بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان   |   پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/07/10.Friday/071009-Hambastegi-18Tir.htm

19 تير 1388 ـ 10 جولای 2009

 

سپاس از مردم

دبیر خانهء همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران

مردم ایران از 22 خرداد تا کنون، یعنی حدود یک ماه، از خود رشد فکری شگفت انگیزی نشان دادند. آن ها برای اولین بار به نظر نهادهای حکومتی  بی توجهی کرده و نتیجهء اعلام شده از سوی شورای نگهبان را نپذیرفتند. آن ها به خیابان ها ریخته و از انفعال خارج شدند. این مبارزه به صورت خودجوش صورت گرفت. آن ها حتا دست به راهپیمایی ملیونی زدند. در این راهپیمایی های ملیونی، اما مسالمت آمیز، شعور سیاسی خود را به نمایش گذاشتند. تا آن جا که به مردم مربوط بود حتا خون از دماغ کسی نیامد.

با وجود این که رهبر جمهوری اسلامی، که اینک اصلاح طلب ها بر این باور هستند که به دلیل تقلب در انتخابات و حذف جمهوریت رژیم به رهبر دولت کودتایی تبدیل شده است، مردم را به سرکوب شدید تهدید کرد، اما مردم دست به نافرمانی مدنی زده و به مقاومتی پرداختند که «شنبهء سیاه» حاصل مقاومت مدنی و مسالمت امیز مردم، از یک سو، و سرکوب عریان حکومت، از دیگر سو بود. بنابر این، مقاومت مدنی یا نافرمانی مردم ، هر دو روی یک سکه اند که از سوی مردمی گزینش شده که تا پیش از این صرفاً تماشگر داوری ها و نظرات رهبر یا شورای نگهبان و سایر نهاد های حکومتی بودند.

به هر دلیل، مردم صلاح نمی دیدند دست به اعتراض بزنند. اما در شرایط فعلی، مردم این تصمیم را گرفته و به آن عمل کرده اند. مبارزات مسالمت آمیز از طریق تظاهرات خیابانی و شعار های شبانه یا از طریق اینترنت ادامه یافت تا به دنیا نشان بدهند که این حکومت نمایندهء مردم ایران نیست و ایرانیان خواهان صلح و دموکراسی هستند.

امروز، هجدهم تیر ماه، روزی بود که مردم به دعوت اپوزسیون به خیابان ها ریختند تا بار دیگر ایران تیتر یک بسیاری از خبرگزاری های مهم باشد و جنبش آزادی خواهی زنده بماند. امروز خیابان های تهران میدان مانور نیرو های گوناگون از امنیتی، لباس شخصی، انتظامی، نظامی و شبه نظامی بود. این مانور برای مقابله با مردمی بود که مسالمت آمیز و با دست خالی به خیابان ها آمده بودند

تظاهرات امروز به خوبی نشانگر این است که در ایران بسیاری از معادلات برهم ریخته و مردم ناراضی از سرکوب واهمه ای ندارند. به راستی که باید از این مردم شجاع و خردمند سپاسگزار بود. مردم راه اعتراض و مقاومت را یاد گرفته اند. حکومت اما هنوز، به شیوه ی پیش، بر این گمان است که می تواند با سرکوب و بگیر و ببند، مردم را به خانه ها برگرداند. به راستی این گمانی باطل است و حکومت باید بداند که شرایط متفاوت است و مردم تصمیم گرفته اند سرنوشت خود را تغییر بدهند. حکومت به صورت افراطی از خشونت عریان برای سرکوب مردم استفاده می کند. و این خشونت عریان را تا مرز توحش ادامه داده است. باید به این لحاظ به حکومت گران هشدار داد. زیرا جامعه را بیش از پیش به دام خشونت می کشاند.

همچنین باید از ایرانیان برون مرز سپاسگزار بود که با همبستگی بی نظیر خود ،از هم میهنان درون مرز پشتیبانی کرده اند. اگر این همبستگی و پشتیبانی ادامه یابد به طور قطع در مبارزات درون مرز تاثیر خواهد داشت. این مبارزه ادامه دارد.

۱۸ تیر ماه/۱۳۸۸/خورشیدی

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630