بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

ارديبهشت 1388    - آوريل 2009

 

اختلاف و اتوبوسی به نام هوس...

اختلاف

فدوی، همينطور که داشت برخی خبرهای جرايد دارالخرافه را مرور می کرد به موردی برخورد که در آن بين علمای نيروی محترم انتظامی و ادارهء برق شديداً اختلاف افتاده بود و امّت هميشه در حيرت، در پرتو فتاوی طرفين شديداً کباب شده بودند. ملاحظه کنيد که برادر ناصری از اهالی روستا چه می گويد:

«سيم های برق روستای وسمق در بخش خرقان شهرستان ساوه در تابستان گذشته به سرقت رفت!

از سوی شورای روستا به نيروی انتظامی شکايت شد ولی هنوز سارقين دستگير نشده اند. چند روز پيش نيز بخشی از سيم ها به سرقت رفت و اکنون نيمی از روستا در تاريکی بسر می برد!... اداره ی برق از ترميم خطوط انتقال برق خودداری می کند و می گويد تا سارقين دستگير نشوند اقدام به ترميم آن نمی کنند! تقصير روستائيان چيست که نيروی انتظامی موفق به دستگيری سارقين نشده است؟!»

فدوی، در پاسخ، عرض می کند که تا روستا بطور کامل در تاريکی فرو برود، هنوز فرصت هست برادر ناصری، و بقول شاعر:

«تا ريشه در آبست اميـد ثمــری هسـت»

تا سيمه به تير است اميـد شـرری هسـت

بـد نيست زِ داروغـه بپـرسيد کـه قربـان

از دزد سـرگـردنـه آيـا خبـری هسـت؟

پاسخ شما به ضرس قاطع، منفی است. به مقامات بالاتر، اعلی الله مقامهم اجمعين، هم اگر پناهنده شويد بيگمان طرفی نمی بنديد زيرا برادران اين روزها سرشان شديداً به هسته بازی گرم است.

البتّه هيچ استبعادی ندارد که سارق مربوطه هنگام سرقت کابل برق، «خودش خشک بشه بيفته»؛ در غير اين صورت، فدوی توصيه می کند که خودتان بگونه ای با سارقين محترم وارد مذاکره و بلکه معامله بشويد و بکوشيد بهر قيمتی که شده نظر و رضايت شان را جلب کنيد. و چنانچه زير بار نرفتند، بيدرنگ پول هايتان را روی هم بگذاريد و سارقين گرامی را در اسرع وقت بيمه کنيد و يادتان نرود که: «بيمه بر هر درد بی درمان دواست»، چرا که اگر يکی از سارقين محترم، هنگام سرقت کابل برق دچار برق گرفتگی شود، کارتان تمام است و مطابق قانون مجازات اسلامی قصاص می شويد. يعنی، شما را بالای همان تير برده و کابل فشار قوی مربوطه را به شما وصل می کنند.

البتّه وطن اسلامی تا آن حدّ هم که می گويند خرتوخر نيست و آنقدر آزادی و دمکراسی در دسترس هست که از ضابطين محترم حکومتی بخواهيد که در اجرای قصاص، کابل برق فشار قوی را همان پائين بشما وصل کنند و شما را ديگر بالای تير نبرند. بهر صورت، خبرش را به فدوی بدهيد.

اتوبوسی بنام هوس!

فدوی داشت شکوائيه، و در واقع ضجّهء مسافر محترمی را مرور می کرد که ديد اشک بی اختيار از همه جايش سرازير شده است. شما هم اگر اشک اضافه داريد بريزيد که جای دوری نمی رود:

«اتوبوس هائی که به بخش خصوصی واگذار شده است بصورت مختلط مرد و زن سوار می کنند. برخی رانندگان آنها موسيقی های مبتذل پخش می کنند. وقتی اعتراض می کنيم به شدّت با انسان برخورد می کنند. ما انتظار نداريم در دولت جمهوری اسلامی شاهد چنين مسائلی باشيم و بهتر است شرکت واحد نظارت بيشتری براين اتوبوس ها داشته و به رانندگان مختلف تفهيم کنند که اين اتوبوس ها عمومی است و به تمام مردم خدمات ارائه می دهد و بهمين لحاظ است که از امکانات عمومی نظير خط ويژه استفاده می کند».

فدوی به اين برادر مسافر عرض می کند که:

«شديداً حق با شماست برادر؛ فدوی نيز شديداً حيرت می کند که چرا آن رانندگان و مسافران نابکار، برای شما تره، اعم از اسلامی و غيراسلامی، خرد نکرده اند. واقعيّت اين است که فدوی در فرمايشات شما بشرح فوق هيچ مطلب غيرعادی و غير منطقی ای ملاحظه نمی کند. آيا تعيين جنسيت مسافرانی که به اتوبوس سوار می شوند، يا نوع موسيقی ای که در آن پخش می شود، از سوی شما، غيرمنطقی يا غيرعادی است؟... نه والله!... اصلاً مقام معظم رهبری و برادر احمدی نژاد و ساير حضرات آيات، اعلی الله مقامهم اجمعين، چگونه سر به بالين می گذارند وقتی که دو مسافر زن و مرد با هم به اتوبوس سوار می شوند؟ قاصم الجبارين شاهد است، اگر مقام معظم رهبری، برادر احمدی نژاد، ساير حضرات آيات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم و از همه مهم تر، شما هم بگذريد، فدوی نمی گذرد. فدوی اخطارهای لازم را می دهد. شما طبق معمول کنترل کنيد اگر ترتيب اثر ندادند، ديگر اصرار بيش از اين نمی شود و چندتائی از رانندگان مربوطه را اعدام می کنيم، همه چيز درست می شود.  والسلام، راننده اعدام!»

الاحقر ـ فدوی

باور بفرمائيد که از شدت خشم تاريخ يادم رفته است.

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630