دربارۀ ما: چرا سکولاريسم نو؟   |    تماس با ما    |    آرشيو روزانه |   فهرست کلی مقالات  |   فهرست موضوعی مطالب  |   کتابخانه اينترنتی  |  ماشين جستجو    |   فيلترشکن

 

سال دوم ـ  شماره 547  ـ  شنبه 16 خرداد 1388 ـ  6 ژوئن 2009  

ای وای، نکنه احمدی نژاد رفتنی باشه؛ اونوقت حقوق های ما چی می شه؟

مافيوكراسی و انتخابات استصوابی

فرهنگ قاسمی

اپوزيسيون و اپوزان ها بايد بدانند واقعاً چه مي خواهند و به دنبال چه چيزي هستند. مطالبهء آزادي، گفتگو از عدالت اجتماعي، ادعاي مبارزه براي دموكراسي و استقلال و نظم و نشر آن در برنامه هاي سياسي سازمان ها موقعي ارزش دارد كه مبارزه اي كه براي اين اصول مي شود هدفمند بوده و نگرش (ويزيون) استراتژيك عيني و روشني داشته باشد. چگونه مي توان آزاديخواه و مدافع حاكميت ملت بود و در مقابل قانون اساسي جمهوري اسلامي كه سراپا ضد حقوق انساني و ضد دموكراسي و ضد آزادي است محكم نیايستاد و كوتاه نيآمد؟

انتخابات ریاست جمهوری دولت تئوکراتیک آپارتایدی

منوچهر صالحی

شرکت در انتخابات و انتخاب «بد» در برابر «بدتر» هر چند در کوتاه‌ مدت می‌تواند به سود مردم باشد، زیرا مردم به رفاء، امنیت و صلح نیازمندند، اما در درازمدت سبب ادامه حکومت تئوکراتیک آپارتایدی و سیاستی می‌گردد که ثروت‌های ملی را نابود می‌کند، به ابعاد عقب‌ماندگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران خواهد افزود و مردم را هر چه بیش‌تر از دستیابی به دمکراسی محروم خواهد ساخت. نیروهای هوادار و متعهد به دمکراسی به‌جای شرکت در انتخابات، باید ‌گرد هم آیند و با تدوین برنامه‌ای مشترک بکوشند گزینه دمکراتیکی را که سازماندهی شده است، به‌وجود آورند تا هنگامی که جنبش مردم هم‌چون سیلی خروشان به‌راه افتاد، بتوانند آن نیروی ویرانگر را مهار و به‌سوی دمکراسی هدایت کند.  

این ستاد های 88 …

وبلاگ ديدار

خاتمی از احساسات جوانانی که به حمایت از وی برخواسته بودند به راحتی سوء استفاده کرد و انان را، با اسم فرار از احمدی نژاد، به چاهی بنام میر حسین موسوی رهمنون کرد. و حتی اجازه  تفکر و انتخاب را به آنان نداد، و خود را در آن حد دید که برای این جوانان تصمیم بگیرد! وی با هماهنگی گروه هایی مانند جبهه مشارکت، که همیشه طالب سهم خود ولو اندک از قدرت بوده اند!، یک شبه میر حسین بیشتر اصولگرا را به عنوان نماد اصلاح طلبی معرفی کردند و وی را از فرش به عرش رساندند.

حمله به احمدي نژاد، حمله به امام و انقلاب تلقي مي شود

کيهان چاپ تهران

حمله موسوي به احمدي نژاد چه بخواهد و چه نخواهد، حمله به آموزه‌هاي اسلام و انقلاب تلقي مي‌شود البته ترديدي نيست که مواضع و عملکرد دکتر احمدي نژاد در پاره‌اي از موارد نيز خالي از نقد نبوده است ولي اين موارد، اولاً؛ بسيار اندک و ناچيز است و ثانياً؛ همين موارد اندک و ناچيز نه فقط مورد اعتراض و حمله دشمنان بيروني و برخي از مخالفان داخلي وي قرار نگرفته بلکه از آن حمايت و دفاع نيز کرده‌اند، نظير اظهارات موهن آقاي مشايي درباره «مردم اسرائيل»! که از يک سو با اعتراض اصولگرايان روبرو شد و از سوي ديگر حمايت مشترک آمريکا و اسرائيل و برخي از اصلاح طلبان را درپي داشت.

===================== کوتاه و گويا  =====================

اشاره موسوی به یکی از تخلفات خامنه ای در جریان مناظره با محسن رضایی

وبلاگ فرياد>>>

آنچه تحت عنوانه ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی توسط خامنه ای در دومرحله به دولت های خاتمی و احمدی نژاد ابلاغ شد در واقع و بطور خلاصه تغییر قانون اساسی بدون همه پرسی بود. اصل 44 قانون اساسی زیر بنای اقتصاد ایران را دولتی و روبنا را تعاونی و خصوصی می داند اما خامنه ای و مجمع تشخیص این موضوع را بر عکس کردند. یعنی زیر بنا خصوصی و تنها بخش های کمی از اقتصاد که جنبه مهم دارد دولتی باشد.در واقع خامنه ای یک شبه به تشخصی خودش اقتصاد ایران را از اقتصاد شبه سوسیالیستی به اقتصاد شبه سرمایه داری تبدیل کرد بدون آنکه نیازی به همه پرسی و نظر مردم ببیند! بحث اصلی که موسوی هم صراحتا در مناظره با رضایی تاکید کرد این است که اگرچه این تغییر بنا به شرایط امروز قابل قبول است ، اما چگونگی اعمال تغییر در قانون اساسی آن هم در چنین اصل مهمی باید از طریق همه پرسی و اصلاح قانون اساسی با رای مردم انجام میشد نه آنکه در مجمع مطرح و توسط خامنه ای تایید شود. در هنگامیکه خامنه ای دست به چنین کاری زد تنها جزب مشارکت بود که طی بیانیه ای این موضوع را محکوم کرد. از آن هنگام تا کنون کسی به این موضوع اشاره ای نکرده بود ، تا دیشب که موسوی مخالفت خود را با این شیوه تغییر قانون اساسی اعلام و گفت که در هنگام بحث در مجمع نیز به اینکار اعتراض کرده است. البته با توجه به حساسیت موضوع و اینکه اینکار با ابلاغ و تایید خامنه ای انجام شده است همه رسانه ها ( از جمله اصلاح طلبان) کاملا این بخش بایکوت کرده و هیچ چیز در این باره نگفتند. من مقاله مفصلی در ویکی پدیای فارسی حدود یک سال قبل پیرامون چگونگی اقدام غیر قانونی خامنه ای و تغییر قانون اساسی بدون همه پرسی ، توسط خامنه ای نوشتم که البته هنوز نیاز به تکمیل دارد. 

(آرشيو)

 

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630