بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

ارديبهشت 1388    - مه 2009

 

روايات خمسه

بحثی در انواع نماز

فدوی نمی داند خوانندگان محترم و ضدٌ انقلابی که هنوز اعدام نشده اند، حجت الاسلام قرائتی،

دامة عزّه، را بخاطر می آورند یا نه ؟ ایشان از همان آغاز آخوند با مزّه ای بود و بینندگان از برنامه های او، لذّتی در حد استند آپ کمدی می بردند . این حضرت جز تغییر رنگ ریش و پشم تغییر دیگری نکرده و، علیرغم ارتقاء مقام ، استعداد مذکور را همچنان حفظ کرده است.

وی دیریست که رئیس تشکیلات من در آوردی «ستاد اقامهء نماز کشور» است. با آنکه ماجرای نماز، از جنبهء تبلیغاتی آن دست کم، با تأئیدات خداوند متعال و حضرت بقیة الله العظم ارواحنا روحی فداه، افزون بر سازمان ها، ادارات، وزارتخانه ها، سازمان ها و غیره در یک قیام و قعود، دانشگاه سابق تهران را نیز به مستملکات خویش ضمیمه کرده است، معذالک حضرتشان هنوز راضی نیست و براین باور است که کسی به فکر نماز نیست! و در حاشیهء علاج این کاستی، نسخه ای هم برای لیسانسیه های بی تقصیر پیچیده است.

مرور فرمایشات داهیانهء ایشان، افزون بر خاصیّت های رایج، این بهره را نیز دارد که ما را با دو نوع نماز دیگر بنام های حلقومی و پلاستیکی، که تا کنون بر فدوی پوشیده بوده، نیز آشنا می کند.

فدوی، با نقل فراز هائی از سخنان گهر بار ایشان، از قارئين محترم  قارئين التمای دعای پلاستيکی دارد:

·         [در عالم اسلام] به این دلیل که صبح ها اذان ممکن است سبب آزار مردم شود! اذان پخش نمی شود؛ در حالیکه اگر قرار بود این اتفاق بیفتد، مردم مکّه باید الان روانی می بودند !

·         اذان ما باید از حلقوم مُوّذن بیرون بیاید نه نوار پلاستیکی !

·         بقدری این مسأله در کشورمان لوث شده که سعودی ها بما متلک می گویند! که خودشان پنج نوبت پخش اذان حلقومی دارند! ولی ما اذان را بصورت پلاستیک پخش می کنیم!

·         برای مواردی مثل فاضلاب ـ سیمان ـ آب و برق جلسات مکرٌر گذاشته می شود! اما برای ستون

دین جلسه ای برگذار نمی شود !

·         باید توجّه ویژه ای به خادمان مساجد شود؛ بعنوان نمونه چند خادم لیسانس را استخدام کنیم که هم اذان بگویند و هم بتوانند قرآن تفسیر کنند و اگر پیش نماز هم نیاید بنوانند نماز بخوانند !..

فدوی گشايش اين فرصت شغلی جديد را به صاحبان مدارک کيلوئی ـ اسلامی تبريک می گويد.

 زیاده عرضی نیست .

والله الموفق والمعین

                                                                       

کس نخارد ...

اینکه بر خلاف شواهد تاریخی، می گویند ما ملت با هوشی هستیم، لابد هستیم لکن با ارفاق و  در بازی های انفرادی!.. این معنی را فدوی در مرور شکوائیهء یکی از شهروندان که بشرح زیر نوشته بود، دریافت: «با سهمیه بندی بنزین، تعداد زیادی از مغازه داران بازار، تاکسی زیر پا انداخته اند! و مشکل سوخت خود را از این طریق حل کردند! در نتیجه، هم بسیاری از مسافران بدون وسیلهء نقلیه عمومی مانده اند و هم سوخت یارانه ای در جای خودش مصرف نشده است!

فدوی در پاسخ عرض می کند که نخیر، چنین نیست، برادر شهروند! زیرا در جامعهء شکوهمند اسلامی ما، و در غیاب تأسیسات زائد مدنی، هر کس مسؤل حل کردن مشکل خودش است. لذا شما هم سر نماز قدری تفکر، تمرکز و تأمّل کنید تا مثل آن برادران، بعون الله، راه حل خدا پسندانه ای بیابید؛ این چه ربطی به مسؤلین محترم دارد که شما اینگونه مصدّع  اوقات شریف شان می شوید؟

 

کوسه و ریش پهن !

هفته نامهء معروف و استکباری "نیوز ویک"، پس از آزمون های مربوطه در ارتباط با تعیین قدرتمند ترین و با نفوذ ترین چهرها ی سرشناس جهان، کارنامهء مقام معظم رهبری، سلمه الله تعالی، و سید حسن نصر الله، حفظه الله  تعالی، را زیر بغل شان  زده؛ اولی را با تبصرهء قبول (رتبهء 11) و دومی را مردود کرده است (رتبه ی 43!)

و اما سایتی شدیداً مکتبی، در این خصوص شدیداً شاکی شده بود که چرا آن هفته نامهء خبیث آمریکائی، به معصومین مذکور نمره کم داده است!

 

توفیق

فدوی این اواخرداشت بکلی نا امید می شد که سی سال از درگذشت انقلاب ِ ایران گذشت و مجلس محترم  شورای  اسلامی، مع الاسف نتوانست به «وظائف ذاتی» خود عمل کرده و حتا یک  مورد را که  به او مربوط  باشد، به تصویب برساند.

باری، فدوی همچنان در این  اندوه  جانگداز بود که که ایمیلی از غیب رسید که در آن به نقل از یکی از خبرگزاری های محترم دارالخُرافه چنین آمده بود: «مصوبهء مجلس در بارهء نحوهء چراندن گوسفندان!»

فدوی قاصم الجبارین را گواه می گیرد و، اگر باور نمی کنید، جان مقام معظم ِ رهبری، حفظه الله تعالی را نیز ضمیمه می کند، که تیتر فوق کار او نیست بلکه عیناً مستخرج از ایمیل مذکور، و آن نیز برگرفته از خبرگزاری محترم مهر بوده است. بهر روی فدوی قاصم الجبارین را شدیدا ً شکر می کند  که سرانجام آرزویش برآورده شد و مجلس محترم شورای اسلامی برای نخستین بار پس ازسی سال، به انجام یکی  از وظائف ذاتی خود نائل آمد   !

علی الله التکلان و هوالمُستعان فی جمع امور 

 

بهرهء هوشی

فدوی تا کنون می پنداشت که، پس از سی سال از در گذشت انقلاب ایران، دیگر اینکه چگونه  باید همه چیز اسلامی  باشد را نیک آموخته است؛ لکن امروز شدیداً دریافت که در این مورد :

بیت

تا  بدانجا رسید  دانش  او

که بداند همی که نادان است  !

این احوالات از مرور شکوائیهء شهروندی گرامی بشرح زیر حادث شد: «در برخی از فروشگاه هائی چون لوازم آرایشی ـ گل فروشی و اسباب بازی ـ فروشی با نحوهء تزئین ویترین خود اقدام به ترویج فرهنگ غربی می کنند لازم است رسیدگی شود».

زیاده عرضی نیست.

من الاحقر ـ فدوی                          

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630