بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان   |   آدرس اين صفحه با فيلترشکن: 

https://newsecul.ipower.com/061109-Bijan-Karamati-Zamaan-e-MirHossein

دو شنبه 5 مرداد 1388 ـ 27 جولای 2009

 

 

هشدار برای پیشگیری از انحراف بزرگ

سايت تابناک، وابسته به محسن رضائی، خبر از دعواهای پشت پرده می دهد

(همراه با اظهار نظر خوانندگان تابناک از دو اردوگاه سياسی)

 

سايت «تابناک» ـ بالاخره، پس از گذشت هفت روز از ابلاغ حکم کتبی رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور درباره برکناری مشایی، امروز این حکم، آن هم با کناره گیری مشایی و نه با لغو حکم توسط احمدی نژاد، انجام شد.

یک کارشناس مسائل سیاسی به خبرنگار "تابناک" گفت: پذیرش استعفای مشایی با توجه به متنی که آقای رئیس جمهور در جواب وی نوشته بود و تاکید بر تعارف بلند و بالا و نوع ادبیات و نگارش نامه احمدی نژاد به رهبری کاملاً نشان از بی اعتقادی احمدی نژاد به اجرای این حکم دارد.

متن كامل نامه رهبری به رئیس‏جمهور در خصوص مشایی به شرح ذیل است: «بسمه تعالی، جناب آقاي دكتر احمدي نژاد - رياست محترم جمهوري اسلامي ايران. با سلام و تحيت، انتصاب جناب آقاي اسفنديار رحيم مشايي به معاونت رييس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالي و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگي ميان علاقمندان به شماست. لازم است انتصاب مزبور ملغي و كان لم يكن اعلام گردد. سيد علي خامنه‌اي ـ 88/4/27»

اسفنديار رحيم مشايي، به دنبال انتشار نامهء رهبر معظم انقلاب، در نامه اي به احمدي نژاد كناره گيري خود را از اين مسووليت اعلام كرد. متن نامه به اين شرح است: «برادر ارجمند، جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، رياست محترم جمهوري اسلامي ايران. با سلام و دعاي توفيق. در پي صدور نامهء مقام عظماي ولايت كه شب گذشته از صدا و سيماي جمهوري اسلامي پخش شد كناره گيري خود از مسووليت معاون اول رييس جمهوري را به استحضار مي رساند. پيشتر نيز كه ملاحظه فشارها به آن جناب ـ كه به ويژه با توجه به مسووليت هاي سنگين اداره كشور ـ بر حقير بسيار دشوار بود، درخواست واگذار نکردن اين مسووليت را از حضرتعالي داشتم. در هر حال با قلبي مالامال از عشق به ايران عزيز و نظام جمهوري اسلامي، ضمن آرزوي پيروزي هاي بيشتر و بزرگتر براي ملت شريف ايران، خود را همواره سرباز دولت مردمي، عدالت جو و مهرورز جنابعالي و نظام ولايي دانسته و در مسير اسلام و انقلاب از هيچ تلاش و خدمتي دريغ نخواهم كرد».

در پی نامهء مشایی به احمدی‏نژاد، رييس جمهور در نامه‏ای خطاب به رحيم مشايي چنين تاكيد كرد: «بسم الله الرحمن الرحيم. برادر ارجمند جناب آقاي مهندس رحيم مشايي. با تقدير فراوان از بزرگواري و پذيرش مسووليت معاونت اولي كه علي رغم ميل شخصي جنابعالي و با اصرار اينجانب انجام شد مجددا تاكيد مي نمايم كه شما را انساني خود ساخته ، مومن و دلباخته حضرت ولي عصر(عج) و با تعهدي عميق و آگاهانه به خط نوراني ولايت و مباني جدي اسلامي و خدمتگزاري توانمند و صديق به ملت الهي و عزيز ايران مي شناسم .طي يك هفته اخير نيز اميدوار بودم كه با رفع برخي تبليغات منفي فشارها و جوسازي هاي بعضي رسانه ها و جريانهاي سياسي دولت بتواند از خدمات شما در جايگاه معاون اولي برخوردار بماند. با پذيرش كناره گيري شما از مسووليت مذكور مطمئن هستم همواره در خدمت ملت و انقلاب اسلامي خواهيد بود. از خداي متعالي براي حضرتعالي موفقيت و عزت روز افزون مسالت دارم."

پس از این، رييس جمهور در نامه اي به محضر مبارك رهبر معظم انقلاب از اجراي دستور ايشان مبني بر كناره گيري رحيم مشايي خبر داد. متن نامه به شرح ذیل است: «بسمه تعالي. محضر حضرت آيت الله خامنه اي دام ظله العالي، رهبر معظم انقلاب اسلامي. سلام عليكم. ضمن ارسال رونوشت نامه كناره گيري مورخه 88.5.2 جناب آقاي مهندس اسفنديار رحيم مشايي از معاونت اولي، به استحضار مي رساند كه مرقومه مورخه 88.4.27 حضرتعالي به استناد اصل 57 قانون اساسي اجرا شد. ايام عزت مستدام. محمود احمدي نژاد"

اين کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به نامهء رهبری، کناره گیری مشایی، پاسخ احمدی نژاد به مشایی و نامهء او به رهبری به خبرگزاری تابناک گفت: «همانطور که مردم شریف و معتقد به ولایت فقیه مطلع هستند، محافظه کارانی که خود را سردمداران اصولگرایی و اطاعت از ولایت فقیه را انحصاری خودشان می دانند و در انتخابات ریاست جمهوری مرتب بر این طبل کوبیدند که تنها کاندیدای مطمئن و ولایت پذیر احمدی نژاد است و با آدرس غلط دادن به مردم آن هم برای حفظ کرسی ریاست جمهوری، بی توجه به اصلح بودن و شایستگی داشتن امروز چنین مشکلی را برای کشور بوجود آورده اند که اولین قدم احمدی نژاد در تشکیل کابینه دولت دهم شروع آن است».

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: «در جنجالی که بر سر انتصاب مشایی پیش آمد، این قوم ثابت کردند که صلاحیت رهبری افکار اصولگرایی را همانطور که امروز بر همگان آشکار گردیده ندارند».

وی هشدار داد: «این قوم شرمنده ممکن است برای توجیه اعمال خود از فردا شروع به ارائه قرائت جدیدی برخلاف نظر امام (ره) از ولایت فقیه و ولایت پذیری و اطاعت از ولایت نمایند که باعث ایجاد انحراف اعتقادی در بخشی از مردم به خصوص جوانان را فراهم سازد».

این کارشناس سیاسی افزود: «به آنها و رسانه‏هایشان هشدار می‏دهیم و درخواست می کنیم که مبادا آنچنان که افکار سیاسی و انتخاباتی مردم را به بازی گرفتید، اعتقادات آنها را در توجیه اعمال غیرقابل قبول خود هدف بگیرید و بدعت و انحراف دیگری را پایه‏گذاری کنید.»

وی در پایان خاطر نشان کرد: «از دلسوزان واقعی و اصولگرایان ناب و علما و دانشمندان اسلام شناس و ولایت ‏فقیه شناس عاجزانه تقاضا کنیم که با تلاشی مضاعف یک بار دیگر مبانی اعتقادی ولایت فقیه را آنچنان که امام و رهبری انقلاب بارها برای افکار عمومی مطرح کرده‏اند، بازگو کنند و ضمن بستن راه بر ایجاد این انحراف مدعیان دروغین ذوب شده در ولایت را به مردم بشناسانند».

 

نظر برخی از نظرات بینندگان سايت تابناک:

*       يك كارشناس؟ كدوم كارشناس؟

*       بنظر می رسید این «کارشناس بی نام» از برادران اصلاح طلب باشد و بدلیل غرض ورزی و جانبداری بهتر است اظهار فضل نکند .

*       واقعاً باید به حال مظلومیت رهبری گریست !

*       من مشکلی در این نامه ها نمی بینم. برای من سئوال خیلی بزرگی بوجود آمده: چطور با وجود بیانیه های متعدد توسط موسوی که در این سایت هم به آنها (جهت اطلاع رسانی تجمعات خیابانی!) استناد می شد ...شما و آقای محسن رضایی جرأت هیچ گونه اظهار نظری نداشتید، و با وجود مخالفت کاملاً اشکار خاتمی، موسوی و رفسنجانی با اظهارات رهبری، باز هم طوری مطالبتان رو در این سایت درج میکنید که انگار اتفاقی از طرف آنها نیفتاده. و با وجود ولایت پذیر بودن احمدی نژاد به تک تک املا و وزن کلمات او با دقت خیلی بالا نگاه می کنید؟ به کوری چشم دشمنان ولایت، احمدی نژاد سرباز خط رهبری است. لعن و نفرین خدا بر سه مفسدین؛ بر خوارج زمان!

*       آقای احمدی نژاد بصراحت اعلام کرده است برحسب ماده قانونی این کار را کرده است و نه بر حسب دستور ولایی . جای بسی تعجب و تاسف است.

*       آقای احمدی نژاد رو سیاهمان کرد! متأسفم ...

*       خود رهبر گفت نظر رییس جمهور به من نزدیکتر است. امروز هم در دیدار با قرآنیون گفتند که نباید به خاطر یک حطا یکی را برای همیشه راند. منظورش مشایی بود. حالا چه جوری تفسیر می کنید، بماند! حداقل شما دیگر روند سایت الف را جلو نروید. خوانندگان باهوشند و می فهمند همين چند روز دیگر در تحلیف خواهید دید رهبری چگونه دفاع از رییس جمهور می کند.

*       بلحاظ قواعد، پی نوشت احمدی نژاد در ارتباط با استعفای اقای مشایی و ارسال رونوشت نامه به رهبری حاکی از بی ادبی و گستاخی رییس جمهور نسبت به رهبری و سایر علما و دیگر معترضان است. ایشان لیاقت رییس جمهور بودن را از دست دادند.

*       نامهء احمدی نزاد به رهبری بسیار سبک و معنادار است . ادبیات یک رییس جمهور باید بسیار بالاتر از این باشد.

*       از هول حلیم نمیدانم به کدام دیگ چشم دوخته اید .تا حالا که می گفتید تقلب شده حالا می گویید با افکار مردم بازی شده؟ !علامت نفاق چیست؟

*       قوم شرمنده شمایید که تمام طرفدارانتان کلهم 800 هزار نفر هم نمی شوند. بیخود خود را کاسه داغتر از آش نشان ندهید.

*       مرگ بر منافق (تابناک). خیلی بی شرف هستید. لعنت به شما. انشالله به حق این شب عزیز. میلاد امام حسین ریشهء همهء شما خشکانده بشه که منافق صفت هستید .

*       رهبر معظم فرمودند بحث هاي تخريبي را پايان دهيد. پيام رهبر و مقتدايمان حجت و فريضه ايست كه عدول از آن بي جواب نخواهد ماند و متخلفين از اين امر توسط ملت و مخلصان نظام مجازات خواند شد.

*       این «کارشناس مسائل سیاسی» خیلی اشتباه فکر کردند که احتمالاً جریان اصولگرایی را افرادی به مانند حاج محسن رضایی پرچمداری و مشخص می کنند. زنده باد دکتر محمود احمدی نژاد.

*       اين هم مانند چرت و پرت هاي ديگه اي است كه مي نويسيد.

*       بازم احمدی نژاد بعد هفت روز گوش كرد؛ شما چي كه هنوزم بعد از گذشت 30 سال از انقلاب حرف گوش نميديد؟ شما كي انشالله گوش مي كنيد؟

*       اگر کسی واقعا" ولائی باشد به قانون اساسی استناد نمیکند. یعنی اگر در قانون اساسی نبود اجرا نمی شد؟

*       خیلی جالبه که آقای احمدی نژاد خطاب به رهبر معظم انقلاب به اصل قانونی اشاره دارند نه به فصل الخطاب بودن رهبر.

*       الحمد لله نمردیم و معنی ولایت پذیری را هم فهمیدیم. کاش آقایان کروبی و خاتمی هم کمی یاد می گرفتند.

*       متاسفانه اصولگرایان بیشتر از آنکه بدنبال یافتن شخصی اصلح باشند فقط با هدف ماندن در قدرت آقای احمدی نژاد را پشتیبانی کردند. زیرا فکر می کردند با معرفی شخصی دیگر از دایره قدرت خارج می شوند.

*       نویسندهء عزیز و کارشناس محترم! این جور شعار ندید و نصیحت به ولایت پذیری نکنید لطفاً. اون دنیا شما باید جواب نیت و درون خودتون رو به خدا بدید، پس ظاهر ولایت پذیری از خودتون بروز ندید.... حداقل یک کم مرد باشید .

*       درود بر احمدی نژاد مرگ بر کارشناسان منافق و نوکر هاشمی.

*       این خبر خلاف نظر رهبریه. ایشون فرمودند :«قضاياي چند روز اخير نبايد وسيله‌اي براي ايجاد اختلاف و شكاف شود». اونوقت شما بدتر به اون دامن می زنید؟ و بدتر اینکه فکر می کنید دلسوزید. شرم آوره!

*       تابناک جون! تند مینویسی! شیطون شدی! چه عجب بعد اینهمه دست به عصا رفتن از شما ها هم یه چیزی در اومد.

*       لطفاً به ادبیات متفاوت دو نامهء آقای احمدی نژاد به آقای مشایی و به رهبر معظم توجه کنید و ببینید که یک سری از حرف ها فقط تا بعد از انتخاب شدن اعتبار دارند!

*       اگردلتان می سوزد چرا به نامهء سرگشاده بدون سلام آقای هاشمی به رهبری خرده نگرفتید؟ منافقانه برخوردکردن عاقبت خوبی ندارد.

*       واقعاً که جواب آقای احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب بی ادبانه بود و مارا در بهت بیشتر فرو برد.

*       با سلام. من خودم اصلاح طلب هستم و کاملاً اطمینان دارم که جناب آقای احمدی نژاد و اطرافیان تندرو ایشان اصولگرا نیستند چون به من اثبات شده که اصولگرا دارای منطقی قابل احترام هستند ولی این قوم اصلاً منطقی ندارند که قابل بررسی باشند، آقای محسن رضایی خود نمونه کاملی از اصولگرا هستند که اصلاً قابل قیاس با آقای احمدی نژاد و اطرافیاش نیستند.

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=57052

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630