بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

فروردين   1388 ـ آوريل  2009 

پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

نخست وزير کشتارهای دههء شصت

و «دغدغه های حفظ نظام»

مسعود نقره کار

 

آقای مهندس مير حسين موسوی، که تبليغاتچی های انتخاباتی اش او را «نخست وزير دوران دفاع مقدس» می خوانند(۱)، آمده است تا حکومت اسلامی را، به قول حتی خودی ها، از «...افزايش تورم، کسر بودجهء هنگفت، افزايش بيکاری، فقيرتر شدن اقشار محروم، افزايش اختلاف طبقاتی» و، به طور کلی، از «...روند نامبارکی که از سه سال پيش به اين سو در عرصه های اقتـصادی، اجتـماعی، سیـاسی و فرهنگی، مشکلات و بحران های مستمر و فزاينده ای را برکشور تحميل کرده و تداوم آن، بی ترديد هزينه ها و لطمات جبران ناپذيری را برای کشور و ملت ايران در پی خواهد داشت" نجات دهد(۲). آقای مهندس موسوی نيز در همين مدت کوتاه که کار تبليغات انتخاباتی اش را شروع کرده بارها با ژست يک «ناجی» از «دغدغهء اصلی» اش يعنی «حفظ اين نظام به خطرافتاده» و نجات آن سخن گفته است.

«نخست وزير دوران دفاع مقدس»، که حاميان اش از او به عنوان «مديری فرهيخته، آگاه به امور سياسی، اقتصادی، حزبی، فرهنگی و هنری» ذکر خير می کنند، از اينکه حکومتی ها خود و جامعه را «از فضای انقلاب» دور کرده اند ابراز نگرانی کرده است و بر اين امر تاکيد داشته است که «حفظ اصل نظام» را هدف گرفته است. (۳)

ايشان همچنين تاکيد کرده است که: «بايد توجه کنيم که توضيحات حضرت امام دربارهء اصطلاح "اسلام ناب" که مربوط به دو سال آخر عمر مبارک ايشان است، طرح مکرر ويژگی های اسلام ناب در اين دوران به گونه ای است که گويی ايشان زمينهء خطر و انحرافی جدی در نوع فهم از اسلام را بسيار جدی می‌ديدند... من، با اين تلقی مفهوم "اسلام ناب محمدی" را مطرح کرده ام و معتقدم هنوز زمينه های اين نوع نگاه، چه در سياست داخلی و چه در سياست خارجی، و همچنين سياست های اقتصادی و فرهنگی باقی ست؛ در ميان مردم و مسؤلان چنين نگاهی ريشه دار است و چنين نيست که اين نگاه به اسلام به کلی از ميان رفته باشد...»

آقای موسوی دربارهء نگاه فرهنگی اش نيز می گوي که روش مورد نظر او: «با "نگاه آيت الله خامنه ای به مسائل فرهنگی" تعارض ندارد، و می توان با به کار گيری آن "ارزش های انقلابی و فرهنگی" را حفظ کرد...»(۴)

البته مهندس مير حسين موسوی حرف های دلنشينی نيز پيرامون «آزادی» زده است که تجربهء سی سال حکومت اسلامی و تجربهء وعده و وعيد های فريبکارانهء امام شان نشان داده که حرف های اين جماعت فقط مصرف تبليعاتی دارند؛ و از همان دست حرف هايی ست که «دکتر» احمدی نژاد نيز در تبليغات انتخاباتی اش در باب تقسيم پول نفت بر سر سفره ها و آزادی لباس و موی سر جوانان زد و در عمل نشان داد که " باد" ی بيش نبودند.

سخنان تبليغاتی «ناجی نظام»، آقای مير حسين موسوی، به ويژه آنجا که از بازگشت «به فضای انقلاب» و مفهوم «اسلام ناب محمدی» سخن می گويد چيزی جز بازگشت به رياکاری، فريبکاری، زندان، شکنجه، دار، تيرباران، و خون و چرک بيشتر به ذهن نمی نشاند . مهندس موسوی، که «هنرمند و نقاش» نيز هست، بايد بهتر بداند که بر بوم «فضا و مفهوم» آن دوره ای که ايشان نخست وزير حکومت اسلامی بود، علاوه بر تصاوير پيکر شکنجه شده، تيرباران شده، و به دار آويختهء هزاران دگرانديش، روشنفکر و مخالفان سياسی و عقيدتی حکومت اسلامی، فقر، بيکاری، فساد و فحشا، آزادی کشی، آبروريزی و دشمن تراشی در سطح جهانی نيز نقش بسته است ـ عناصری که نه فقط در دههء شصت، که فضای سی سالهء انقلاب اسلامی سرشار از آن ها بوده و هست.

آقای مهندس موسوی بی ترديد فراموش نکرده و قطعاً توجه دارد که حکومت اسلامی در نشان دادن يک قلم از «ويژگی های اسلام ناب محمدی» و «فضای انقلابی» مورد نظر ايشان، مرتکب ۵ کشتار بزرگ از دگرانديشان، روشنفکران و روشنگران و مخالفان سياسی و عقيدتی خود شده است ـ کشتارهايی که تمامی آن ها در زمانی که آيت الله خمينی، يا به قول مهندس موسوی «رهبر فرزانهء انقلاب» در قيد حيات بود اتفاق افتاد و يا آغاز شد. در دو کشتار از اين ۵ کشتار، که در زمان نخست وزيری جناب مهندس موسوی رخ داد، هزاران نفر قتل عام شدند؛ کشتار هايی که "رهبر فرزانه"  آمر اصلی آن ها بود. فتوای جنون آميز اين «فرزانه» ی جنايتکار، که کشتار بزرگ سال ۶۷ را سبب شد، امروز آذين تاريخ خونين و ننگين «اسلام ناب محمدی» ست. آقای مهندس موسوی نمی تواند و نمی بايد از مسؤليتی که در قبال اين دو کشتار داشته شانه خالی کند و تلاش کند آن ها را به فراموشی بسپارد. مخالفت ايشان با تلاش های قابل ستايش آيت الله منتظری در جلوگيری و نيز افشا ی جنايت بزرگ سال ۶۷ پوشيده نيست. آقای مهنس موسوی، در آن مقطع، از حاميان سيد احمد خمينی در مخالفت با آيت الله منتظری بود.

آقای مهندس موسوی در عرصهء فرهنگ نيز، خلاف وعده های تبليعاتی اش، بنا دارد تا، با اتکا به نگاه آيت الله خامنه ای، ارزش های فرهنگی «اسلام ناب محمدی» را حفظ کند. تجربه نشان داده است که در اين عرصه نيزحرف آخر را نه رييس جمهور که ولی فقيه می زند ـ ولی فقيهی که در پروندهء فرهنگی اش اين ارزش ها ثبت اند: «دينی کردن ادبيات» (۵) تأييد سانسور (۶)، صدور فرمان سانسور و حذف (۷)، دشمنی با مطبوعات غير خودی تا آن حد که حتی مطبوعات «اصلاح طلب» را دستخوش شارلاتانيزم خوانده است ( ۸)، مخالفت با آزادی همهء انواع رسانه ها (۹) و...

سخنان تبليغاتی آقای مهندس مير حسين موسوی و نيز اظهارات ايشان پيرامون بازگشت به «فضای انقلاب و اسلام ناب محمدی» و «ارزش های انقلابی و فرهنگی» مورد نظر ايشان نشان مي دهند که جناب «ناجی»، متاسفانه، قصد دارد روزهء بی سحری سياسی ی ۲۰ ساله اش را با افکار و کرداری آزمون شده باز کند!

 

زيرنويس:
۱- نگاه کنيد به سايت تابناک محسن رضايی و شرکاء
۲- بيانيه سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی در حمايت ازکانديداتوری ميرحسين موسوی ,ايلنا و گويا جمعه ۲۱ فروردين
۳- نگاه کنيد به سخنرانی مهندس موسوی در خوزستان , ۲۰ فروردين ايسنا / گويا
۴- آقای موسوی روز دوشنبه ۱۰ فروردين در ديدار با تعدادی از همکاران سابق و دوستان خود./ گويا
۵- کيهان, ضميمه ادب و هنر, ۱۵ اسفند ۱۳۶۴
۶- خامنه ای در مصاحبه ای ۲ ساعته با کيهان ( به سال ۱۳۶۴) از اهميت نقد سخن گفت اما در جا گفت در نقد کردن :" بايد مرزها را رعايت کرد.....ما نبايد ورع مطبوعاتی را با سانسور و خود سانسوری اشتباه کنيم." خامنه ای همچنين خطاب به " شورای فرهنگ عمومی کشور" در دفاع از سانسور گفت "سانسور بايد به نفع خوانندگان کتاب انجام شود"، " همهء حقوق به نويسنده مربوط نمی شود بلکه دولت بايد به نفع خوانندگان دست به سانسور بزند." (شهروند , ۱۴ آبان ماه ۱۳۷۵)
۷- آيت الله خامنه ای , بهمن سال ۱۳۷۸
۸- "...آيت الله خامنه ای با اظهار نگرانی از برخی مطالب مندرج در لغت نامه ی دهخدا، حکم به بررسی و تصحيح (بخوانيد حذف) برخی مطالب لغت نامه را می دهند از جمله ماده ی مربوط به حجةالاسلام شفتی. - وبلاگ ف.م.سخن ,( برگرفته از تارنمای گويا) ," از آيت الله خامنه ای و لغت نامه ی دهخدا .....",.۳۰ دی ماه ۱۳۸۶
۹- سخنرانی ولی فقيه در جمع ده ها تن از ناشران داخلی ,سانسور مطبوعات و کتاب و ممنوعيت ماهواره را کاری اسلامی و درست خواند و گفت: "بايد وسايل لازم برای مصون سازی ذهن ها و افکار جوانان فراهم شود."

 

http://news.gooya.com/politics/archives/2009/04/086231.php

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630