آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ  شماره 520  ـ  يک شنبه 20 ارديبهشت 1388 ـ  10 ماه مه 2009

=======================================================

اتوبوسی به نام ولايت فقيه

==================================== 

پهلوان پنبه های ناجا

این "ناجا" ـ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ـ بدجوری، سنگین و متورم، مثل دست شکسته، وبال گردن نظام ولایت مطلقه فقیه و مقام معظم رهبری شده است. سنگین، زیرا به نحوی فزاینده توان مالی نظام را تحلیل می برد و آنچه را که از کمک به حزب الله لبنان، فلسطین، غزه، ونزوئلا، نیکاراگوئه، بولیوی، کنیا، بورکینافاسو، کنیا، جزایر کومور، سنت ویسنت و... باقی می ماند می بلعد و، متورم، چون که هر چه از نظر کمی به نیرویش افزوده می شود، کارآیی آن کاهش می یابد! این به اصطلاح "نیرو"، که مثلاً قرار بوده نقش بازوی راست فرمانده کل قوا را در اجرای سیاست راهبردی "النصر بالرعب" ایفا کند، امروز کارش به جایی رسیده که مقام معظم رهبری را دچار کابوس و سرگیجه نموده و معظم له به راستی نمی داند که با آن چکار کند!

===================================================== 

آيا آقای اوباما بسوی يک ناکامی گام بر می دارد؟

رضا پهلوی

برگردان فارسی سخنرانی در دانشگاه ارواین

دولت جدید آمریکا، با امید برای گشودن گرۀ کوری که هر دو حزب آمریکا مدت سی سال گرفتار بازکردن آن بوده اند، می خواهد گفتگو و مذاکره را بر رویارویی ترجیح دهد. اما اگر هدف گفتگو با حکومت اسلامی منصرف کردن رژیم از ادامۀ سیاست های کنونی اش باشد، نخستین پرسشی که به میان می آید این است که آقای اوباما چه اهرمی در دست دارد که بتواند نتیجه ای متفاوت از پیشینیـان خود در مذاکــره با جمهوری اسلامی، به دست آورد؟ اگــرگمان می کنند که این اهرم بر پایۀ بازسازی اعتبار جهانی آمریکا، در اثر محبوبیت و پرستیز شخصی پرزیدنت اوباما است، باید بگویم که شاید دولت آمریکا به سوی یک ناخشنودی و ناکامی دیگر گام برمی دارد.

=====================================================

کمیته صیانت از آرا، غربی است

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور

خدشه وارد کردن در نتایج آرا پیش از برگزاری انتخابات، رفتار نادرستی است که بعضا ممکن است با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست‌های احتمالی به کار گرفته می‌شود. از اینکه لفظ شکست را در این زمینه به کار می‌برم متاسفم زیرا دیدگاه و الگوی انتخاباتی برخی افراد و احزاب و گروه‌ها برپایه برد و باخت یا پیروزی و شکست، تعریف و تنظیم می‌شود. چنین نگرشی از الگوهای غربی گرفته شده و ما آن را قبول نداریم. الگوی انتخاباتی مورد قبول ما مبتنی بر خدمت و تلاش صادقانه، عالمانه و پاک‌دستانه برای پیشرفت همه جانبه کشور است. در این صورت، هیچ منازعه، ستیز، رقابت و جدال سیاسی و انتخاباتی میان نامزدها وجود نخواهد داشت و ثمره آن نیز شکست نیست و همه نامزدها و رای‌دهندگان در واقع پیروز این میدان محسوب می‌شوند.

=====================================================

دولت با آموزگاران فرزندان ملت چه می کند؟

سيد محمود باقری

عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران

در این بین یکی از همکاران عضو هیئت مدیره، به نام آقای بداقی، توسط چند مامور به طرز وحشتناکی در انظار مردم و همکاران مورد ضرب و شتم قرار گرفت و کشان کشان او را از جمعیت دور کردند. همکاران دیگری که به اعتراض این رفتار بر آمدند، از جمله آقای نیک نژاد، از اعضای کانون صنفی، به طرز فجیعی ضرب و شتم شدند و ماموری ناخودآگاه آنچنان سیلی به صورت او زد که عینکش چند متر آن طرف تر افتاد و به چشم خودم دیدم که ماموری که ستوان یکم بود با گارد گرفتن در مقابل او مشت محکمی به سینه او کوبید. صحنه هایی در برخورد با معلمان فرزندان مملکت آفریده شد که حقیقتا قلم از بیان آنها شرمگین است. همکار دیگری از اعضای کانون صنفی، به نام آقای بهلولی، به مراتب بدتر از آقای نیک نژاد ضرب و شتم شد، به طوری که یکی از مامورین باتومی به کمر او کوبید که تا مدتی توان بلند شدن نداشت.

===================== کوتاه و گويا  =====================

کيا رستمی می رزمد

ترجمهء گزارشی از روزنامهء گاردين چاپ لندن

گاردين: اخيراً، اپرای ملی انگلستان از عباس کيارستمی، فيلمساز بزرگ ايران، دعوت کرد تا اپرای «کوزی فان توته» را در مرکز نمايشی «کوليزيوم» در لندن کارگردانی کند. اما ديروز، سخنگوی اپرای مزبور اعلام داشت که کيا رستمی برای کارگردانی اين نمايش به انگستان سفر نخواهد کرد چرا که فکر می کند سفارت انگليس در تهران بقدر کافی با او محترمانه رفتار نکرده است. کيا رستمی روند صدور ويزا را بدون جهت طولانی و بسيار پيچيده خوانده است. او در اظهاريه ای متذکر شده است که: «می خواهم از اپرای ملی انگليس، در اين وضعيت پيچيده و بسيار ظريف، بخاطر درک موقعيت من و پشتيبانی اش تشکر کنم. آنها، عليرغم اينکه من با تصميم خود آنان را در موقعيت سخت و نامطلوبی قرار داده ام، به موضع من و اصولی که بدان ها پايبندم احترام گذاشته اند و بايد اعتراف کنم که اين عمل شان مرا اميدوار ساخته است که جهان هنوز جای زندگی کردن است، با وجودی که...» سخنگوی اپرای ملی انگليس اظهار داشته است که سفارت آن کشور در تهران از دادن ويزا به کيارستمی، که مرتباً به فرانسه و ايتاليا سفر می کند، خودداری نکرده است، اما او، پس از اينکه فهميده است بايد وقت زيادی را برای پر کردن تقاضانامه هدر دهد، از سفر به انگلستان منصرف شده است. روزنامهء گاردين موفق نشده است در اين مورد با سفارت انگليس در تهران تماس بگيرد اما میخبر شده است که سفير انگليس در آخرين لحظه کوشيده است که پا در ميانی کند در حالی که کيارستمی ديگر تصميم خود به انصراف را گرفته و اعلام داشته بوده است.     (آرشيو)

 
 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630