آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

سال دوم ـ  شماره 537  ـ  چهار شنبه 6  خرداد 1388 ـ  27 ماه مه 2009

حزب توده به ميرحسين موسوی رأی می دهد

نشريهء «راه توده»

آنچه ما اکنون در برابر خود داریم، انتخاباتی بسیار مهم و به همان اندازه پیچیده و در محاصره نظامی هاست.  بموجب سخنرانی ها، اعلامیه ها، منشورها، و مصاحبه هائی که در طول یک ماه گذشته انجام و منتشر شده و با توجه به مجموعه موقعیت انتخاباتی کشور، که در سرمقاله انتخاباتی شماره 218 راه توده انتشار یافت و می توانید آن را یکبار دیگر در اینجا بخوانید، ما میرحسین موسوی را دارای مجموعه شرایطی می دانیم که باید با تمام توان و امکان از او حمایت کرد و به نفع او وارد میدان شد. وی شرایط لازم برای جلب حمایت ملی و طرد احمدی نژاد و تغییر سیاست جنگی حاکم را دارد.

===================================================== 

تئوکراسی، مداخله گری و تحریم

شیدان وثیق

مداخله گری جنبش های اجتماعی در ایران امروز به چه معناست؟ بدین معناست که مبارزه پیرامون خواست های اساسی و تحقق پذیری احتمالی برخی ار آن ها را نمی توان و نباید موکول به پس از براندازی رژیم، حتا در یک نظام توتالیتر، کرد... مداخله گری در فضایی که فرایند این انتخابات می تواند به وجود آورد از یکسو و خود داری از رفتن به پای صندوق های رأی از سوی دیگر، بر خلاف تصوری اولیه، با هم متضاد نیستند. بر عکس، این دو کُنش، در شرایط انتخاباتی صوری و ضد دموکراتیک، مکمل یکدیگر اند که از ویژگی تئوکراسی اسلامی ایران (تلاش رژیم برای کسب مشروعیت مردمی) بر می آیند...

===================================================== 

اگر می دانستم چنین حکومتی می آید بر علیه شاه مبارزه نمی کردم

اکبر اعلمی

سخنرانی قبل از رد صلاحيت

بر اساس قانون، وظیفهء شورای نگهبان نظارت بر حسن اجرای انتخابات و نظارت بر حق انتخاب مردم است. در حالی که شورای نگهبان خود حق انتخاب مردم را ضایع می کند. قدرت در ایران در بین يک کلکسیون دويست نفری با اسامی چپ، راست، خط امام، اصولگرا و اصلاح طلب و غیره جابجا می شود. اینها قدرت را مثل توپ فوتبال به همدیگر پاس می دهند و به جای هفتاد میلیون تصمیم می گیرند. به قرآن قسم می خورم، تا زمانی که قدرت در بین این کلکسیون دويست نفری جابجا شود، این کشور اصلاح نخواهد شد.

===================================================== 

ضرورت غیر قانونی اعلام کردن حزب الله لبنان

نوید اخگر

امروز علنی شدن دست حزب الله لبنان در ترور رفیق حریری بایستی جامعه جهانی را به اخذ مواضع جدی تری در مورد آینده ترور در خاور میانه و نقش حکومت ایران و گروه های دست ساز آن نظیر حزب الله لبنان بکشاند... به گفتار میر حسین موسوی در سال 1360 که توسط مجله پیام انقلاب منشر شده توجه کنید: «ما آمادگى شركت كردن در يك نيروى مسلح براى مبارزه با اسراييل را داريم. . . ما بارها اعلام كرده ايم كه حاضريم در جنوب لبنان و در مرزهاى سرزمين هاى اشغال شده فلسطين حضورفعال مسلحانه، عينى و مادى عليه اسراييل داشته باشيم... اخيراً ما با تكيه بر نيروهاى مردمى در لبنان فكر مى كنيم كه براى مبارزه با اسراييل پايگاه هاى موثر و قوى را كم كم در منطقه پيداكنيم... ما از ابتدا اعلام كرديم كه به نفت به عنوان يك سلاح سياسى نگاه مى كنيم و اعتقاد داريم كه اگر در جهان اسلام كنترل شيرهاى نفت در دست مسلمان ها باشد و اگر مكتب اسلام باز يا بسته شدن اين شيرها را تعيين بكند، ما قادر خواهيم بود كه استكبار جهانى را به زانو درآوريم و به اسراييل ضربه وارد كرده و نابودش سازيم».

===================== کوتاه و گويا  =====================

روزنامهء کیهان چاپ تهران کامپيوتر شما را زير نظر دارد

اخطار گوگل و فایرفاکس

سايت تريبون نوشته است: “سایت روزنامه کیهان ممکن است به کامپیوتر شما آسیب وارد کند” این اعلام خطری است که گوگل به بینندگانی که می خواهند وارد سایت روزنامه کیهان شوند، می دهد. به گزارش تریبون، گوگل و مرورگر محبوب فایرفاکس اخیرا سایت روزنامه کیهان را به علت وجود malware ، exploit و یا نرم افزارهای جاسوسی که ناخواسته روی کامپیوتر بینندگان اجرا می شوند، خطرناک شناخته است و به مردم پیشنهاد می کند از این سایت دیدن نکنند. گفتنی است این اخطار با جستجوی کلماتی مانند “کیهان” در گوگل که منجر به معرفی سایت این روزنامه می شود قابل مشاهده است و همچنین به دلیل وجود این خطر مرورگر فایرفاکس نیز مشاهده کیهان را از کاربران خود منع کرده است. کاربران فایرفاکس پس از ورود به روزنامه کیهان با صفحه ای که در آن نوشته شده “Reported Attack Site” روبرو می شود و توضیح داده است که اینگونه سایت ها سعی در نصب برنامه های جاسوسی دارند که بتوانند اطلاعات خصوصی شما را به سرقت ببرند، از رایانه ی شما در جهت حمله به دیگران استفاده کنند و یا به سیستم شما آسیب بزنند.       (آرشيو)

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630