دربارۀ ما: چرا سکولاريسم نو؟   |    تماس با ما    |    آرشيو روزانه |   فهرست کلی مقالات  |   فهرست موضوعی مطالب  |   کتابخانه اينترنتی  |  ماشين جستجو    |   فيلترشکن

سال دوم ـ  شماره 554  ـ شنبه 23 خرداد 1388 ـ  13 ژوئن 2009  

 

===================== کوتاه و گويا  =====================

ملت شريف ايران آماده جشن پيروزی شوند

ميرحسين موسوی

به نام خدا. مردم شريف ايران! ضمن تشکر از حضور پر شور و استقبال گستردهء شما از انتخابات رياست جمهوری، به اطلاع می‌رساند طبق گزارش‌ها و مستندات واصله علی رغم تخلفات و کارشکنی‌های متعدد و نارسايی‌های گسترده، مستندات واصله حاکی از آن است که رای اکثريت قاطع مردم متوجه اين خدمت‌گزارشان بوده است. از مسوولان امر می‌خواهم در شمارش آراء نهايت دقت را بنمايند و اعلام می‌کنم در غير اين‌صورت از همه امکانات قانونی برای احقاق حقوق حقه ملت ايران اقدام خواهم کرد. همين‌جا فرصت را مغتنم می‌شمارم و از ملت شريف ايران می‌خواهم آماده برگزاری جشن پيروزی در شامگاه ميلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) باشند. (خبرگزاری ايلنا)

 

بيانيهء موسوي مصداق تنش‌آفريني و بي‌اعتنايي به رأي مردم است

مرتضي تمدن استاندار تهران

تهران در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس گفت: انتخابات رياست جمهوري در اين دوره با حضور نمايندگان كانديداها به سر صندوق‌هاي رأي و ناظران شوراي نگهبان برگزار شده و دليلي ندارد فرد و يا افرادي بدون استناد قانوني آراي مردم را زير سؤال ببرند. استاندار تهران افزود: در حالي كه مجريان و ناظران انتخابات در حال شمارش آراي مردم هستند متأسفانه شاهد موضع‌گيري سؤال‌برانگيز آقاي موسوي هستيم كه قبل از شمارش آرا اقدام به اعلام پيروزي در انتخابات كرده است. تمدن افزود: از آقاي موسوي كه سابقه مديريت در سطوح بالاي اجرايي داشتند انتظار مي‌رفت موضع منطقي داشته باشند نه آنكه قبل از پايان شمارش آرا و براساس اطلاعات اطرافيان و گمانه‌‌زني‌ها اقدام به موضع‌گيري شتابزده نمايند كه با استقبال رسانه‌هاي بيگانه و عناصر معاند نظام روبرو شود. استاندار تهران افزود: مصاحبه زودهنگام آقاي موسوي در اعلام پيروزي در انتخابات و وعده جشن پيروزي براي هواداران خود مصداق بارز عدم رعايت قانون و بيانگر بي‌اعتنايي به آراي مردم و افكار عمومي دانست و از تمامي كانديداها خواست ضمن تمكين به رأي مردم از هرگونه تحريك مردم پرهيز نموده و به جاي مقابله با قانون و رأي مردم به رقابتها پايان داده و از منتخب مردم حمايت نمايند.

 

متن بيانيه جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي

خبرگزاري فارس

«قل‌ اللهم ملك ‌الملك توتي الملك من تشاء و تضع ‌الملك ممن تشاء و تعز من تشاء و تذل من تشاء بيدك‌ الخير انك علي كل شي قدير». «بگو اي پيغمبر (ص) بار خدايا اي مالك ملك هستي تو هر كه را كه خواهي عزت ملك و سلطنت بخشي و از هر كه خواهي بگيري و به هر كه خواهي عزت و اقتدار بخشي و هر كه را خواهي خوار گرداني هر خير و نيكوئي به دست تو است و تنها تو بر هر چيز توانايي» (سورهء مباركهء آل عمران - آيهء 26) نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري ايران حاكي از پيروزي قاطع برادر ارزشي دكتر محمود احمدي‌نژاد است. جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي بر خود لازم مي‌داند ضمن تبريك اين حماسهء عظيم ملي به رهبر معظم انقلاب، ملت آگاه و نجيب و جناب آقاي احمدي‌نژاد نكاتي را يادآوري كند. حماسه غرورآ‌فرين بيست و دوم خرداد هشتاد و هشت كه پس از بيست روز تبليغات پرشور و بي‌سابقهء انتخاباتي توسط آحاد ملت نجيب خلق شد، بيش از هر چيز، پيروزي مردمي است كه گفتمان اصولگرايي، احياي عدالت و مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و پاكي مسئولين را برگزيدند و دست رد بر سينه فريب و نيرنگ و ناپاكي و غوغاسالاري و اتحاد شوم كانون‌هاي قدرت، ثروت و رسانه زدند و رشد و بلوغ سياسي خود را در مقابل اغواگري بيگانگان به اثبات رساندند. بر خود لازم مي دانيم از زحمات نامزدهاي محترم اين انتخابات و هوادارانشان تشكر گردد و معتقديم شكست خورده واقعي اين انتخابات دشمنان ملت ايران هستند. آنان كه با پيشرفت و عدالت و عزت ايران اسلامي مخالفند و در اين راه اخلال مي‌كنند. همچنين از ساير نامزدها و هوادارانشان انتظار داريم با احترام به راي ملت و نتيجه انتخابات به رئيس جمهور منتخب براي ادامهء خدمت‌ رساني به ملت شريف ايران كمك كنند. بي‌شك آقاي دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جهمور همهء ملت ايران از جمله هواداران نامزدهاي رقيب خواهند بود و بعد از روز حماسي بيست و دوم خرداد همه بايد رقابت‌هاي هفته‌هاي اخير را تبديل به رفاقت و همدلي براي آبادي و سرافرازي ميهن و ملت سرافراز ايران اسلامي كنيم. جشن شكرگزاري و سپاس خود را از درگاه ايزد منان به عنايت حضرت زهرا (س) با حضور در مراسم ميلاد باشكوه مادر امت اسلام حضرت صديقه كبري (س) شب يكشنبه در سراسر كشور برگزار مي‌كنيم. روابط عمومي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامی.

 

اصلاح طلبان و اعلام پيروزی احمدی نژاد توسط رهبری جمهوری اسلامی

خبرگزاری کوردانه

از تماس با منابع آگاه در ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان مطلع شديم که خبرهائی در رابطه با تماس تلفنی آقای موسوی با آقای کروبی هست. اقای موسوی در اين تماس تلفنی از آقای کروبی درخواست نموده از وی به عنوان کانديدای پيروز حمايت کند.اصلاح طلبان از يک سناريوی از پيش ساخته شده که حکومت در حال اجری آن است خبر دادند. اصلاح طلبان ادعا می کنند که آقای خامنه ای دستور داده است تا سناريوئی مانند پيروزی خاتمی با کسب 67 درصد آرا را با شيوه خاصی برای احمدی نژاد اعلام نمايند. در اين سناريو آقای احمدی نژاد، بيشتر از آقای خاتمی آرا کسب کرده، آقای موسوی کمتر از ناطق، کروبی به اندازه آقای ری شهری و رضائی به اندازهء آقای زواره ای را در انتخابات رای داشته باشند. در اين راستا اعلام حکومت نظامی و ممنوع کردن تجمع يکی از مسائل ديگر اين بازی انتخاباتی است آقای خامنه ای اظهار داشتند که رفتن احمدی نژاد يعنی رفتن من.

 

تجمع بدون مجوز هواداران نامزدها در کل کشور غير قانونی است

سردار رادان

خبرگزاری مهر ـ جانشين فرمانده نيروی انتظامی کشور گفت: تجمع هوداران کانديداهای رياست جمهوری در سراسر کشور غير قانونی است. به گزارش خبرنگار مهر مستقر در ستاد انتخابات کشور، سردار رادان جمعه شب پس از بازديد از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تجمع هواداران نامزدهای رياست جمهوری در تمام اماکن بدون مجوز غير قانونی است. وی با تاکيد بر اينکه اگر اين افراد بتوانند مجوزهای لازم را کسب کنند نيروی انتظامی موظف به تامين امنيت آنان است گفت: هنوز در اين خصوص هيچ دستوری به اين نيرو داده نشده است.

(آرشيو)

هر که خربزه می خورد پای لرزش هم می نشيند

(عکس برگرفته از يک ويدئوی تبليغاتی برای تشويق مردم به شرکت در انتخابات>>>>)

ل

سایت «همبستگی» شروع به کار کرد

به آگاهی هم میهنان عزیز می رسانم، سایت «همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران» با نام «همبستگی-ایران» راه اندازی شد. این سایت به آدرس: http://www.hambastegi-iran.com می باشد و دیدگاه ها و مواضع رسمی همبستگی را بیان خواهد کرد. همچنین کسانی از برون مرز که خواهان پیوستن به همبستگی می باشند، می توانند با مراجعه به این سایت و از طریق ایمیل: hambastegi.iran@gmail.com با ما تماس بگیرند. با سپاس.

حشمت اله طبرزدی - سخنگوی همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ايران ایران.

از نمایش انتخابات درس آموختم

حشمت اله طبرزدی

از این مسئله آگاهم که اگر احمدی نژاد از صندوق بیرون بیاید یا میرحسین موسوی،در فردای فروکش کردن تبلیغات این نمایش، زندان هاء رژیم برای امثال من آب و جارو خواهد شد و نه برای نوری زاده و مخملباف و نبوی که سال هاست جلای وطن کرده و در بهشت امن راحت گزیده اند. ما باید هزینه بدهيم اما این دوستان شرایط سیاسی فردای ما را بسازند. برای این که آنان با ارادهء غرب هماهنگ اند. پرزیدنت اوباما شعار تغییر سر داده و او اینک رییس جمهور ابر قدرت جهان است. در نتیجه صداهایی بلند خواهد شد که با این صدا هم آهنگ باشند. ولی آیا این منصفانه است؟ ما باید فقر و سرکوب را تحمل کنیم ولی این هم میهنان عزیز برون مرز هستند که از تریبون های آزاد استفاده می کنند و برای این رژیم بی رحم فرصت و مشروعیت می خرند. باز گلی به جمال گنجی که اگر چه سکوت کرد اما به خودش این اجازه را نیز نداد تا با شرکت در این کارناوال تبلیغی آب به اسیاب رفسنجانی و موسوی و خامنه ای بریزد.

آنچه مصدق به ما نياموخت

سخنرانی کورش زعیم

در ستاد دموکراسی و حقوق بشر شهرستان رشت

مصدق به ما نیاموخت که در چنین شرایط خطیر و سرنوشت سازی که اکنون کشور به آن دچار است، چگونه رفتار کنیم. او حتا تصور این را هم نمی کرد که روزی، آن هم در سده بیست و یکم، میهن ما به چنین منجلاب فساد و خشونت و عقب افتادگی و خرابی فرو افتد. او فقط نگران انتخابات سالم و بازستاندن حقوق ملت از بیگانگان و استقلال سیاسی بود. امروز ما همه چیز را از دست داده ایم. همه حقوق انسانی از ما گرفته شده و در چنبرهء یکی از خشن ترین و واپسگرایانه ترین دیکتاتوری ها گرفتار آمده ایم. در چنین شرایطی مصدق چه کار می کرد؟ ما چه برداشتی می توانیم از منش و سیاست و اندیشه های خلاق او داشته باشیم که راهنمایمان باشد؟

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630