بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

فروردين 1388 ـ   مارچ 2009

آرشيو

 

در ايران اهانت به مقام رهبری ارزان شد

حراج

اخيراً خبر رسيده که دولت برادر خوش سيما، احمدی نژاد (خ)، در جهت کاهش قيمت ها دست به اقدام مهم و مفيدی زده است. در اين زمينه فدوی در یکی از جراید دارالخرافه خواند که یک زندانی دگراندیش، با افزایش وثیقهء چهارصد میلیون ریالی به پانصـد میلیـون ریـال از زنـدان آزاد شـده اسـت. از شما چه پنهان، فدوی در ابتدا قدری به اين مابه التفاوت وثیقه خیره شد تا دريابد که اين افزارش از چه بابت می تواند باشد؟...  تا آنکه به زودی دریافت که: "دادگاه به دلیل یک اتهام جدید، مبنی بر توهین به رهبر انقلاب، مبلغ وثیقهء ایشان را صد میلیون ریال افزایش داد"!

اين خبر اگرچه به افزايش مبلغ وثيقه اشاره می کند اما، در عين حال، نشان از آن است که گرچه نمی شود به زندان های حکومت اسلامی رفت و به رهبر معظم انقلاب توهین نکرد، ولی حکم صادره این خاصیّت را دارد که از این پس، اهانت به رهبر معظم انقلاب، می کند به عبارت دانه ای صد میلیون ریال!... یعنی، شما اگر از وضعیت مالی خوبی در ایران اسلامی برخوردار باشید، می توانید از صبح تا شب در خیابان راه بروید و به رهبر معظم انقلاب اهانت بفرمائید.

بر همگان واضح و مبرهن است که آزادی بیان هم برای خودش آداب و مراحلی دارد. یک شبه که نمی شـود. اما توجه بفرمائيد که پیـش از ایـن، اگـر مرتکب چنین خلافی می شدید، خدای نخواسته به 3 شماره اعدام می شدید، لکن اینک در اثر اقدامات ضد تورمی برادر احمدی نژاد و دمکراتیزه شدن جامعهء اسـلامی و بـذل توجّـه بیشـتر مسـؤلین، در اِزاء هـر بـار اهـانت بـه رهبـر معظـم انقلاب، فقط صـد میلیون ریال می پردازید و این محدودیتِ مختصر را هم، چند وقت بعد، انشاءالله بر می دارند !

ذیلاً نرخ برابری ارز برای اهانت به رهبر معظم انقلاب را در خارج از ایران اسلامی می آوریم، تا هموطنان متفرق در چهارگوشه ی جهان نیز از این گشایشی که شده است، بی بهره نمانند:

به دلار آمریکا 10000

به دلار کانادا 14068

به لیر ایتالیا 21345000

به یورو 125000

به یِن ژاپن 1090600

تذکر این نکته امّا ضروریست که هموطنان خارج از کشور باید کاملاًً رعایت انصاف و امانت را بفرمایند یعنی، به قول حضرت امام (ل)، لکن اینطور نباشد که مثلاً ده بار به رهبر معظم انقلاب اهانت نموده و یک بار منظور نمایند! دوستان می توانند در هر جای جهان که هستند از مزایای این حکم باد آورده استفاده نموده، نرخ اهانت به مقام معظم رهبری را با توجّه به دفعات و نیز جدول فوق به نرخ روز محاسبه و به حساب صد امام (ل) واریز و فیش آنرا به نمایندگی حکومت اسلامی در کشور محل اقامت خود ارائه نمایند. بدیهی است در کشورهائی که حکومت اسلامی به دلیل حُسن سلوک فاقد نمایندگی است، بایستی به دفاتر حافظ منافع آن، مراجعه نمود.

 

برباد رفته!

همزمان با رسيدن خبر بهجت اثر فوق اما خبر از برباد رفته هائی هم رسيده است. منظور فدوی از این مطلب، داستان "بر باد رفته" اثر مارگارت میچل نیست؛ بلکه می خواست بگوید:

رنج ُگل بلبل کشید و بوی ُگل را باد ُبرد

بیستون را عشق کند و شهرتش فرهاد ُبرد

و از بیت اخیر نیز فدوی منظوری نداشت جز اینکه برادران پنداری به گونه ای خسَره الدّنیا والآخره شده اند و بزرگسالان را که هیچ، حتا  ُخردسالان را  نیز نتوانستند به تمکین از اسلام عزیز متقاعد فرمایند.

فدوی در مرور خبرهای دارالخُرافه، به شاهدی بر این ُمدّعا برخورد که بخشی از آنرا عینا ً نقل و خوانندگان گرامی و البته ضد انقلاب و وابسته به استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل را پس از مقام ِ معظم رهبری، سلمه الله تعالی، به قاصم الجبارین می سپارد :

«مجموعهء تلويزيوني "عمو پورنگ" از پربيننده‌ترين برنامه‌هاي مخصوص كودكان است كه عصر روزهاي زوج از شبكه يك سيما پخش مي شود... وقتي پورنگ از يکی از 2 كودك دو قلو مي‌پرسد که پدرش پس از بازگشت از سر كار كدام يك از آنها را اول مي‌بوسد، يكي از كودكان پاسخ مي‌دهد كه پدرشان در بدو ورود به منزل ابتدا مادرشان را مي‌بوسد!»

گفتگوی زیر اما، بايد برای شما خوانندگان ضد انقلاب جالب تر، و برای برادران نگران کننده تر باشد:

«در جريان پخش اين برنامه در روز گذشته، هنگامي كه يك كودك با برنامه تماس مي‌گيرد تا

 با داريوش فرضيايي (عمو پورنگ) گفتگو كند، مجري برنامه از او سئوال مي‌كند كه  آيا بچه خوبي است و پدر و مادرش را اذيت نمي‌كند؟ كه كودك پاسخ مي‌دهد "بچه خوبي‌ام و پدرم برايم يك عروسك جايزه خريده است". مجري برنامه از كودك سئوال مي‌كند عروسك او چيست؟ كه كودك پاسخ مي‌دهد عروسك او ميمون است. و هنگامي كه عمو پورنگ در خصوص اسم عروسك از اين كودك سئوال مي‌كند او در جواب مي‌گويد: «پدرم او را احمدي ‌نژاد صدا مي‌كند!»

اين جای داستان را فرو گذاريد و آنجای داستان را به دست بگيريد که، در پی پخش زندهء اين برنامه، تهيه‌كنندهء برنامهء «عموپورنگ» گفته است كه اين برنامه در سال آينده ديگر به صورت زنده به روي آنتن نمي‌رود و تمامي قسمت‌هاي اين برنامه ضبطي خواهند بود كه هفته‌اي يك ‌بار پخش مي‌شوند. (سایت وابسته ی تابناک  ـ ۱۸ اسفند ۸۷)

البته اين نخستين برنامهء راديويي و يا تلويزيوني در ايران نيست که قرباني مشکلات اجراي زنده مي شود. در دههء ‏‏1980 هم رهبر انقلاب ايران آيت الله خميني، فتواي مرگ توليد کنندگان يک برنامهء راديويي را صادر کرد؛ چرا که ‏يکي از زنان شرکت کننده، در پاسخ به اين سوال که الگوي شخصيتي وي چه کسي است، به جاي آوردن نام ‏حضرت فاطمه دختر پيامبر، از يکي از هنرپيشه هاي سريال هاي ژاپني نام برد. هرچند که اين حکم بعدها بخشوده ‏شد. ‏

 

از متقدمين

صحبت از برادر احمدی نژاد شد، فدوی لازم دانست به يکی از کشفيات اخيرر خود هم اشاره کند. و آن اينکه بنظر می رسد داستان آشنائی با رئيس جمهور ما و خلقيات ايشان، نه تنها مکان که زمان را هم درنورديه است چنانکه، مثلاً، کمال الدين اصفهانی، فرزند جمال الدين محمدبن عبدالرزاق اصفهانی، شاعر و قصيده سرائیِ به نام، که افزون بر خوارزمشاهيان، اتابکان فارس و سپهبدان طبرستان، به تأسّی از پدر، خاندان آل صاعد و آل خجند که از خانواده های بزرگ اصفهان بوده اند را نيز، ستوده است، با آن که در قرن ششم می زيسته معذالک در فرصتی، يک دو بيتی هم در وجه برادر احمدی نژاد به شرح زير کارسازی کرده است:

هـــر  کــه  در احمقی  تمـام   بـود

خلق  گوينـد  مغز خر  خورده ست

در ســرش  مغــز نيسـت   پنـداری

مـغـز او را خـر دگـر خــورده سـت!

تا درودی ديگر، بدرود

الاحقر فدوی

زیاده عرضی نیست .

اول مارچ الموچَوّش سنه ی ۲۰۰۹ ترسائی

الاحقر ـ فدوی

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630