بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

فروردين   1388 ـ آوريل  2009 

 

آیا خامنه اي خودش را با قدیسین عوضي گرفته؟

محتسب

آیا خامنه‌اي واقعاً خود را با امام و پيامبر و نايب بر حق، اشتباه گرفته؟ فکر نمی کنم اینطور باشد چون اين خيلي ساده لوحانه است كه فكر كنيم كلاهي كه او تلاش مي‌كند بر سر مردم بگذارد بر سر خودش هم رفته باشد. در واقع او جو گير نشده، بلكه براي رسيدن به اهدافش درهاي مناسبی را پيدا كرده، و معتبرترين در،‌ در رهبر نمايي است!

از قديم و نديم رسم بوده كه پيشوايان مقدس و رهبران مردمی كه اعتبارشان از عشقشان به مردم و سرنوشت آنها نشأت می گیرد به ميان مردم بروند و با حضور خود شور و عشق و محبت را در آنها جاری کنند. اين ملاقات‌ها اصولاً بر اساس نياز مردم و نه نياز رهبر به خودنمايي و به منظور ايجاد عواطف عميق در بين مردم، انگيزه ‌بخشي براي ادامه راه زندگي، و استفادهء مردم از انديشه‌هاي روشن و  هدايت كننده رهبر انجام شده و مي‌شود.

امروزه اما، ديكتاتورهاي دنيا اين رسم جهانی و قديمي ديدار مردم و رهبران محبوب شان را به يك دكان براي خود تبديل كرده‌اند. آنها به تقليد از مردان مقدس و رهبران حقيقي، براي كسب «اعتبار نداشته» پيش مردم، هر از گاهي جمعيتي را به راه مي‌اندازند تا بتوانند با تبختر، محبوبيت عمومي خود را به رخ همه بكشند. درست كردن مجسمه و تنديس‌هاي يادبود و نصب تمثا‌ل ‌هاي مبارك ديكتاتورها هم به يك رسم جهاني تبديل شده و بعد از پيروزي هر انقلاب سياسي در دنيا بايد شاهد پايين كشيده شدن اين تنديس‌ها و نصب تندیس های جدید بود.

«ولي فقيه» ایران هم، كه نه مشروعيت ديني دارد و نه مشروعيت مردمي، براي تثبيت جايگاه خود همين كار را در ابعاد بسيار وسيعي انجام مي‌دهد. خامنه‌اي گاه به گاه استان ‌گردي مي‌كند و ايادي‌اش با لطاف‌الحيل خلايق را از اطراف و اكناف و دور افتاده ترين نقاط گرد مي‌آورند تا بگويد كه من رهبري مقبول و مردمي هستم.

اعتراض قماش آخوند به برگزاري جشن‌هاي 2500 ساله شاهنشاهي گوش فلك را كر كرد و حالا رهبر خودخواندهء ايران، در هر سفر استاني، مردم فقر زده و دور از امكانات را به حيله و فريب پاي منبر خود می كشاند تا همان شکوه و جلال را به شیوهء آخوندی اش به نمایش بگذارد و البته که اين كلي خرج هم برايش مي‌تراشد، خرجی که از جيب خودش پرداخت نمي‌شود چون رهبر است و جیب او با جیب مردم یکی است.

يك حساب سرانگشتي بكنيد تا ببينيد مخارج راضي كردن مردم به شركت در اينگونه گردهمايي‌ها، مخارج سير كردن مردم و اسكان دادن آنها و تأمین بهداشت و مراقبت و نگهداري از آنان تا پايان مراسم، هزينه هاي اياب و ذهاب آنان، هزينه‌هاي سرسام‌آور تبليغاتي براي انجام يك سفر، هزينه‌هاي مربوط به مسائل امنيتي در نقل و انتقال و مراقبت از "آقا" و مهمتر از همه بذل و بخشش‌هايي كه ايشان به مردم استان مربوطه مي‌كنند تا عطوفت ايشان بر خلايق اثبات شود (و البته آن هم از جيب ملت) چقدر مي‌شود!

براي نمونه به موارد ضروری در سفر استاني رهبر! به يزد اشاره مي‌كنم كه اين مشتي از خروار است و گزارش آن را به زور از اینترنت پیدا کردم: (گزارش از خبرگزاری مهر است)

1- تامين و هماهنگی در خصوص استقرار تيم های پزشکی و درمانی در طول مسير استقبال و سطح جاده های مواصلاتی

2- آمادگی کامل بيمارستان های يزد

3- تامين بيش از 200 دستگاه خودرو سبک

4- تامين بيش از 500 دستگاه اتوبوس

5- تامين پنج قطار جهت اعزام زائرين از شهرستان های بافق، ميبد، اردکان و طبس

6- تامين بيش از 80 کانتينر جهت برگزاری مراسم

7- تامين مهمانسرای مناسب برای اسکان چهار هزار نفر از مهمانان شرکت کننده در مراسم استقبال

8- هماهنگی و تامين غذای مورد نياز

9- تامين بيش از 10 هزار پلاک مورد نياز جهت دريافت اشياء و وسايل مردم

10- تامين 10 هزار تخته پتو

11- ايجاد چندين چادر و ايستگاه جهت امداد گمشدگان

12- بيمهء کليهء افراد شرکت کننده و کادر اجرائی

13- تهيهء بيش از 100 هزار بسته کيک و شير استريل جهت توزيع در ايستگاه های صلواتی

14- تهيهء بيش از يک هزار متر مربع برزنت جهت نصب در جايگاه های بازرسي

15- تامين سوخت مورد نياز خودروهای مرتبط با برنامه های اين سفر

16- تامين برق اضطراری محل های برگزاری مراسم

17- نصب داربست های فلزی موردنياز

18- ايجاد جايگاه های مربوط به سخنرانی و رفع موانع فيزيکی موجود در طول مسير استقبال

می گويند، امام اول شيعيان در جایی خطاب به کوفیان گفته است: "اى كوفيان ‏هر گاه من از ميان شما رفتم و بيش از مركب سوارى و توشه و غلامم همراه داشتم ‏بدانيد در بيت المال خيانت كرده‏ام!"

 و امروز کسی به نام گويندهء آن کلمات بر مردم ایران حکومت می کند که فقط یک سفر نمایشی اش این همه هزینه برای ملت ایران درست می کند. حالا یکی بگوید اگر امام علیالآن حضور داشت به این فرزند ناخلف چه می گفت؟

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630