آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |  تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 506 ـ  يک شنبه 6 ارديبهشت 1388 ـ  26 آوريل 2009

=======================================================

حاجی اين ريش گرو؛ شرط می بندم اين بابا رو خود آقا از آب نمک درآورده...

===================== کوتاه و گويا  ====================

 ولایت فقیه، ما را در مقابل کودتا و خودمختاری‌ها حفظ کرده است

میرحسین موسوی

خبرگزاری قلم - میرحسین موسوی که حمایت های حضرت امام (ره) از وی در طول دوران نخست وزیری اش، شهره خاص و عام است، بر نقش مهم ولایت فقیه در حفظ کشور از خطر کودتا و خودمختاری ها تاکید دارد. مهندس میرحسین موسوی از زمانی که اعلام کرد در عرصهء انتخابات حضور فعال خواهد داشت، در طول سفرها و برنامه هایش در استان های مختلف با سوالاتی ظاهرا سازماندهی شده و هماهنگ مواجه می شود که یکی از این پرسش های ثابت درباره رابطهء او با اصل ولایت فقیه است. مهندس موسوی بارها در این رابطه سخن گفته و آخرین اظهار نظرش در این باره روز پنجشنبه در دانشگاه فردوسی مشهد بود. وی در پاسخ به پرسش عضو بسیج دانشجویی دربارهء ولایت فقیه اظهار کرد: ولایت فقیه بزرگ‌ترین نقش را در پیروزی انقلاب داشته است. موسوی تاکید کرد: ما در این ۳۰ سال، بدون این اصل هر لحظه ممکن بود به فضای قبل از انقلاب غلت بزنیم. میرحسین یادآور شد: ولایت فقیه، ما را در مقابل کودتا و خودمختاری‌ها حفظ کرده است و من با قبول این مساله وارد عرصه انتخابات شده‌ام.

(آرشيو)

پا جای پای پل پوت

چرا نظام های ایدئولوژیک با وعده های بزرگ می آیند و با جنایت های بزرگتر می روند؟! دلیل تشابه بین آغاز، مسیر راه و پایان کار این نظام ها چیست؟! آیا به این دلیل است که وعده ها را تنها برای دستیابی به قدرت و سوار شدن بر خر مراد می دهند و پس از توفیق در این کار، الزام های حفظ قدرت کارشان را به جنایتکاری می کشاند؟! یا در آغاز راه، خود رهبران این نظام ها نیز در دام شعارهایی که با آنها توده ها را به حرکت درمی آورند گرفتارند و به آنها باور دارند، اما پس از کسب قدرت در برخورد با واقعیت ها سرشان به سنگ می خورد، از آن ایده الها رو می گردانند و کارشان به ارتکاب جنایت های بزرگ می کشد؟!

=====================================================

ترفند امنيتی ها در مقابله با ائتلاف نيروهای ملی

گفتگو با کورش زعيم

مسئولان اطلاعاتی و امنيتی که به متن پيش نويس بيانيه توسط جاسوسان خود دست پيدا کرده بودند، سناريويی برای خنثی کردن اين حرکت و مخدوش کردن آن طراحی نمودند و بر پايه آن بی درنگ يک سايت اينترنتی بنام "ائتلاف ملی" طراحی و براه انداختند که در آن فقط اين پيش نويس درج شده است. آنگاه برای ايجاد ابهام و اختلاف ميان سازمانها و حزب های ملی و سرازير شدن سيل تکذيب، نام همه حزب ها و سازمانهای سياسی بيرون از حاکميت را که هيچکدام حضور نداشتند همراه با چند نفر از شخصيت های شناخته شده سياسی را که برخی هم حضور نداشتند، بنام "امضاء ها" زير آن گذاشتند...   (+ سه مطلب کوتاه مرتبط)

=====================================================

پردهء ریای رژیم در ماجرای رکسانا صابری دریده شد

حشمت اله طبرزدی

بین پدر پیر سعید درخشندی که از شهرستان داران اصفهان آمده است با خانواده ی رکسانا صابری که از آمریکا آمده، و نحوه ی برخورد رژیم با آن ها یک مقایسه ی سر انگشتی بکنید. البته که بازداشت رکسانا صابری یک ظلم مضاعف است و باید محکوم شود. اما سخن من درمورد ریاکاری این رژیم مدعی مبارزه با تبعیض و تحقق عدالت علوی است. خانواده ی صابری بیش از یک ماه است که در ایران هستند و هر روز با یک رسانه ی بین المللی در مورد وضعیت فرزند خود سخن می گویند، و هر روز یک وکیل جدید برای دفاع از فرزند آنها اعلام امادگی می کند، ولی پدر پیر درخشندی و درخشندی ها برای یک مصاحبه مورد توهین و تحقیر قرار می گیرند.

=====================================================

برنامهء کروبی برای احيای حقوق شهروندی

گروه سياسی حزب اعتماد ملی

حاکميت قانون فقط آن نيست که مردم مجبور به اطاعت از قانون و حکومت باشند بلکه حکومت کنندگان بيش از مردم ملزم به رعايت قانون و اطاعت از آن هستند. همان طور که حکومت با قدرت خود مي تواند جلوي تخطي از قانون را بگيرد، مردم نيز بايد بتوانند با اقتدار خود از خلال آزادي هاي بيان، احزاب و اجتماعات و تشکيل نهادهاي مدني و... مانع از خودسري هاي حکومت کنندگان شوند. بنابراين، سياست محوري اينجانب دفاع از حاکميت قانون و برابري مردم و مسوولان در برابر اين سياست است و نمي پذيرم که قانون فقط براي رعايت مردم و نه مسوولان باشد و نيز حمايت از تمامي الزامات پيش گفته آن را ضروري مي دانم.

 
 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630