بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان   |   پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/07/08.Wednesday/070809-Sartip-Abdollah-Araghi-Sarkub.htm

تير   1388 ـ جولای  2009 

 

در اغتشاشات اخير تهران فقط سی درصد توان بسيج به کار گرفته شد

سردار سرتيپ عبدالله عراقي، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ

به گزارش خبرنگار دفاعي ايرنا، سردار سرتيپ عبدالله عراقي روز يکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با وجود اين که نظام از روز اول مي توانست بسيار مقتدرانه با اغتشاشات برخورد کند، اما کرامت به خرج داد و اغتشاشگران را دستگير نکرد.

وي با تاکيد بر اين که مردم خود را از اغتشاشاگران جدا کرده و نظام نيز به دنبال دستگيري بانيان و مسببان اصلي اين اغتشاشات است، اظهار داشت: حضور افراد مختلف در راهپيمايي‌ها و دعوت گروه‌هايي که خواهان براندازي بودند، غيرقانوني بود به شکلي که فقط در حد تذکر با آنها تا چند روز اول برخورد شد.

عراقي با برشمردن حوادث از روز 2 خرداد و اجتماع و جشني که در سالن 12  هزار نفري آزادي برگزار شد، تصريح کرد: پايهء اغتشاشات از روز 2 خرداد ماه بود که 12 هزار نفر را آشوبگران در مجموعه 12 هزار نفري آزادي جمع کردند اما نظام بر اساس کرامتي که داشت به آنها اجازه داد و برخوردي نکرد که البته بعد از آن شروع خيابان گردي ها اتفاق افتاد به شکلي که از 16 تا 20  خرداد خيابان گردي هاي عظيمي شروع شد و تمام ميادين اصلي شهر پر شد و متقابلاً سران آشوب با اين عمل مي خواستند مردم را در برابر هم قرار دهند.

وي ادامه داد: در روز 21 و 22 خرداد بر اساس ممنوعيت تبليغات هيچ حرکت خاصي روي نداد و شهر در آرامش بود اما از ساعت 2 بعدازظهر روز 22 خرداد اين افراد مي خواستند جلوي فرمانداري و وزارت کشور تجمعي را براي اعلام پيروزي خود ترتيب دهند.

سردار عراقي افزود: با اعلام نتايج و بعد از انتخابات و محرز شدن شکست عوامل آشوب در آن اجتماعات به شکل گسترده تري انجام شد به شکلي که روز 25 خرداد اجتماع بسيار عظيمي از مردم و عوامل اغتشاش از ميدان انقلاب تا آزادي راهپيمايي کردند که بر اساس تذکرات قبلي اين راهپيمايي نيز غيرقانوني بود اما نظام باز از خود سعه صدر نشان داد و به آنها فقط تذکر داد.

وي با اشاره به وظيفه سپاه پاسداران و زير مجموعه آن در قانون اساسي براي حفاظت از انقلاب و دستاوردهاي آن تاکيد کرد: بر اين اساس، سپاه بخشي از نيروها و توانمندي هاي خود را در بعد نظامي آموزش داده و در عرصه هاي مختلف به کار گرفته است به شکلي که در طول تاريخ انقلاب بسياري از غائله ها مانند کردستان، خوزستان و سيستان و بلوچستان به وسيله همين بخش نظامي از بين رفته است.

سردار عراقي با اشاره به مصوبه شوراي عالي امنيت ملي مبني بر حضور سپاه و بسيج براي جلوگيري از تهديد نظام جمهوري اسلامي که به تصويب رهبر معظم انقلاب نيز رسيده است، تاکيد کرد: در غائله 18 تير 78 که به دست بسيجياني که از متن جامعه بودند، غائله ختم شد و در غائله 30 خرداد 88 نيز سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ که بازوي اجرايي اين نيرو در شهر تهران است با کمک نيروي انتظامي و فرماندهي آن در تهران وارد شد و بر اساس تقسيم کار صورت گرفته از ساعت 2 و 30 بعد از ظهر روز شنبه در تهران مستقر گرديد.

وي افزود: از ساعت 3 و 30 بعدازظهر همان روز تجمعات غيرقانوني شکل گرفت اما سپاه مردم را دعوت به آرامش کرد و صف اغتشاشگران را از افراد عادي جدا نمود، اما با توجه به حجم بسيار بالاي از مردم که به خيابان ها آمده بودند، اين کار زمان بسياري برد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: بعد از پراکنده شدن مردم به وسيله اخطارهايي که از طرف سپاه و بسيجيان گرفتند، عده قليلي در خيابان ها آماده براي اغتشاش شده بودند اما سپاه و بسيج در مرحله اول با آنها برخورد نکرد، افراد شروع به شکستن شيشه هاي مغازه ها، حمله به مردم، مزاحمت نواميس و پرتاب سنگ کردند.

وي تصريح کرد: با توجه به اطلاعاتي که وجود دارد، گروهي از قبل از سنگ هايي را داخل زنبيل ها در سطل هاي زباله شهرداري پنهان کرده بودند و خود را براي اغتشاشات آماده کرده بودند. به شکلي که حتي از پشت بام ها، آب جوش، اسيد، آجر و حتي از برخي از ساختمان ها تير به سمت بسيجيان شليک مي شد.

وي از خط نفاق، ضد انقلاب، پژاک و سلطنت طلب ها به عنوان عوامل اغتشاش ها نام برد و ادامه داد: تا زماني که اين افراد و آشوبگران شروع به ضرب و شتم مردم نکردند و به پايگاه هاي بسيج حمله ور نشدند، نيروهاي اين سپاه وارد معرکه نشدند اما زماني که اين افراد به حوزه 117 پايگاه تهران بزرگ حمله کردند، 3 و نيم ساعت درگيري وجود داشت.

وي کشته شدن مادر و دختر در اين حوادث را بر عهده بسيج ندانست و تصريح کرد: براساس تشخيص پزشکي قانوني و دادستاني، تير از طرف ديگري شليک شده که مسئولان به دنبال شناسايي ضاربين مي باشند.

وي با بيان اينکه سپاه بعد از اين جريانات خود را موظف به مقابله با اغتشاشگران دانست، اظهار داشت: بچه بسيجي هايي که از نسل باکري ها، خرازي ها و زين الدين ها بودند هرگز اجازه نمي دهند که آشوبگران هر کاري که دوست دارند در اين کشور انجام دهند و اگر کسي فکر مي کند حقي از او پايمال شده، نظام قانون دارد و بايد از طرق قانوني پيگيري مطالبات خود باشد.

وي همچنين با اشاره به جرياناتي که در 30 خرداد اتفاق افتاد ادامه داد: تا ساعت 9 و 30 شب در 30 خرداد و با توجه به گستردگي بالاي اغتشاشات که در تاريخ نظام بي سابقه بوده است، سپاه تهران بزرگ 600 نفر مجروح که از ناحيه سر، پا و دست مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، داشت و 8 شهيد نيز به انقلاب اسلامي تقديم شدند.

وي با ابراز تاسف از اين که بعضي از اغتشاشگران حتي مجروحان را از آمبولانس پياده کردند و او را شهيد نمودند، گفت: در روز 31 خرداد نيروهاي بسيج تهران بزرگ در همه ميادين و مقرها مستقر شدند، اما هيچ حادثه اي و برخوردي در اين روز روي نداد، بعد از آن روز نيز آشوبگران مي خواستند در مياديني مانند بهارستان تجمع کنند و همچنين زنجيره انساني تشکيل دهند که موفق نشدند.

وي با تاکيد بر اين که فتنه اي عظيم با کمترين خسارت و کمترين تلفات خاتمه يافت، گفت: بعضي از افراد به نام بسيج در ميادين و خيابان ها با مردم برخورد کردند که ما هرگز آنها را قبول نداريم و تاييد نمي کنيم زيرا بسيج نام دارد، فرمانده دارد و حتي به آنها کاور پوشانديم تا از نيروهايي که خودسر عمل مي کنند و براي نظام شناخته شده مي باشند، تفاوت ايجاد شود.

وي با تاکيد بر اين که اين افراد خودسر مي خواستند تصفيه حساب قومي و خانوادگي با برخوردهاي خود انجام دهند گفت: اگر کساني در جامعه فکر مي کنند که بسيجيان با آنها برخورد شديد کرده و بي گناه مي باشند اين نيرو داراي کميسيوني است که افراد شاکي مي توانند به آنجا مراجعه کرده و احقاق حق نمايند.

عراقي گروه هاي خودسر را "از همه جا" عنوان کرد و گفت: بعضي از اين افراد از شرق تهران و بعضي ديگر از خارج تهران وارد شده بودند که اسامي اين افراد و فيلم و عکس آنها موجود مي باشد.

وي دستگيرهاي صورت گرفته در اغتشاشات اخير را بيش از هزار نفر عنوان کرد و گفت: عمدتا افراد آنها آزاد شدند و صد نفر از آنها که در اغتشاشات گذشته نيز مانند همدان حضور داشتند، تحويل مقامات گرديده اند که اين افراد مي خواستند کل نظام را به چالش بکشند.

وي مردم را از اغتشاشگران جدا دانست و گفت: در حال حاضر نيز افرادي هستند که به صورت زيرزميني و پوشيده به دنبال ايجاد اغتشاش مي باشند که بايد اين افراد نيز دستگير شده و به مجازات برسند.

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630