بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

اسفند   1387 ـ مارچ  2009 

پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

زباله دانی به بزرگای تاریخ

فرزاد پورمرادی

فضای انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران به مراحل سختی از جنگ قدرت با تمام واقعیات حول و حوش آن وارد می شود . سخنان فیروزآبادی بر تردید جدی بر سلامت انتخابات افزوده است. بدون شک تا هفته های آینده وضعیت کاندیداها روشن خواهد شد اما آیا این می تواند به سلامت انتخابات کمک جدی کند؟

پاسخ شدید کروبی به فیروزآبادی نمونهء روشنی از نگرانی در بالاترین رده های نزدیک به بافت قدرت است. در میان اصلاح طلبان سلامت انتخابات مهمترین دغدغه آنان بشمار می رود. گذشته از آن، اقتدارگرایان تمام امکانات خود را بسیج کرده اند تا به یک دوم خرداد دیگر تن ندهند و هنوز معلوم نیست آیا مردم بشدت ناراضی کنونی که احمدی نژاد را مسبب قطعنامه های پی در پی سازمان ملل بر علیه ایران می دانند، آمادگی و اطمینان لازم و کافی برای بازآفرینی یک دوم خرداد دیگر یا بیش از آن را دارند یا خیر؟

خستگی مردم از همه را به عینه می توان دید؛ هم از اصلاح طلبانی که 8 سال در قدرت بودند و هم از اقتدار گرایانی که مردم در نگاهشان رعیتانی بیش نیستند که برای اینها کار از انتقاد گذشته. جز در میان لایه های میانی جامعه دیگر برای عموم مردم مهم نیست چه بر سر شیرین عبادی خواهد آمد؟! زیرا تمام گرفتاری ها همچو آواری بر سر خودشان فرود آمده و مدعیان حقوق شان هنوز در آمدن و نیامدن، رفتن و نرفتن، بودن و نبودن، گفتن و نگفتن در رفت و آمدند. در حیاط خلوتشان تنها مردم بچشم نمی آیند.

مردم نگران آنند که حداقل هایشان نیز بر باد نرود. دیگر در این کشور امنیت اجتماعی معنا ندارد و کسی حاضر نیست شبی خانه اش را به امان خدایی رها کند؛ آنگونه که سال ها پیش چنین می کرد. دیگر نمی شود به جوانان سرکوچه اطمینان کرد در حالی که مواد مخدر دانشگاه را نیز تسخیر کرده است.

بلایی که بر سر این جامعه فرود آمده تنها شعار نیست. با چشمان خود هر روز و هر ساعت بوضوح می توان دید. تاریکخانهء قدرت، که در فسادش تردید نیست، همه کار کرده تا ملتی از هم بریده شود و از پرسیدن سرباز زند تا خود بخواهد هر چه کند. اما آیا این ملت به تاریخ پاسخ نخواهد داد؟ و دیروز و فردایش را می شود و می توان به زباله دانی فرستاد که ویرانگرانش را خود بدان راهی کرده است؟

تاریخ اما با تمام فراز و نشیب هایش در ایران چیز دیگری می گوید. نمونه های فراوانی بدتر از این در آن هست که از آن عبور کرده و ایران مانده است . اقتدار اما از این تاریخ نیاموخته که سرانجام تصمیم مردم برای عبور از سختی ها برای مسببان بدبختی و درجا زدن هایش، فرستادن به زباله دانی به بزرگای تاریخ است.

http://www.farzadpourmoradi.com/

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630