آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 465 ـ دو شنبه 26 اسفند 1387 ـ  16 مارچ 2009

=======================================================

آقای خامنه ای، بدون مقدمه شروع می کنم...

نامه حشمت الله طبرزدی به رهبر حکومت اسلامی

من چیزی ندارم از دست بدهم و اگر به شکنجه گاه افتادم دست به اعتصاب نخواهم زد و خوشبختانه صحیح و سالم هستم. من اعلام می کنم که از دسیسهء دستگاه امنیتی علیه خود و خانواده ام آگاهی ندارم و ممکن است این ها برنامهء کشتن من را طراحی کرده باشند. من از این طریق به سازمان های بین الملل اعلام می کنم که من و خانواده ام امنیت جانی نداریم.  از کجا بدانم در برخورد با من و خانواده ام من را از بین نبرند و بعد اعلام نکنند که کار گروه های خود سر بوده است؟ امروز دستگاه اطلاعات اقای احمدی نژاد به سراغ همسر و حریم خانوادگی من حمله ور شده و هر آینه این امکان هست که به درون خانه بریزند و من را به عکس العمل وا بدارند. این بازی خطرناک را دستگاه امنیتی ولی فقیه شروع کرده و مسئولیت آن نیز با شخص رهبر خواهد بود.

پيامی به همهء سازمان ها و احزاب و شخصيت های سياسی:

مراقب باشيد! نوبت شما هم خواهد رسيد

اسماعيل نوری علا

بعنوان يک نويسندهء فعال در زمينه های اجتماعی و سياسی، و يکی از باورمندان به اصول مندرج در اعلاميهء حقوق بشر، از شما، چه در داخل و چه در خارج کشور، مجدانه تقاضا می کنم نامهء تلخ آقای مهندس حشمت الله طبرزدی را آنگونه بخوانيد که خود را بجای ايشان فرض کنيد؛ تصور کنيد که حراميان تا در خانهء شما آمده اند و می خواهند همسر شما را ـ که در هيچ فعاليتی شرکت نداشته ـ با خود ببرند. پيش آمدن اين وضعيت، در اوضاع کنونی ايران، برای هيچکس ناممکن نيست و اگر شما اکنون در مورد وضعی که برای مهندس طبرزدی پييش آمده خاموش بنشينيد، در واقع، اعلام رضايت کرده ايد که مأموران وزارت اطلاعات با اعضاء خانوادهء شما نيز هر کاری که بخواهند انجام دهند. دوستان! نتايج  اين گفتهء خسران بار هزاربار تکرار شده را بياد آوريدکه «اين شخص به گروه ما ربطی ندارد». در ديکتاتوری هميشه برای همه نوبتی در تظر گرفته شده است. پس، هم اکنون، برای حفظ حريم خانوادهء خود هم که شده، بايد برداريد و، چه طبرزدی را دوست داشته باشيد و چه نه، نسبت به اين حرکت زشت و غيرانسانی مأموران ولی فقيه اعتراض کنيد. بقول سعدی: «حرم در پيش است و حرامي در پس. اگر رفتي بردی وگر خفتي مُردی!»

=======================================================

به عمر، تا علی بشنود!  i

شهباز نخعی

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، شتابزده درصدر هیاتی به سودان سفر کرد و هنگام ورود به آن کشور در مصاحبه با خبرنگاران گفت: "آنانی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند، با حمایت از صدور این حکم غیرقانونی، آغاز مناسبی را برای حکم خود رقم نزدند." لاریجانی هدف از سفر خود به سودان را حمایت قاطع از رئیس دولت سودان و مخالفت با حکم دادگاه بین المللی جنایی لاهه اعلام کرد!.. حکومت سوریه نیز مانند نظام ولایت مطلقه فقیه کاملا حق دارد که "بسیار نگران" باشد و حکم بازداشت عمر البشیر را "اقدامی بسیار خطرناک ارزیابی" کند، زیرا این حکم چنان که در اعلامیه وزارت خارجه سوریه آمده است با سلب "مصونیت اعطا شده به روسای جمهور" برای هر کس که در پناه منصب و مقام خود دست به جنایت زند، نه"احتمالا" بلکه حتما "عواقبی بسیار ناگوار خواهد داشت"!

=======================================================

ضرورت برون شد ایرانیان ازشرایط اغمای عمومی

امید شمس

کاندیدایی که در تبلیغات انتخاباتی، با تمسخر، مدل مو و لباس جوانان کشور را جرو مشکلات جامعه به حساب نمی آورد، در طول دورهء ریاستش دستور اجرای شدیدترین و خشونت بارترین طرح ها امنیت اخلاقی و اجتماعی را صادر کرد. و حالا، دوباره در شرف انتخابات جدید، بحث از بازبینی طرح امنیت اجتماعی می کند و اگر کمی دقت کنید خواهید دید که هرچه به روزهای انتخابات نزدیکتر شده ایم از شدت طرح های امنیت اخلاقی کمتر شده است. در چنین شرایطی، که دوباره جامعه در کرختی محض به سر می برد، کاندیدایی که تا این حد حرف و عملش با هم در تضاد آشکار است با تکیه بر تنها محرک هایی که جامعه ی ناامید اما گرسنه به آن پاسخ مثبت می دهد، یعنی محرک های اقتصادی، پا به عرصهء رقابت می گذارد. در این موقعیت بدنهء جامعه، که آن نیم رمق سابقش را نیز از دست داده است، تصمیم می گیرد تا عکس العملی فارق از هرگونه شناخت آگاهانه از شرایط و احساس مسئولیت را از خود بروز دهد. اکثریت جامعه تصمیم می گیرد که بهترین کار این ست که هیچ کاری نکند؛ بلکه دوباره به همان جایگاه دوست داشتنی ایرانیان یعنی جایگاه تماشاچیان بازگردد. در چنین موقعیتی طبیعی است که دهک های گرسنه تر جامعه به وعدهء «نان بیشتر» رأی خواهند داد. اما آیا این نان بیشتر مهیا خواهد شد؟

=======================================================

سیندروم استکهلم و مردم ایران

م . پزشکی

هدف من یافتن پاسخ منطقی و علمی  به پرسش هایی است که مدت ها ذهن مرا به خود مشغول کرده اند. اینکه چرا و به چه دلایلی مردم ما، و بویژه قشر معترض تر و جسورتر دانشجویان، در بازی های مختلفی که توسط دینکاران دغلکار حاکم برکشورمان تدارک  می شود، شرکت  می کنند؟ اینکه چگونه است که بسیاری از مردم، حتا بسیاری از ایرانیان مقیم خارج، علیرغم نارضایتی بسیار شدید از وضعیت موجود در کشور، با رژیم آخوندی برخورد انفعالی  می کنند و در بسیاری از مواقع حتا بشکل علنی و گاهی در لفافه از آن حمایت  می کنند. به چه دلیل مردم به جنبش های اعتراضی خودجوشی که گاهی در اینجا و آنجای کشور برپا  می شود، نمی پیوندند؟ چرا مردم در مراسم مذهبی مختلف از قبیل مراسم تاسوعا و عاشورا بطور وسیع شرکت  می کنند؟

=======================================================

بی‌اعتباران، در چشم فرزندان ايران

پیمان، فرزندی از ایران زمین

توضيح سکولاريسم نو: اين نامهء «پيمان»، از همکاران سايت ما که در تهران زندگی می کند، خطاب به نوشته ای از نويسنده ای تهيه شده که ما دوست نداريم صفحات مان را با کلمات ايشان آشتی دهيم. اما، از آنجا که پاسخ های پيمان می تواند خطاب به ده ها نفر ديگری هم که در همين پياده رو قدم می زنند باشد، و همچنين، دريچه ای را بر ذهنيت بخشی از جوانان تحصيل کردهء ايران می گشايد، آنها را در اينجا منعکس می کنيم. هرکس هم که فکر می کند می تواند پاسخی، بی مسخره بازی و نفرت و دشمنی، داشته باشد، می تواند آن را به دست ما بسپارد.

فدوی گمان می کرد که ملت همیشه در صحنه، با لمس صحنه های هولناک و هراس انگیز ـ از وقایع و فجایع جنگ بیهودهء هشت ساله گرفته تا اعدام های سال های شصت و شصت و هفت، پیش و پس از آن، ترور های مقدس و قتل های دولت های خدمتگزار ، ُمثله کردن منتقدین در داخل و خارج از کشور، که همگی ناشی از اهتمام جمهوری شکوهمند اسلامی در پاکسازی ام القرای مسلمانان جهان و کعبهء دوم آنان است ـ به اینگونه صحنه های دلخراش عادت کرده و، بقول فرانسویان، دیگر کک اش نمی گزد، لکن با مرور یک خبر و بررسی باز تاب آن، دریافت که ملت قهرمان و بخاک وُ خل خفتهء وطن اسلامی، اخیراً و بدلائل نا معلوم، بسیار نازکدل شده و اعصابش نیز شدیداً ضعیف گشته است؛ تا آنجا که حتا دیگر نقل اینگونه خبر ها در جراید شریفهء دارالخُرافه را هم بر نمی تابد.

===================== کوتاه و گويا  ====================

بيست و شش هزار بسيجی اصفهان، فريضهء امر به معروف را در نوروز اجرا می کنند

سید محسن مرتضوی

حجت الاسلام سید محسن مرتضوی، معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف ونهی از منکر اصفهان، از بکارگیری بيست و شش هزار بسیجی به صورت نوبتی در محل اسکان مسافرین نوروزی، ترمینال ها، فرودگاه، راه آهن، خیابان های پرتردد، اماکن دیدنی، پل ها و راه ها خبر داد. به گزارش پنجشنبه ایرنا، حجت الاسلام “سید محسن مرتضوی ” گفت: این افراد در تعطیلات نوروزی وظیفه ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر مسافرین و همچنین مردم اصفهان را به عهده دارند. وی افزود: در سال جاری با اقدامات ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان چهار هزار لوح فشرده مستهجن و دو هزار روکش مبتذل از اتوبوس های برون شهری اصفهان جمع آوری شد. وی از بکار گیری قضات کشیک و سیار در اجرای طرح امر به معروف و نهی ازمنکر امسال خبر داد و گفت: با حمایت دستگاه قضایی یک قاضی سیار برای پیگیری پرونده جرایم امربه معروف درنظر گرفته شده است. وی همچنین از تشکیل شورای حل اختلاف بدحجابی و تشکیل ستاد مشاوره در میادین استقرار مسافرین نوروزی خبرداد. مرتضوی خاطر نشان کرد: با تعامل خوب با میراث فرهنگی امسال بلیط های رایگان بازدید از آثار تاریخی به عنوان جایزه ویژه به بانوان محجبه ارایه می شود. وی تشکیل نمایشگاه حجاب و چاپ بروشورهای اطلاع رسانی برای مسافران نوروزی را از دیگر برنامه های شورای هماهنگی امر به معروف و نهی ازمنکر استان اصفهان عنوان کرد. در ادامه این همایش رییس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تشریح حمایت های ناجا از عاملین امربه معروف و نهی از منکر گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی براساس قوانین شورای انقلاب فرهنگی در سطح بيست و شش سازمان اجرا می شود که اصفهان به عنوان پیشکسوت این طرح، آن را با حمایت دستگاههای فرهنگی استان به نحو مطلوب تری اجرا کرده است. سرهنگ “عباس صوفی وند” از دستگیری یک باند بيست نفره در زمینه جرایم سازمان یافته و سه باند شیطان پرست در اصفهان خبر داد و گفت: در حال حاضر وضع اصفهان از لحاظ رعایت ارزش ها و شئونات اخلاقی و اجتماعی از دیگر استانها بهتر است. وی تصریح کرد: در حال حاضر دويست و بيست هزار واحد صنفی در استان اصفهان تحت نظارت و سازماندهی پلیس امنیت عمومی هستند که به صورت شبانه روزی و با جدیت موارد تخلف آنها ثبت و مورد پیگیری قرار می گیرد.   (آرشيو)

 
 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630