بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان   |   پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/06/25.Thursday/062509-Hamidreza-Khadem-Iran-today.htm

تير   1388 ـ جون  2009 

 

آتشی که گلستان خواهد شد؟

حمیدرضا خادم

امروز ایران عزیزمان سراسر آتش و خون است و کاربدستان و حاکمان تکیه زده بر اریکه قدرت، به مراتب خشن تر از تاجداران پیشین و هم راستا با دیکتاتورهای مطرح جهان، بدون اندک توجهی به اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز و خواسته های قانونی، منطقی و بحق ملت بزرگ ایران، با خشونتی عریان و بی حد و حصر، سلاح و دشنه به سوی مردم می کشند و یک به یک فعالان سیاسی، حقوق بشری و جنبش های مدنی را به بند می کشند و، هراسان تر از پیش، بر آنند تا آتش حق طلبی شعله ور شدهء ملت، که سال ها در زیر خاکستر بی عدالتی، ظلم و خفقان پنهان بوده است را خاموش گردانند.

در این روزها شاهدیم عوامل خشونت که مامورین و مزدوران حاکمیت فاشیستی سرشار از پول نفت و بیت المال هستند، بی آنکه بیاندیشند و یا بر چهرهء معترضین و مردم بنگرند و بر حقانیت و خواسته های آنان اندک تعقلی نمایند، چنان بی رحمانه تازیانه و گلوله می زنند و ملت ایران را آماج حملات فروانسانی قرار می دهند که گویی سال ها واژهء دشمن که از زبان مقامات ارشد نظام، خصوصاً رهبری آن در بوق و کرنا می شد همین مردم حق طلب ایران هستند.

نوع برخورد ها و سطح خشونت جاری در شهرهای ایران به حدی است که حتی تمامی تصاویر و گزارشاتی که عموماً توسط همین مردم، در یک خلاء رسانه ای تهیه و منتشر می گردد، هرگز نتوانسته و نمی تواند ابعاد اسفبار و خونین آنرا به جهانیان نمایش دهد. این نوع برخوردها در این سطح نشان می دهد که برقدرت نشستگان این بار عمق خطر و شدت آنرا احساس کرده اند و تمامی این عکس العمل های عجولانه، خشمگینانه، و نابخردانه، ناشی از هراسی است که از توان خود و خروش ملت در دل دارند تا مبادا روزگاری اعمال ننگین، جنایتکارانه و کشتارهایی را که خود بر بام ها، در زندان ها و در ملاء عام انجام داده اند، اینبار بخود ببینند و اموال و سرمایه هایی را که از ملت به تاراج برده اند از آنان ستانده شود، غافل از اینکه هرگز ملت ایران به دنبال انتقام جویی، عقده گشایی و کینه ورزی نیست و مطالباتش دمکراسی، آزادی، رفاه، امنیت و رعایت حقوق شهروندی را طلب می کند.

همگان از حال و هوای سه دههء اخیر ایران مطلعیم و گرفتاری ها، دشواری ها، فقر، فساد، بی کاری، تورم، جامعهء افسرده، خودکشی، طلاق، اقتصاد ناکارآمد، دیپلماسی شکست خورده، خفقان، استبداد، تبعیض و ... که در این چهار سال تشدید گردیده را سال هاست ملت ایران در نهایت نجابت تحمل کرده اند اما هرگز سکوت نکرده، هزینه های بسیار زیادی را نیز متحمل شده اند. اما حاکمان فرصت طلب و تمامیت خواه، وقاحت و فرومایگی را بجایی رساندند که حتی از حضور مردم و رای "نه" به حاکمیت به نفع خود برداشت کردند و شعور مردم را به بازی گرفتند. شرایط کنونی که آتشی خاموش ناشدنی ست حاصل تمامی اعمال نادرست و انسداد سیاسی است که در این سه دهه حاکمان بر مردم روا داشته اند . آنان که حتی کلام منتقد را بر نمی تابند، چنان حلقه خودی ها را تنگ و تنگتر نموده اند که حتی مقامات ارشد پیشین همین نظام نیز از این دایرهء تنگ و بسته خارج شده اند و اینک با برچسب انقلابیون رنگین و برای اعتراف به این موضوع تحت فشار و شکنجه قرار گرفته اند.

دو نکتهء اصلی وجود دارد که به باور من در روزهای آتی تضعیف هرچه بیشتر حاکمیت و قدرت روز افزون ملت را درپی خواهد داشت. نکتهء اول که بخشی از آن در ابتدای مطلب عنوان شد، رفتاریست که زورمداران و تمامیت خواهان تاکنون داشته اند و همواره خود را در مقابل ملت قرار داده اند و با به باد دادن منافع ملی و سرمایه های کشور و اعمال زور و فشار، و توهین به شعور ملت کاسه صبر مردم ایران را لبریز نموده اند و با اعمال خشونت در این روزها بر خشم مردم افزوده و احساسات را تحریک می کنند.

نکتهء دوم نزاع درون حکومتی و تقابل دو قطب اصلی در درون نظام است. هریک از طرفین نزاع آگاهند که اگر در این ماجرا گامی به عقب نهند شکست بزرگ و یا حتی خانمان براندازی را برای آنان در پی خواهد داشت. آقای خامنه ای و دولت کودتا می دانند که با عقب نشینی از مواضع فعلی و پذیرش ابطال انتخابات، گزینه های دیگری نیز مطرح خواهد شد که پایه های لرزان برقراری آنان را فرو خواهد ریخت و از سوی دیگر اصلاح طلبان آگاهند با توجه به جو اخیر و بازداشت های گسترده در صورت شکست عاقبتی هولناک در انتظارشان است. بنابراین، بر مواضع خود اصرار نموده و از تمامی ابزار و امکانات برای پیروزی استفاده خواهند کرد.

در واقع در این ماجرا مثلثی بوجود آمده که یک ضلع آن آقای خامنه ای و دولت کودتا، ضلع دوم اصلاح طلبان و ضلع سوم ملت ایران هستند. خوشبختانه، به دلیل وجود موضوعی مشترک بنام تقلب در انتخابات و نادیده گرفتن آرا مردم، دو ضلع این مثلث در صحنهء مبارزه کنار یکدیگر قرار گرفته اند. وجود این دو در کنار یکدیگر، با توجه به توان برخی از اصلاح طلبان در جذب بخشی از نیروهای درون حکومتی به دلیل پیوندهای گذشته، و همینطور توان مردم در به چالش کشیدن حاکمیت زور با اعتراضات مسالمت آمیز و بری از خشونت و همچنین حمایت مجامع بین المللی از ملت ایران، می توان افق بسیار روشنی را در آیندهء ایران نظاره کرد.   

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630