بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

ارديبهشت   1388 ـ مه  2009 

 

ملت ايران با شركت پرشور در انتخابات دشمن را خشمگين خواهد كرد

سيد علی خامنه ای

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، به نقل از پايگاه اطلاع ‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ديدار پرشور هزاران نفر از پرستاران، معلمان و كارگران سراسر كشور، اين سه قشر را مهمترين و تأثير گذارترين قشرهای جامعه خواندند و با تبيين نقش بی‌نظير و تعيين كننده ملت در «انتخاب مسئولان مختلف و عرصه مديريتی كشور» فرمودند: برغم تلاش دشمن برای خدشه‌دار جلوه دادن انتخابات در جمهوری اسلامی ايران، ملت بزرگ ايران، با حضور پرشور و صميمانه خود در انتخابات رياست جمهوری، انتخاباتی می‌آفريند كه دشمن را خشمگين كند.

ايشان با يادآوری انتخابات نمايشی و فرمايشی حكومت‌های وابسته قبل از انقلاب افزودند: پادشاهان مستبد قاجار و پهلوی، كشور را مِلك خود و ملت را رعيت خود می‌دانستند و در غياب حضور مردم هرآنچه دستگاه قدرت اراده می‌كرد از صندوق‌های رأی درمی‌آمد اما انقلاب اسلامی، ورق را بكلی برگرداند و مردم را روی كار آورد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش تعيين كنندهء رأی و ارادهء مردم در قانون اساسی برای انتخاب مستقيم يا غيرمستقيم همه مسئولان كشور خاطرنشان كردند: اين روند در تمامی سی‌سال اخير با قوت و قدرت ادامه يافته اما دشمنانی كه منافع نامشروع آنان در ايران قطع شده است، با ناديده گرفتن يا انكار پديده مبارك و با ارزش حضور مردم در مديريت كشور، همواره تلاش كرده‌اند به انتخابات ايران خدشه وارد كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، انتخابات در ايران را در مقايسه با كشورهای مدعی دمكراسی، آزادتر و پرشورتر دانستند و افزودند: با حضور پرانگيزه مردم، همواره انتخاباتی سالم، متقن و خوبی در ايران برگزار شده اما متأسفانه برخی دوستان بی‌انصاف و كسانی كه جزء ملت هستند و توقع دارند مردم به آنها توجه كنند، با ناسپاسی، عليه ملت حرف می‌زنند و با تكرار حرف دروغ دشمن، سلامت انتخابات را زيرسئوال می‌برند.

رهبر انقلاب اسلامی، سلامت همه انتخابات گذشته را نتيجه زحمات مسئولان و ملت برشمردند و افزودند: در يكی دو انتخابات، شبهاتی برای عده‌ای پيش آمده بود اما تحقيق و بررسی دقيق نشان داد كه خدشه‌ای به آن انتخابات هم وارد نيست.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با يادآوری نتايج برخی انتخابات گذشته يادآوری كردند: مكرر اتفاق افتاده است كه نتيجه انتخابات به ضرر جناحی كه روی كار بوده تمام شده است، پس چگونه ممكن است كسی انتخابات در ايران را زير سئوال ببرد.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع‌بندی اين بخش از سخنانشان تأكيد كردند: انشاءالله همه ملت ايران، به كوری چشم دشمنان و با شور و علاقه و صميميت در انتخابات رياست جمهوری، به پای صندوق‌های رأی می‌آيند و انتخاباتی می‌آفرينند كه دشمن را خشمگين كند.

ايشان در بخش ديگری از اين ديدار معلمان، پرستاران و كارگران را مهمترين قشرهای جامعه دانستند و خاطرنشان كردند: معلمان آموزش و پرورش، امانتدار فرزندان ملت و سازنده اصلی شخصيت و شاكله فرزندان همه مردم هستند و اين نقش استثنايی، نشان‌دهنده ارزش بسيار والای معلم است.

رهبر انقلاب اسلامی، جامعه، دولت و همه مسئولان را به قدرشناسی نقش معلم توصيه كردند و افزودند: معلمان نيز بايد قدر و منزلت خود را بشناسند و كار خود را موهبتی الهی بدانند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، ايجاد تحول عميق در نظام آموزش و پرورش را مهمترين اولويت و مسئله خواندند و با انتقاد از ماهيت تقليدی و كهنه بودن نظام كنونی افزودند: برای تحول در نظام آموزش و پرورش بايد سنت‌ها و نيازهای كشور را اصل قرار دهيم و از تجربيات ديگران حداكثر استفاده را ببريم اما از الگوبرداری و تقليد از كشورهای غربی، كاملاً بپرهيزيم.

ايشان با اشاره به جايگاه مهم ايران در دنيای پرآشوب كنونی، موقعيت كاملاً با ثبات و مطمئن داخلی را فرصت مناسبی برای انجام دادن كارهای مهم از جمله ايجاد تحول در نظام آموزش و پرورش دانستند و افزودند: بررسی‌های خوبی كه دولت در اين زمينه انجام داده بايد اجرايی شود و اين كار به شجاعت، ابتكار و خوشفكری نياز دارد.

رهبر انقلاب اسلامی، اهميت دادن به موضوع پرورش را بسيار ضروری برشمردند و خاطرنشان كردند: لوح آماده ذهن كودك فقط با آموزش ساخته نمی‌شود بلكه پرورش لازم دارد و اين روند بايد در كتاب‌های درسی، انتخاب معلم و نظام آموزش و پرورش كاملاً مورد توجه قرار گيرد.

پرهيز از گسترش كمی و اولويت دادن به گسترش كيفی از ديگر مواردی بود كه حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در بحث آموزش و پرورش بر آن تأكيد كردند.

رهبر انقلاب اسلامی، پرستاران را نيز، قشری احياگر و بسيار اثرگذار دانستند و افزودند: مردم و مسئولان به چشم تكريم به اين انسان‌های فرشته‌گون بنگرند.

ايشان نقش پرستار و همچنين قابله را در نظام سلامت كشور، بسيار مهم خواندند و افزودند: اين دو قشر دلسوز و مهربان، كار خود را نعمتی بزرگ بدانند و خدمت به مردم را قدر بشناسند كه اين مسئله در ارتقاء كيفيت كار هركس تأثير بسياری دارد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنانشان، كارگران را عنصر محوری جامعه دانستند و با اشاره به نقش كارگران، كارفرمايان و مديران واحدهای كارگری در تأمين نيازهای كشور افزودند: بايد فرهنگ جامعه به سمت ترويج و استقبال از توليد داخلی هدايت شود.

رهبر انقلاب اسلامی، قيمت حقيقی استفاده از كالاها و توليدات خارجی را، ادامه كار كارگران در كشورهای ديگر و بيكار شدن كارگران ايرانی دانستند و خاطرنشان كردند: جوانان و كارگران ايرانی از توانايی اجرای پيچيده‌ترين طرح‌ها و توليد محصولات برتر و پركيفيت برخوردارند و اين واقعيت بايد مورد توجه قرار گيرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ضرورت و تأثير امنيت شغلی كارگران در ارتقای كيفيت كالاهای توليدی افزودند: استفاده از توليدات داخلی، بايد در فرهنگ جامعه، ارزش تلقی شود كه تحقق اين مسئله، نيازمند افزايش كيفيت توليدات داخلی، تبليغ نكردن بی‌رويه محصولات خارجی، تشويق كارآفرينان، افزايش وجدان كاری و همكاری و همدلی دولت و همه عناصر دخيل در توليد و واردات است.

در ابتدای اين ديدار وزيران بهداشت درمان و آموزش پزشكی، كار و امور اجتماعی و آموزش و پرورش گزارشی از حوزه مسئوليت خود بيان كردند.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به برنامه‌های ارتقا و استمرار آموزش پرستاران گفت: رشته های جديد پرستاری با رويكرد تخصصی و وظيفه‌محوری راه‌اندازی و گام‌های خوبی برای بهبود وضع معيشتی پرستاران برداشته شده است.

باقری لنكرانی همچنين به تلاش پزشكان ماما و كاهش ده برابری مرگ و مير مادران باردار در سی سال گذشته اشاره كرد و گفت: در سه سال اخير نيز مرگ و مير مادران باردار در روستاها 20 درصد كاهش يافته است.

جهرمی وزير كار و امور اجتماعی هم كاهش بيكاری، توسعه فرهنگ كارآفرينی، آموزش فنی و حرفه‌ای و افزايش بهره‌وری را از راهبردهای اين وزارتخانه دانست و گفت: با ايجاد فضای صميميت بين كارگران و كارفرمايان تعداد شكايت واصله به وزارت كار، كاهش خوبی را در سه سال اخير نشان می‌دهد.

وزير آموزش و پرورش هم از بررسی طرح تحول بنيادين آموزش و پرورش خبر داد و گفت: برنامه راهبردی آموزش و پرورش براساس سند چشم‌انداز بيست ساله در دست مطالعه و تدوين است.

علی‌احمدی ارتقای سطح تربيت معلم به كارشناسی، اخذ مجوز برای راه‌اندازی دانشگاه بزرگ فرهنگيان و پرداخت معوقات فرهنگيان را از ديگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش برشمرد.

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630