بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان    |   پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/08/04.Tuesday/080409-Bijan-Mehr-Zaim-in-Danger.htm

سه شنبه 13 مرداد 1388 ـ  4 آگوست 2009

 

جان‌ کوروش زعیم و دیگر زندانیان سیاسی در خطر است

بیژن مهر
 

اخبار رسیده از زندان اوین حاکی از شکنجه و فشار روحی بر روی کوروش زعیم٬ رهبر جبهه ملی ایران و دیگر زندانیان سیاسی است. مهندس زعیم در ساعت 2 بامداد روز 31 خرداد 1388 توسط لباس شخصی ها بدون هیچ حکمی از دادگاه و یا مرجع قضایی از منزلش ربوده شد.چند روز بعد زندانیان آزاد شده از زندان اوین خبر دادند که ایشان در بند 209 و در سلول انفرادی بسر میبرد.حساسیت رژیم بر روی کورش زعیم بسیار زیاد است چرا که ایشان با گفتار و نوشته های خود بار ها ضعف مدیریت این دولت نا مشروع را بیان کرده است. سه سال پيش هم، در مهر ماه 1385 مهندس زعیم در رابطه با  2نامه به احمدی نژاد در مورد "نبود مدیریت ملی در برنامه اتمی ایران" به مدت 44 روز بازداشت و شکنجه شد. در آن سال زنده یاد دکتر ورجاوند با وجود درد شدید ناشی از شکنجه در زندان حکومت اسلامی ٬که منجر به فوت وی در سال بعد شد ٬ مجدانه پیگیر آزادی آقای زعیم بود. دادگاه مهندس زعیم چندین بار به تعویق افتاد. وکلای او آقایان دادخواه و سلطانی نیز جزو دستگیر شدگان رویداد های اخیر هستند و از سرنوشت آنان نیز خبری در دست نیست. سایت نیوسکولاریزم در 23 تير 1388 با درج نامه ای از یک زندانی آزاد شده٬ گزارش کرد که زعیم و پیمان عارف تحت شکنجه قرار دارند .هرچند که این نامه با نام مستعار ج.معترض منتشر شده بود اما با پیگیری خبرگزاری جبهه ملی ایران و با استعلام از سایت سکولاریزم نو ٬حقیقی بودن شخصیت نویسنده محرز شد .

در 6 مرداد 88، آش شکنجه در جمهوری اسلامی چنان شور شد که آشپز جلاد دستور تعطیل شکنجه گاه / کشتارگاه غیر استاندار کهریزک را صادر کرد! فرشته قاضی درباره گوانتاموی جمهوری اسلامی در "روز" می نویسد "محمد کامرانی و محسن روح الامینی دو جوانی هستند که در این بازداشتگاه به شدت شکنجه شده و بر اساس گزارش ها زیر شکنجه جان خود را از دست داده اند. هر دوی آنها به گواهی پزشک و خانواده شان آثار شکنجه بر جسم شان نمایان بوده و دچار بیماری عفونی نیز شده بودند. اما قاضی مرتضوی دادستان تهران اعلام کرده است که این دو جوان از قبل بیماری مننژیت داشته اند. این درحالیست که وزیر بهداشت شیوع بیماریهای عفونی در بازداشتگاه ها را تایید کرده است."

در 9 مرداد، به گزارش روزنامهء اعتماد، عده ای از نمایندگان مجلس تحت فشار افکار عمومی برای آگاهی از وضعیت جسمی زندانیان سیاسی به زندان اوین رفتند اما در میان ناباوری نمایندگان بخصوص سبحانی نیا نایب رئیس مجلس هیچیک از چهره های مطرح سیاسی از جمله کوروش زعیم٬ پیمان عارف٬ دادخواه٬ مومنی٬ سحرخیز٬ رمضانزاده٬ صفایی و... در زندان اوین حاضر نبودند و تنها نزدیک به 300 نفر از مردم عادی که در تظاهرات اخیر بازداشت شده اند را به نمایندگان مجلس نشان دادند. این خبر سریع به مجلس منتقل می شود تا جایی که در فراکسیون خط امام و رهبری از سوی چند نماینده روایت می شود بازداشت شدگان مذکور به اصفهان منتقل شده اند. داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون اقلیت اعلام کرد بازداشت شدگان کهریزک و اوین به اصفهان منتقل شدند و به این صورت وضعیت این زندانیان مبهم تر میشود. این در حالی است که تا کنون هیچ یک از نمایندگان زن پیگیر وضعیت شیوانظر آهاری و دیگر شیر زنان ایران ٬بازداشت شدگان دولت کودتا ٬ نشده اند .

در 10 مرداد، دادگاه نمایشی محمد علی ابطحی برگزار شد که با تمسخر ملت ایران روبرو گشت، بطوریکه جبهه مشارکت در بیانیه ای مدعی خنده مرغ پخته به این نمایش ابلهانه شد. وضعیت ظاهری و کم شدن وزن و همچنین اعترافات حجت الاسلام ابطحی نشان میدهد که ایشان تحت فشار بوده است و گفته های او از روی اجبار و در نتیجه بدون اعتبار است. مجموعه این اخبار، و بی خبری کامل از وضعیت زندانیان سیاسی، سبب نگرانی شدید ملت ایران و به ویژه خانواده های زندانیان سیاسی شده است.

حکومتی که هیچ احترامی برای حقوق بشر قائل نیست و از کمترین کرامات انسانی بی بهره است می تواند تمام اسرا را در سیاه چال های استاندارد و غیر استاندارد خود ازبین ببرد و پاسخگو به جنایات خود هم نباشد٬ چنانکه صدها مورد از این قبیل در تاریخ این نظام قرون وسطایی وجود دارد. تلاش سازمان های حقوق بشری و بین المللی برای آگاهی از وضعیت زندانیان سیاسی تا کنون بدون نتیجه بوده و اعتراضات جهانی به این بیداد و ستم کم اثر بوده است. فعالان سیاسی در داخل و خارج با تلاشی بی امان و روزمره پیگیر وضعیت زندانیان سیاسی این قهرمانان پر افتخار وطن خواهند بود و در عین حال پرونده جنایات این رژیم ضد بشری هر روز قطور تر میشود.

باش تا صبح دولتت بدمد.

 11 مرداد 1388

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630