آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 495 ـ چهار شنبه 26 فروردين 1388 ـ  15 آوريل 2009

=======================================================

=======  وضعيت حکومت اسلامی در سخنان نامزدهای رياست جمهوری اش  ======

سکولاريسم نو: وعده های انتخاباتی نامزدهای خودی حکومت اسلامی حکايت از خسران هائی دارند که همين حکومت وارد کرده و اين آقايان اکنون وعدهء اصلاحش را می دهند (به راست و دروغش کاری نداريم). به متن های زير توجه کنيد و ببينيد دو تن از ياران نزديک خمينی و خامنه ای که همواره در طول سی سالهء اخير در مقامات مهم مملکتی بوده اند، وعدهء جبران چه چيزهائی را می دهند. در واقع، از ياد نبريم که هر «وعده» اقرار به يک تجاوز و بی قانونی و مخدوش ساختن حقی از مردم است که بدست خود اين آقايان و همکارانشان صورت گرفته و حالا آمده اند تا به نمايندگی از ملت در برابر معلوم نيست کی بايستند!

=================

نظارت استصوابی را حذف کنيد

مهدی کروبی

دبیرکل حزب اعتماد ملی با صدور بیانیه‌ای خواستار تغییر قانون اساسی ایران شد. رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار «حذف نظارت استصوابی» از قانون شده است. به اعتقاد وی تداوم نظارت استصوابی «برای بقای انقلاب و نظام اسلامی» بسیار خطرناک است. به گفته آقای کروبی، «دسترسی آزاد به اطلاعات و آزادی بیان نیز جزء لازم و لاینفک» حاکمیت قانون و حقوق شهروندی است. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در عین حال در بیانیه خود آورده است که برای بسط حقوق سیاسی مردم و آزادی بیان باید «شرایط رقابتی برای رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب فراهم» شود.

=================

ميرحسين موسوی می گويد:

جامعه ايرانی هم اصول‌گراست و هم اصلاح‌طلب

بله، يک کانديدای ذوالحياتين، جامعه ای دو سره هم لازم دارد: مير حسين موسوی، با بيان اين اعتقاد ‌که امروز در مردم تمايلی برای تغيير و بازگشت به ارزش‌های اسلام ناب وجود دارد (!)، خاطرنشان کرد: «اين تمايل به اين دليل است که برخی اتفاقاتی که می‌افتد به نام اسلام انجام می‌شود. ضايعه‌ای که وجود دارد اين است که به قدری تنزل پيدا کرده‌ايم که عده‌ای فکر می‌کنند اکثريت رای جامعه را می‌توان با پول و امکانات خريد».

=====================================================

بخوانيد و عبرت بگيريد

نشانه‏ های ظهور امام زمان

خبرگزاري فارس

طبيعي است افرادي كه به دنبال منفعت و سودجويي فردي‏اند با آزمندي بسيار و با ظاهر سازي فريبنده به اغفال مردم مي‏پردازند تا به نيّت سوء خود برسند. از اين رو بيان نشانه‏ها و علايم ظهور، ضروري است و رهبران و بزرگان دين، براي جلوگيري از اين انحراف ها و كج‏روي ها و براي حفظ باورهاي اصيل مردم، بايد منجي و مصلحِ آخر زمان را با تمام شاخصه‏ها و خصال معرفي نمايند و براي ظهور و قيام او نشانه‏ها و علايمي را بيان كنند تا مردم در تميز سره از ناسره در تحير و ترديد نمانند.

=====================================================

نگاهی به مافیای فوتبال فاسد ایران

ويژه نامهء روزنامهء خراسان

روزنامهء خراسان در وِیژه‏نامهء سال 88 خود، به پرده ‏بردای از بخش‏هائی از مافیای فوتبال فاسد ایران پرداخته است و نکات فراوانی را متذکر شده که با درک آنها، به حال فوتبال کشور باید افسوس خورد. در این گزارش به روابط دلال‏ها، مربیان، داوران، بازیکنان، خبرنگاران و سایر دست‏های پشت پرده و تاثیرگذار در نقل و انتقالات و حتی نتایج بازی‏ها اشاره شده است. البته این روزنامه برای عدم ایجاد مشکلات حقوقی، از ذکر اسامی پرهیز کرده است، لکن کدهای ارائه شده، به خوبی نام اشخاص را در بر دارد...

===================== کوتاه و گويا  ====================

حذف پايان نامه به بهانهء اصلاح الگوي مصرف!ه

ياسمين منطقی

روز آنلاین‏ ـ وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري، در يک تصميم عجيب، از حذف پايان نامه در تحصيلات کارشناسي ارشد، براي ‏اصلاح الگوي مصرف خبر داد. حذف پايان نامه به بهانهء اصلاح الگوي مصرف، به دنبال اعلام سال هشتاد و هشت از سوي ‏رهبر جمهوري اسلامي به عنوان سال اصلاح الگوي مصرف صورت مي گيرد.‏ محمد حسيني، قائم مقام وزير علوم، به رسانه ها گفته است:‏ «با توجه به اينکه سال هشتاد و هشت، سال اصلاح الگوي مصرف ‏نام گرفته است، ما هم سعي داريم دورهء کارشناسي ارشد را سريع تر و کوتاه تر برگزار کنيم». به گفتهء وي، «از ‏‏امسال قرار است برخي دانشگاه ها، شيوه جديدي را بيازمايند که در آن پايان نامه از گردونهء کار خارج مي شود ‏چرا که اين امر وقت بسياري از دانشجو را مي گيرد و استاد راهنما هم به واسطهء اينکه درگير پايان نامه است، ‏نمي تواند به ساير امور رسيدگي کند».‏ بنابر آئين نامهء آموزشي دورهء كارشناسي ارشد ناپيوسته: «تهيهء پايان نامه، آخرين بخش دورهء كارشناسي ارشد است ‏كه طي آن دانشجو موظف است، در يك زمينه مربوط به رشتهء تحصيلي خود، زير نظر استاد راهنما، به تحقيق و ‏تتبع بپردازد». ارزشيابي آن نيز در جلسهء دفاعيه با هيات داوران، متشكل از استاد راهنما، استاد مشاور، حداقل يك ‏نفر نمايندهء كميته تحصيلات تكميلي و دو نفر از بين اعضاي هيات علمي يا متخصصان و محققان داخل يا خارج ‏مؤسسه صورت مي گيرد.‏ آئين نامهء آموزشي کارشناسي ارشد در فاصله سال شصت و هفت تا هفتاد و سه به مدت پنج سال دورهء آزمايشي خود را طي کرد و از ‏ابتداي سال تحصيلي هفتاد و سه ـ چهار پس از رفع نقايص در دانشگاه هاي کشور به اجراي گذاشته شد.‏ وزارت علوم و تحقيقات دولت نهم اما کمتر از سه هفته پس از اعلام سال هشتاد و هشت  به نام سال اصلاح الگوي مصرف از ‏لغو آن به همين بهانه خبر مي دهد.‏      (آرشيو)

 
 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630