بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

تير 1388    - جولای 2009

پيوند به اين صفحه با فيلتر شکن: 

https://newsecul.ipower.com/2009/07/20.Monday/072209-Hamid-Reza-Rahimi-Maktubat.htm

هویت ایرانی از ديد برادران

مراتب توجه و ارادت حضرات آیات عظام و حجج اسلام، توابع نسبی و سببی آنان، کثرالله امثالهم، به ایران و هویت ایرانی، روشنتر از آن است که فدوی لازم بداند که پیرامون آن داد سخن بدهد. گشت و گذاری کوتاه، از تشریف فرمائی ِ اسلام عزیز به وطن سابق تا کنون، شمار قابل اعتنائی از اینگونه التفات ها رابه آسانی بدست می دهد.

مثلاً، مقام معظم رهبری، که اخيراً تقوا را با قوی شدن عوضی گرفته اند، از تخت جمشید، که رشک جهان است، به عنوان مشتی خرابه یاد می کنند و فرزند معنوی حضرت امام (ل)، آیت الله مطهری (ل.ل.) نيز قبلاً طی مهملات داهيانه ای تعارف را بکلی کنار گذاشته  و حق ملت را، آن هم هشت سال پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی!، چنین کف دستش گذاشته که:

«چهارشنبهء آخر سال شمسی می شود؛ بسیاری از خانواده ها، که باید بگوئیم خانوادهء احمق ها،  دِ یالله!.. آتش و هیزمی روشن می کنند بعد آدم های سُر و مر و گنده، با هیکل های چنین و چنان، [از روی آتش می پرند و می گويند] ای آتش! زردی من از تو ـ سرخی تو از من! و این چقدر حماقت است.... قرآن می گوید اگر هم پدران گذشته تان چنین می کردند شما وقتی می بینید یک کار احمقانه است و دلیل خریت پدران شماست رویش را بپوشانید؛ چرا این سند حماقت را هی سال به سال تجدید می کنید؟»(1)

در باب شاهنامه و فردوسی نیز می فرماید :

«فردوسی مردی زیانکار بود و زنده کردن لغات فارسی باستانی برگشت از تعالیم قرآن است... اين همه سر و صدا برای عظمت فردوسی، جشنواره و هزاره و ساختن مقبره و دعوت خارجیان از تمام کشورها برای احیاء شاهنامه و تجلیل و تکریم از این مرد خاسر زبان بریدهء تهیدست برای چیست؟ برای آن است که در برابر لغت قرآن و زبان عرب، که زبان اسلام و زبان رسول الله است، سی سال عمر خود

را به عشق دینارهای سلطان محمود غزنوی به باد داده و شاهنامهء افسانه ای را فراهم آورده است». (2)

فدوی در آن ایام اين حضرت نوجوانی گیج بیش نبوده است؛ لکن در تأملات بعدی خود نیز ندید که یکی از فرزندان کورش، یا یکی ازاهالی مرز پر گهر، پاسخ اهانت های آشکار و یاوه سرائی های آن شیخنای بی آزرم را داده باشد.

اما، آنچه که امروز فدوی را ناگزیر به ذکر این مصیبت کرد، تیتر خبر میمنت اثری بود که در خبرگزاری وابستهء مهر منتشره در دارالخرافه به این شرح دید که :«منظومهء "علی‌نامه" با مقدمهء شفیعی کدکنی تیرماه منتشر می‌شود».

همان منبع در توضیح خبر می افزاید که« :منظومه "علی‌نامه" سرودهء شاعری گمنام با تخلص "ربیع" که آن را در اعتراض به "شاهنامه" فردوسی سروده است!»

می بينيد که مطلب دنبالهء فرمایشات آیت الله مطهری است که لابد باید بدلائلی در این زمان پیگیری شود. والا چه لزومی دارد که اثری از شاعری گمنام، که چون او بسیاران بوده اند، توسط  یکی از  «اساتید گرانقدر روزگار ما!» مطرح شود؟

خبرگزاری مذکور، در ادامه، چرائی انتشار این اثر گمنام و خارج از رده را بشرح زیر باز می کند : «زمانی که شاهنامه سروده شد عده‌ای از شعرای همعصر فردوسی زبان به اعتراض گشودند

 و به گونه‌ای با متهم کردن فردوسی به پول پرستی معتقد بودند وی شاهنامه را با هدف دریافت صله

از سلطان محمود غزنوی سروده است. "ربیع" نیز در ابتدای منظومهء علی نامه، با اشاره به انگیزه‌اش

از سرون آن آورده است: "وقتی که پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) با دلاوری در جنگ های صدر اسلام

حماسه آفریدند بهتر بود فردوسی شاهنامه را دربارهء جنگ های این دو شخصیت بزرگ اسلام می‌سرود نه دربارهء رستم و سهراب که افسانه هستند!»

تو خود حدیث مفصل بخوان از این "مهمل". خوشبختانه، "شاهنامه"، افزون بر یک اثر ملی، یک اثر جهانی نيز هست و بناگزیر از دسترس گزند برادران دور!  خود استاد فردوسی نيز فرموده که :

پی افکندم از نظم کاخی بلند

که از  باد  وباران نیابد گزند

حالا، در برابر باد و باران، اين برادران زپرتی که جای خود دارند .

هم او، در داستان یازده رخ نيز افزود :

مرا مرگ بهتر از این زندگی

که سالار باشم کنم  بندگی***

فدوی رجاء واثق دارد که استاد  گرامی شفیعی کدکنی نيز از برکه ای که در آن پریده است، خشک بیرون بیاید .و باز بقول همان بزرگوار :

دهان گر بماند ز خوردن تهی

از آن به که نا ساز خوانی نهی (3)

آمین یا رب العالمین

نهم جون المقعر سنه ی ۲۰۰۹ ترسائی

کتبة الفقیر ـ فدوی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* مستخرج از نوار سخنرانی ۱۳۴۹

 **پایگاه علوم ومعارف اسلام ـ قسمت هائی از کتاب نورملکوت قرآن ـج ۴  ـ قسمت ۶ /  سفر به ملکوت قرآن ـ ج۴ ـ قسمت ششم

  *** آفرین فردوسی ـ دکتر محجوب ص ۲۲۵ 

**** همانجا ۱۹۸

 

پای درد دل مردم  دارالخُرافه

اشاره: اين پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است. پاسخ ها اما از فدوی است.

«ما با عقل و شعور، جان خود را هميشه و همه جا فداي ولايت فقيه قرار مي دهيم. منتظر هستيم تا فقط آقا دستور دهند تا جانمان را فدايشان كنيم». (محمدرضا مجتبايي)

فدوی ـ خدمت شان رسیدیم، مشغول خواندن نماز وحشت بودند ؛ مراتب توسط فدوی بعرض رسید . فرمودند الآن وقتش است برادر محمد (ص) رضا (ع) مجتبا (ع) ئی . بشتابید که فی التأخیر آفات !

 

«حوادث اخير و برملاشدن چهرهء نفاق منافقان جديد اگرچه براي نظام و مردم هزينه اي را دربر داشت ولي از سوي ديگر نشان از پويايي و زنده بودن انقلاب دارد. هميشه در مقابل ريزش ها رويش ها نيز وجود دارد كه در آينده شاهد آنها خواهيم بود مشروط بر اينكه همه دلسوزان نظام و انقلاب در صحنه باشند و از ارزش ها پاسداري نمايند. دعاي خير امام زمان(عج) شامل حال همه ما باشد. انشاءالله» (محمودي)

فدوی ـ مراتب بعرض آقا امام غایب ( عج) رسید ؛ فرمودند که ایشان خودشان از دست برادران در چاه کذائی پناه گرفته اند و از ایشان عجالتاً توقعی نداشته باشید برادر محمودی.

 

«درج عكس حملهء ناجوانمردانه عده اي آشوبگر به يك برادر بسيجي و حمايت يك خانم شهروند از او در صفحهء اول روزنامه كيهان هر فرد داراي وجدان را تحت تاثير قرار مي دهد. اگر چنانچه اراذل قاطعانه ادب شوند و به سزاي اعمال ننگين خود برسند هرگز جسارت چنين جنايتي را پيدا نمي كنند». (محمدرضا محمودي از تهران)

فدوی ـ با این ترتیب هیچ استبعادی ندارد که حضرت امام (ل)، آن جملهء معروف که فرمود: "ایکاش من هم یک بسیجی بودم " را پس بگیرند ! علی ایحال صحنه ای را که گزارش کرده اید حاکی از علاقه ای ست که مردم به برادران بسیجی خود دارند، برادر محمد (ص) رضا (ع) محمودی!

 

«در انتخابات دهم رياست جمهوري ملت ايران با بسيج چهل ميليوني پاي صندوق هاي راي هيبت ديگري از انقلاب اسلامي را به منصهء ظهور گذاشته و در كنار آن برنامهء 20 سالهء آمريكا جهت براندازي از درون كه توسط عوامل خودفروخته و منافق ترتيب داده بود را برهم ريخت و يكبار ديگر به جهانيان اعلام نمود كه «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند» و آقاي اوباما بايد در طول مدت رياست جمهوري اش تلاش نمايد تا اذهان ملت ايران را از اين گستاخي بوجود آورده پاك نمايد و بدتر از آن دولت خبيث انگليس كه سفارت و امكانات خود را در اختيار شيطان بزرگ قرار داده بايد تاوان سختي پس دهد». (محمودي)

فدوی ـ برادر محمودی! باور بفرمائید فدوی با آنکه که از متخصصین برجستهء ایجاد پیوند بین "گودرز" و "شقایق" است ، از فرمایشات شما سر در نمی آورد؛ موضوع را قرقره کرده دوباره تماس بگيرید بلکه مطلب دستگیرمان شود، برادر محمودی!

 

«به آقاي محمدرضا شجريان بفرماييد كه هنر بايد موجب وصل شود، نه فصل. اگر ايشان از شنيدن صداي خود در صدا و سيما شرمنده هستند، بهتر است كه فقط براي آمريكايي ها و اروپايي ها بخوانند». (يك هموطن)

فدوی ـ عین فرمایش شما بقول عوام forward شد . ایشان ترجیح دادند که در کلاس های زبان خارجی ثبت نام کنند، برادر هموطن.

 

«خواهش می کنم بنویسید درختان منطقهء 6 شهرداری از بی آبی در حال خشک شدن است». (یک شهروند)

فدوی ـ بعرض رسيد. بقول عوام وسط  meeting بودند  و در باز دم فرمودند :خودش خشک ميشه می افته !

 

«رئیس جمهور قبلاً مصوبه ای مبنی بر این که جانبازان زیر 70 درصد می توانند ماشین وارد کنند، داده بود .  اما به تازگی این مصوبه لغو شده است. این تصمیم به جانبازان لطمه زیادی زده است. از دولت محترم تقاضای تجدیدنظر می شود.» (جانباز کچویی)

فدوی ـ اين دومين پيامی است که  فدوی از  برادران ِجانباز در اين رابطه ملاحظه می کند ؛ لکن بقول عوام  confuse  شده و نمی داند که اين برادران جان بازند يا ماشين باز !

 

«در 15 کیلومتری شهرستان نورآباد لرستان، روستایی به نام بگوردی وجود دارد که سال هاست یک کیلومتر از جاده آن خاکی است. همچنین در این روستا مدرسه همچنان به صورت کانکس است. ضمناً این روستا مسجد هم ندارد.» (محمودی از روستای بگوردی)

فدوی ـ  آن سومی را برای جوری جنس آورديد برادر محمودی؟! بهر حال، مراتب توسط فدوی بعرض رسيد، بسيار ناراحت و خشمگين شدند و فرمودند ک فقره ی اول و دوم اهميتی ندارد لکن  در مورد احداث يک باب مسجد دو نبش دستور عاجل صادر فرمودند .

 

«حدود 7 ماه پیش یک دستگاه خودروی پراید خریدم که دچار مشکلات فنی بسیاری شده است. تاکنون به بیش از 10 مرکز و نمایندگی های سایپا مراجعه کرده ام اما فاقد قطعهء مورد نیاز هستند از مدیران این شرکت تقاضا می شود که این مشکل را حل کنند». (داوود جعفری از تهران)

فدوی ـ اين به شرکت مربوط نمی شود برادر جعفری. درخواستتان را، اگر زحمت نيست، به حضور برادران دانشمندمان که چندی پيش موشک سجيل دو  را  بعون الله در سمنان هوا کردند، ارسال فرماييد. و من الله التوفيق

 

«بنده برادر شهید هستم. علی رغم داشتن خانواده، اما یک سال است که بیکار هستم، زیرا مدرک تحصیلی ام زیر دیپلم است. چرا بنیاد شهید نسبت به وضعیت خانواده شهدا توجه نمی کند؟» (سعید عادلی نژاد)

فدوی ـ به عرض رسيد ؛ دستور فرمودند که در  روز تولد يکی از معصومين، ضوان الله عليهم اجمعين، در بيمارستان يکی ديگر از خاندان اهل بيت عصمت و طهارت، صلوات الله عليهم اجمعين، بعنوان  پزشک بکار مشغول شويد. شيرينی فدوی فراموش نشود !

 

«از مسئولان آموزش و پرورش تقاضا مي شود كه قانون جايگزيني فرزند به جاي پدر بازنشسته اجرا شود. اين روش مي تواند به كاهش رقم بيكاري كمك كند.» (يك هموطن از خراسان شمالي)

فدوی ـ  مشغوليم، برادر هموطن، مشغولیم؛ قدری دندان اگر هنوز دارید روی جگر بگذاریدانشاءالله با مقام معظم رهبری و آقا مجتبی آغاز می کنیم؛ بقول عام  

Don't worry, be happy!

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630