دربارۀ ما  |  تماس با ما  |  آرشيو روزانه |  فهرست کلی مقالات  |  فهرست موضوعی مطالب  |  آرشيو «کوتاه و گويا»  |  ويدئوها  |  کتابخانه اينترنتی | ماشين جستجو  | فيلترشکن

سال دوم ـ  شماره 561  ـ  شنبه 30 خرداد 1388 ـ  20 ژوئن 2009  

 

خمینی: من به پشتیبانی ملت، توی دهن این دولت می زنم

خامنه ای: من به پشتیبانی دولت، توی دهن این ملت میزنم

(نقل شده از يادداشتی در تويتر)

تهدید جدی خامنه ای علیه جنبش آزادیخواهانه مردم

نوید اخگر

آگاهان سیاسی معتقدند جامعه جهانی باید به سکوت خویش خاتمه داده و اجازه ندهد علی خامنه ای که کلیه راه های خبر رسانی و ارتباطات اینترنتی و تلفنی را بر روی مردم ایران  مسدود کرده است آحاد ملت را بدون سر و صدا در داخل ایران قصابی کند. به همین منظور و برای گسترش اعتراضات و تظاهرات های توده ای در سطح گسترده ورود شعرا و نویسندگان و کانون های آنان و هنرمندان مردمی و بر پائی شب های شعر و فرهنگ در میادین و امکان عمومی و حمایت از جنبش مردمی در داخل و خارج ایران  یک الزام تاریخی برای روشن نگاه داشتن پرچم آزادیخواهی مردم ایران است.  (پيوند به اصل متن با فيلترشکن>>>>)

پر گوی و یاوه ساز شدی!؟

سیمین بهبهانی

گر شعله های خشم وطن، زین بیشتر بلند شود

ترسم به روی سنگ لحد، نامت عجین به گند شود
 

پر گوی و یاوه ساز شدی، بی حد زبان دراز شدی

ابرام ژاژخایی ی تو، اسباب ریشخند شود
 

هرجا دروغ یافته ای، درهم چو رشته بافته ای

ترسم که آنچه تافته ای، بر گردنت کمند شود
 

باد غرور در سر تو، کور است چشم باور تو

پیلی که اوفتد به زمین، حاشا دگر بلند شود
 

بر سر کله گشاد منه، خاک مرا به باد مده

ابر عبوس اوج – طلب، پابوس آبکند شود
 

بس کن خروش و همهمه را، در خاک و خون مکش همه را

کاری مکن که خلق خدا، گریان و سوگمند شود

***

نفرین من مباد تو را، زان رو که در مقام رضا

دشمن چو دردمند شود، خاطر مرا نژند شود
 

خواهی گر آتشم بزنی، یا قصد سنگسار کنی

کبریت و سنگ در کف تو، خاموش و بی گزند شود

25 خرداد

(پيوند به اصل متن با فيلترشکن>>>>)

اقتدار نظامی به جای اقتدار منطق؟

بيانيهء جمعی از سینما گران ایران

ما جمعی از سینما گران ایران، نگرانی و اندوه عمیق خود را از اعمال زور و فشار علیه مردمی که چیزی جز احترام به رای خود نمی خواهند، اعلام می کنیم. چرا باید اقتدار نظامی را جای اقتدار منطق نشاند، آن هم در برابر مردمی که بخش عمدهء آنها نسلی است که همین جا و در همین سه دهه به دنیا آمده اند و اندیشه هایشان نتیجهء منطقی مشاهده ها و تجربه های رویدادهای همین سی سال است و هیچ تهمتی به آنها نمی چسبد. آیا به راستی اسلحه کشیدن روی دست های خالی، اقتدار نظامی است؟  (پيوند به اصل متن با فيلترشکن>>>>)

به خشونت علیه مردم پایان دهید!

بیانیه جمعی از استادان شاخص حقوق و وکلای دادگستری

ما گروهی از حقوقدانان و استادان حقوق دانشگاه های تهران ضمن همدردی با خانواده های  داغدیده و آسیب دیده و تاکید بر پیگیری جدی خواسته ها و مطالبات مردمی از راه های مسالمت جویانه، از تمام مقامات و نهادهایی که به موجب قانون اساسی و قوانین عادی وظیفه صیانت از حقوق و آزادی های شهروندی را بر عهده دارند می خواهیم تا هر چه سریع تر به این اقدامات غیر قانونی و خشونت آمیز پایان داده و به خواسته های مشروع و بحق مردم توجه کنند.

(پيوند به اصل متن با فيلترشکن>>>>)

 

نامهء شاهزاده رضا پهلوی به خامنه ای

هرچه پليسی تر کردن فضای جامعه و راه را برای نيروهای سرکوبگر باز گذاشتن، عملی است که فقط به بيشتر ريخته شدن مردم بی گنته و ستم ديدهء ايران می انجامد. آقای خامنه ای! شما، شخصاً، مسئوول هر قطره خونی هستيد که از پيکر مردم دلير ايران بر «بوم ميهن ايرانزمين» ريخته می شود. از تاريخ درس بگيريد و جلوی وخيم تر شدن امور را، تا دير نشده، بگيريد.

(پيوند به اصل متن با فيلترشکن>>>>)

 

بيانيه شورای فعالان ملی- مذهبی

شورای فعالان ملی- مذهبی ضمن تاکيد بر ضرورت ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن با ساز و کارهای پذيرفته شده از سوی افکار عمومی و نامزدهای معترض، از مسئولان ذيربط می خواهد با رعايت موازين انسانی، دينی و حقوق بشر و خودداری از برخورد سرکوبگرانه و خشونت آميز با اعتراضات مدنی نسبت به برکناری و محاکمه وزير کشور و مسئولان برگزاری انتخابات اخير  به اتهام خيانت در امانت و نقض آشکار حقوق ملت و قانون اساسی اقدام نمايند.

(پيوند به اصل متن با فيلترشکن>>>>)

 

نامهء سرگشاده به شوراي نگهبان

مهدي كروبي

اگر شما بخواهيد به عدالت رفتار كنيد همين رفتارهاي هفته گذشته دولت خود در ابطال انتخابات مهمترين سند است. دولتي كه بر پايهء انتخابات مشروع به قدرت برسد به اين جو رعب و وحشت چه نيازي دارد؟ اعضاي محترم شوراي نگهبان! با راي عادلانه دربارهء انتخابات و ابطال آن و برگزاري انتخابات مجدد ارادهء ملت را بپذيريد و بقاي نظام را تضمين كنيد كه اين به عدالت نزديكتر است.

(پيوند به اصل متن با فيلترشکن>>>>)

یخ بستن دماسنج عدالت ولی فقیه برای همیشه

محمدرضا شکوهی فر

چه کسی را اراذل و اوباش می خوانید؟ ادب را به گوشه وامی گذارم و با شیوه کلامی خودتان سخن می گویم و قلم می رقصانم و از شمایان، پست وجودان، می پرسم، سگ های هارتان که هر روزه سوار بر موتورسیکلت ها، خیابان ها و کوچه ها را جولانگاه خود گزیده اند و با توحشی که البته از غیر از ایشان انتظار نمی رود، به جان و ناموس ملت، متعرض می شوند، اراذل و اوباشند یا موج موج ملتی که برای استیفای حقوق پایمال شده اش، با توسل به روش و منش مسالمت جو و آرام که از ویژگی های ریشه دار اخلاقی جامعه متمدن ایرانی ست، سنگفرش خیابان را منقش به نقوشی رنگین و چشم نواز کرده اند؟

(پيوند به اصل متن با فيلترشکن>>>>)

حسرت تلخ آن جا نبودن

فرج سرکوهی

من هم می دانم که تبلیغات انتخاباتی موسوی هزینه بالائی می طلبد و به احتمال خانواده هاشمی رفسنجانی و دولتمردان باند او سرمایه لازم را تامین کرده اند. من هم می دانم که دولت آمریکا و دولت های اروپایی، که سر مذاکره با ایران را دارند، هر کس «بجز» احمدی نژاد را برای مذاکره ترجیح می دهند چرا که توجیه مذاکره با انکار کننده هولوکاست و کسی که به صراحت خواستار نابودی اسرائیل شده است در افکار عمومی آسان نیست. من هم می دانم که فقط جناح های حکومتی اجازه حضور در میدان را دارند و... با این همه می خواهم که« آن جا»، در میان مردم معترض، در میان جماعتی باشم که نقد و نفی می کنند.

(پيوند به اصل متن با فيلترشکن>>>>)

برنامه امروز «تفسير خبر» از صدای آمريکا

در مورد «انتخابات؟!» ملاخور شده در ايران>>>

(پيوند به اصل متن با فيلترشکن>>>>)

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630