آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ  شماره 534  ـ  يک شنبه 3 خرداد 1388 ـ  24 ماه مه 2009

=======================================================

ميرحسين موسوی و بوسهء نخست وزيری

===================================================== 

یکباره بگویید «آقا» مدادند

شهباز نخعی   

آنچه که این نمایش تکراری را تا بدین پایه مسخره، کسالت بار و مشمئزکننده کرده، این است که از اصل بنیادین هنرهای نمایشی که خلاقیت است در آن اثری نیست! کاش مقام معظم رهبری که تهیه کننده و کارگردان این نمایش است و صفت های «آگاه، مدیر و مدبر» را یدک می کشد، دست کم از این حد از مدیریت و تدبیر بهره داشت که کار را به کاردان بسپرد و برای به صحنه آوردن نمایش "انتصخابات" از تهیه کنندگان و کارگردان های ذوب شده در ولایت همچون مسعود ده نمکی، تهیه کننده و کارگردان فیلم «اخراجی ها»، یا فرج الله سلحشور، تهیه کننده و کارگردان سریال تلویزیونی «یوسف پیامبر» بهره گیرد تا دست پخت اینقدر لوس و بی مزه از آب درنیاید و تماشاگران را به پشت کردن به صحنه نمایش واندارد!

===================================================== 

وقتی که کانديداها خواب بودند!

شکوه ميرزادگی

همه می دانند که جمهوری اسلامی از ابتدای کارش خط قرمز هاي زيادی داشته است. اما بسياری از اين خط قرمزها هميشه و درست همزمان با انتخابات شکسته شده و کانديداها و حتی مردمان عادی توانسته اند از آن رد شوند. نظام هم می داند که هر وقت اين خط قرمزها شکسته می شوند مردمان هم تکانی می خورند، نفسی به راحتی می کشند، جان می گيرند، شاد و سرحال می شوند، و حرکت می کنند. و اين همان حرکتی است که نظام در وقت انتخابات به آن نياز دارد... پیش از انتخابات هم رد شدن از برخی خط قرمزها چندان مشکل نيست، به خصوص که هميشه می شود جلوی زياده روی را گرفت. اما برخی از خط قرمزها را هرگز نمی توان شکست. و يکی از آن ها ميراث فرهنگی ايران است.

=====================================================

نخبگان جهان متمدن و منگل های ما

امير سپهر

ملتی که نخبگانش اينچنين باشند، کجا خواهد توانست رئيس جمهوری بهتر از احمدی نژاد، اين مبتذل ترين دلقک جهان و يا ميرحسين شال سبز بر کمر و کروبی سر تا پا مسخره و سبزعلی رضايی بچه چوپان تروريست داشته باشد. مبادا خيال کنيد که اينها مربوط به گذشته است، خير! اين حکايت همچنان باقی و اين ايرانسوزی نخبگان ايرانی همچنان ادامه دارد. چنانچه سخنم را نمی پذيرد، خواهش می کنم که نوشتار و گفتارهای اين مثلآ نخبگان در مورد سيرک انتخاباتی علی خامنه ای را با دقت بيشتری بخوانيد و گوش کنيد.

===================================================== 

پرونده «شکایت نزد خدا» به سرانجام رسید؟

منصور امان

به فاصله کوتاهی پس از یکدیگر، حجت الاسلام ها رفسنجانی و خاتمی، دو تن از شاکیان انحصار رانت های انتخاباتی و تقلب در آن، به لباس شاهدان رعایت بهداشت در مراسم رای گیری درآمده اند. آقای رفسنجانی تریبون نماز جمعه را برای ضد عفونی صندلی ریاست جمهوری برگزیده است و آقای خاتمی همین مهم را رو به طرفهای خارجی "نظام"، نزد یک مجله آمریکایی عرق ریخته است. حجت الاسلام رفسنجانی با اشاره به زین شدن اسبهای گاری انتخابات از سوی شورای نگهبان، اطمینان داده است: "با توجه به نامزدهایی که تاکُنون تایید صلاحیت شُده اند، به نظر می رسد که میدان رقابت وجود دارد و همه سلیقه ها به طور مطلق یا نسبی فردی را دارند که به او رای بدهند."

===================== کوتاه و گويا  =====================

نظر رهبر به احمدی نژاد است

نمايندهء ولی فقيه در سپاه پاسداران

تراکت انتخاباتی یالثارات الحسین انصار حزب الله، روز دوشنبه بيست و هشتم اردیبهشت ماه میان حاضران در صبحگاه ستاد نیروی زمینی و ستادکل تقسیم شد، در این استعلام سردار سرتیپ پاسدار پاکپور، فرمانده نيروی زمينی ستاد، از حجت الاسلام سعیدی، نمایندهء ولی فقیه در سپاه، در خصوص موضع رهبری در قبال انتخابات حاضر سوال کرده است. متن تراکت به شرح ذیل است: «بسمه تعالی؛ خدمت حاج آقای سعیدی نمایندگی مقام عظمای ولایت در سپاه. همانگونه که در ملاقات حضوری عرض شد، متاسفانه موضوع انتخابات ریاست جمهوری بعضاً به دو دستگی میان فرماندهان لشگرهای نیروی زمینی سپاه انجامیده است، استدعا دارم با توجه به مشکل مذکور رهنمودهای لازم را مبذول دارید. والسلام علی من اتبع الهدی، سردار سرتیپ پاسدار احمد پاکپور، فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی». پاسخ: «بسم الله الرحمن الرحیم؛ برادرسردار پاکپور، فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه. نظر صریح مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله خامنه ای، انتخاب مجدد ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر احمدی نژاد می باشد. بر فرماندهان محترم نیروی زمینی سپاه واجب است در عمل به رهنمودهای مکرر معظم له، پرسنل تحت امر خود و خصوصاً برادران وظیفه را توجیه نمایند. والسلام التماس دعا، علی سعیدی».        (آرشيو)

 

===================  عکس و مکث  ===================

(آرشيو)

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630