انتخاب نموده اند گام بردارد.

اما همین از ما بهتران این سخنان دلسوزانه کوروش زعیم را بر نتافته و چون توان همپایی با آرمان ها و مبارزات آزادیخواهانه زعیم و همفکرانش را نداشتند، از هیچ کوششی برای تخریب زعیم و یاران جوان او دریغ نورزیده و در هر فرصتی کوشش نمودند تا این تئورسین خردمند و دلسوز جبهه ملی ایران را درگیر مسائلی نمایند که هر روز بیش از دیروز از توان او بکاهد.

این واپسگرایان در داخل و خارج میهن شرایط را به گونه ای سخت می کنند که کورش زعیم در تاریخ 12 خرداد 1388 استعفای خود را بدين شرح از هیئت اجرایی جبهه ملی ایران بدین مضمون اعلام می دارد:

 

«جناب آقای ادیب برومند, رییس گرامی شورای مرکزی جبهه ملی ایران
سرور گرامی،

من به این وسیله کناره گیری خود را، از امروز، از هموندی "هیئت اجرایی" برگزیده شورای مرکزی جبهه ملی ایران اعلام می کنم. پس از سالها چالش بی نتیجه در این محفل از ما بهتران که مانند سنگ آسمانی هزار تنی روی جبهه ملی ایران نشسته و از هرگونه اقدام برای پویایی و گسترش و مردمی شدن جبهه ملی ایران جلوگیری میکند، اکنون به این نتیجه رسیده ام که در این ترکیب هیئت اجرایی، که ضمنا" مدت تصدی آنهم دو سال است به سر آمده، نه می توان به جبهه ملی ایران خدمت کرد و نه به ملت ایران.

با گرامیداشت،

کورش زعیم

رونوشت: رییس هیئت اجرایی»

 

و این همه در حالی است که شخصی به نام "علی راسخ افشار" از هم پالگی های این از ما بهتران در برون مرز در 29 اردیبهشت ناسزانامه ای سراسر توهین و هتاکی و افترا را طی مطالبی مبتنی بر وهم و گمان در وبلاگ شخص دیگری به نام "پرویز داورپناه"، از اساتید دشنام گویی و ملی نما، منتشر می نماید.

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630